Ik heb gisteren een mail ontvangen van deurwaarder-beslag.nl met een bericht dat ik een openstaande rekening zou hebben en na 3 gemiste aanmaningen zou er een incasso-traject worden opgestart.
De mail zat in mijn spam dus direct al een rode vlag maar zocht naar meer bevestiging en ben wat gaan googlen.
Maar ik zie meer zaken waardoor ik het niet vertrouw
De mail zat in mijn spam dus direct al een rode vlag maar zocht naar meer bevestiging en ben wat gaan googlen.
Maar ik zie meer zaken waardoor ik het niet vertrouw
- De site van deurwaarder-beslag.nl bestaat maar ziet er wel erg eenvoudig uit Bij echte incassobureaus geven de websites veel meer info
- