Verzoek tot verwijdering van onterechte beoordeling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.854 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synz
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-05 16:55
Beste tweakers moderator,

Naar aanleiding van een onterechte V&A beoordeling van (wederverkoper) Siem24 op mijn profiel, schrijf ik jullie.

Ik probeer het kort te houden, om het overzicht te bewaren:

1. Onlangs heb ik aan Siem24 een hele mooie Medion 17" inch laptop voor €175 euro verkocht. https://tweakers.net/aanb...4-265gb-samsung-nvme.html

2. Siem24 heeft deze in goede orde ontvangen, maar gaf na ontvangst aan dat hij ontevreden was over de prestaties van de laptop vanwege de hoge temperaturen tijdens het gamen. Ik vond het vervelend voor hem en heb geadviseerd bijvoorbeeld de koelpasta te vervangen. Dit zou hij gaan doen.

3. Per toeval zie ik vervolgens een aantal dagen later de laptop die ik aan Siem24 heb verkocht op vraag en aanbod verschijnen, als perfect werkend. Siem24 had de koelpasta van de CPU en GPU vervangen en bood hem aan voor een prijs van €245,- euro. (link heb ik helaas niet kunnen kopiëren, maar kunnen jullie (moderators) vast nog inzien)

4.Even later werd de advertentie offline gehaald, en deed Siem24 mij bericht dat de laptop binnen 2 minuten uit zou vallen. Siem24 was niet tevreden over de aankoop en legde het probleem volledig bij mij neer.

5.In een keurig schrijven wees ik hem op dat hij de laptop had proberen te verkopen 70 euro boven de prijs waaraan ik hem verkocht had en dat de laptop volledig naar behoren functioneerde.

6. Hierna begon de ellende. Tot op het einde heb ik naar mijn vermogen geadviseerd, begrip getoond en uiteindelijk op een nette manier aangegeven dat we elkaar niet zo op Tweakers behandelen en niet verder meer een discussie aan wil gaan.

7. Gevolg: Een zeer negatieve onterechte beoordeling vanuit Siem24 op mijn profiel. Waar onwaarheden, beschuldigingen etc. in staan.

Mijn verzoek aan jullie moderators is om (eventueel alle DM's tussen mij Synz en Siem24) door te nemen en met een passende uitspraak te komen en de onterechte beoordeling van mijn profiel te verwijderen.

Alvast hartelijk dank en een vriendelijke groet van,

Synz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem24
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-05 13:26
Je bent zelf gewoon degene die shit opkoopt en dan doet alsof het je 2e pc was die weinig gebruikt is. Nu heb je een laptop van een ''kennis'' doorverkocht zonder hem goed te testen en dan geef je mij de schuld dat hij niet goed werkt zodat je niet hoeft te compenseren. Je bent gewoon een erg sneu mannetje.
Voorbeeld, PC die zogenaamd jou 2e weinig gebruikte PC was:
v&a aangeboden: (Game) PC | i7 | RTX 2070 | 500GB SSD | 16GB RAM
Setje:
v&a aangeboden: Upgradeset: Intel Core i7-6700K + MSI B250M MORTAR + 16 GB DD...

en zo is er meer zoals ook bij deze PC:
v&a aangeboden: Full black (Game) PC | i5 | RTX 2070 | 500GB SSD | 16GB RAM

was toevallig ook al je 2e PC die je weinig gebruikt hebt? Of je derde?

Je bent gewoon een opkoper/ doorverkoper en als het een keer mis gaat geef je de tegenpartij de schuld. Je zou je dood moeten schamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synz
Dag Siem,

Dank voor je uitgebreide onderzoek. Er is niets mis met hobbymatig kopen en wederverkopen, zolang het maar eerlijk gaat.

De manier hoe dit is verlopen is alles behalve eerlijk.

Daarnaast zeg je dat ik de "schuld? bij jou neerleg? Dit is nooit het geval geweest en heb ik je zelfs correct geadviseerd, begrip getoond etc.

Je verwijt dat ik een defecte (of zoals je aangeeft een niet goed werkend) laptop heb verkocht. Dit is absoluut niet het geval, tenzij vermeld. Net zoals ik keurig het toetsenbord heb vermeld, dat deze in het midden ietwat lager lag dan de rest. De laptop was helemaal goed werkend.

Daartussen zet je de laptop als perfect werkend te koop voor 245,- euro.

Al met al, het enige gevoel wat jij mij geeft is dat je puur op een geld compensatie uit bent, en alles daar aan doet om dat te bereiken.

De manier waarop alles is verlopen, weerhoud mij ervan om enige compensatie te bieden.

We wachten rustig op de moderators, in de hoop dat er spoedig een uitspraak en verwijdering van de beoordeling mag volgen.

