11 jaar oude PC wat versnellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-08 11:34
Beste tweakers,

Ik heb een 11 jaar oude desktop die nog prima draait voor dagelijkse activiteiten, serven, webdevelopment, cryptotraden, niks zwaars. Ik vind hem alleen wat traag met browsers openen etc. Voor een budget van 150-200 euro, wat zouden jullie upgraden en met wat om niet teveel disbalans in bottelneck cpu/gpu te creeren maar toch zoveel mogelijk te versnellen?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uXvxRQv1hsYTM0WxoidthKB-tM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aAMORZlRQQ75UgbL4cWvtwYc.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Zentyth1 op 20-03-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor een budget van 150-200 euro, wat zouden jullie upgraden en met wat om niet teveel disbalans in bottelneck cpu/gpu te creeren maar toch zoveel mogelijk te versnellen?
Als je ergens geheugen kan krijgen (gratis), dan kan 16 GB helpen met browsen maar verder helemaal niets, daar wil je geen euro meer insteken.
Verder weet ik niet wat je met die HDD doet maar als dat je boot (en/op swap) drive is, omgooien naar je SSD

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 20-03-2024 15:19 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Enige logische is een grotere (boot) SSD (clonen) erin zodat je die oude HDD met pensioen kan sturen voordat deze zelf de geest geeft. :)
Een modernere SSD zal misschien ook nog wat winst geven
Verder is de PC nog prima zoals ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Grotere SSD zou ik ook doen, die kun je ook prima meenemen in de toekomst. Geheugen kan inderdaad, maar is wellicht relatief prijzig. Dan heb je eventueel nog de mogelijkheid om eenzelfde i5 te zoeken met een snellere klokfrequentie (2500K bijvoorbeeld) of een i7 (of Xeon) met meer threads. Of dat echt de moeite waard is durf ik je niet te zeggen, ik zou het zelf alleen doen als je het ook interessant en leuk vindt om te doen.

Wil je de meeste bang for buck voor 150-200 euro: zet je huidige systeem te koop en schaf iets tweedehands aan.

v&a aangeboden: Gaming - HP Z440 MT met i7 (6c/12t) en RX580 8GB

v&a aangeboden: Dell Precision T3620 MT - Xeon E3-1270V6 - 32GB - 512GB SSD -...

v&a aangeboden: HP ProDesk 400 G7 SFF i3-10100 16GB DDR4