Nog een fijne avond,

Groet,

Synz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem24
Ja daarom werkt de laptop nu ook gewoon niet meer (al voor dat ik hem open maakte). Logisch :) Ik heb de advertentie verwijderd direct toen ik door had dat de laptop niet meer goed was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wachten jullie aub op een scheidsrechter? ik wens jullie een afsluiting toe waar jullie je beiden in kunnen vinden, en/of eerlijk is bepaald door de objectieve derde partij. succes en ga niet te boos naar bed vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synz
Dank dyrc,

Gaan we zeker doen. Dank voor je reactie!

Vriendelijke groet,

Synz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:29
Siem24 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:36:
Ja daarom werkt de laptop nu ook gewoon niet meer (al voor dat ik hem open maakte). Logisch :) Ik heb de advertentie verwijderd direct toen ik door had dat de laptop niet meer goed was.
Goed van je dat je de advertentie verwijderd heb.Maar blijft toch vreemd dat je die meuk wil verkopen voor 70 euro meer voor iets waar je in het begin niet tevreden mee was :+ ( is een mening he geen kritiek ;) )

Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem24
De laptop net weer getest, kon Heaven Benchmark meerdere keren draaien, geen probleem (wel met de CPU op max boost 2500mhz via Throttlestop). Ook de Trottlestop Bench meer dan 2 minuten laten draaien zonder problemen. Hij klokte pas na iets meer dan 2 minuten zichzelf terug onder 2500 mhz omdat hij toen de 70 graden aantikte.
Ik laat vervolgens de laptop een tijdje idle staan en hij valt zomaar weer uit, nu ik hem weer op wil starten valt hij elke keer weer uit voordat hij bij Windows komt. De laptop is soms gewoon ogenschijnlijk niks mee aan de hand en vervolgens werkt hij weer helemaal niet. Het is mij een raadsel, maar dit is hoe hij aan mij verkocht is, en als Synz dat nooit opgevallen is, prima, dat kan nog. Maar ik heb een ondeugdelijk product ontvangen.

Ik heb hem idd op vraag en aanbod gezet, omdat ik toen iig nog in de veronderstelling was dat hij wel normaal zou werken en ik wilde kijken of er interesse was omdat ik zelf toch een wat krachtigere laptop wil. Toen ik door had dat het product ondeugdelijk is, heb ik direct de advertentie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem24
En nu staat hij weer aan, heaven benchmark te draaien alsof het niks is... Niet oververhit... (ogenschijnlijk niks aan de hand)

Heb videobewijs, en als hij later weer weigert op te starten zal ik dat ook filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:39
Al die inhoudelijke dingen hoeven toch niet gedeeld te worden. Je hebt een in jouw ogen ondeuglijk product ontvangen, het is aan de verkoper om te kijken of hij dat wil compenseren of niet. Tweakers moderators geven ook geen oordeel over transacties, dus dit topic heeft niet zoveel zin.

@Siem24 doe een voorstel hoe je het opgelost zou willen zien, dan kan @Synz kijken of een tegenvoorstel doen. Blijf gewoon bij de feiten en laat de emotie los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem24
Prima. (nog een ding dan, hij viel nu net weer uit, met tijd en datum gefilmd, en start nu weer niet op) Het product deugt dus gewoon niet.

Bedankt voor de reactie Kaise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synz
@KaiseRRuby Bedankt voor je reactie. Alleen lijkt het erop dat we iets afwijken dit topic.
Ik vraag geen oordeel over deze transactie. Het is alleen een verzoek tot verwijdering van een onterechte beoordeling op mijn profiel. Hier worden namelijk onwaarheden, beschuldigingen in benoemd en word ik weggezet als "tweaker onwaardig".

Helaas is het niet toegestaan om de één op één chat tussen mij en Siem24 te delen, dan was het wat duidelijker geweest.

De moderators kunnen dit wel inzien en denk dat zij zeker hier wat mee kunnen.

Bedankt in ieder geval,

Vriendelijke groet,

Synz

[ Voor 0% gewijzigd door Synz op 21-03-2024 16:49 . Reden: Spelfout :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:37
Wie weet is er tijdens het vervangen van de koelpasta iets kapot gegaan (wellicht te lomp met je schroevendraaier lopen porren) en is ie nu niet helemaal goed meer. Condensatortje is zo geraakt en kan dit soort instabiliteit prima verklaren.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem24
SgtElPotato,

Het probleem deed zich al voor, voordat ik de laptop open heb gemaakt. Tevens weet ik wat ik doe en ga ik secuur te werk, al jaren en vele malen...

De laptop was voordat ik hem ontvangen heb al open geweest en iemand heeft best lopen prutsen van wat ik kon zien aan. Veel schade aan de schroefjes alleen al.

Tevens opnieuw contact gehad met Synz via DMs, hij weigert nog steeds enige vorm van compensatie. Mijn beoordeling is gewoon volledig terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht.
1) geen moddergooien
2) Niet reageren indien je geen partij bent

@Synz @Siem24 Graag hier samen uitkomen via DM. Lukt dat niet, dan zal ik een definitief oordeel vellen.

[ Voor 43% gewijzigd door Microkid op 21-03-2024 20:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

.

[ Voor 98% gewijzigd door Microkid op 21-03-2024 20:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.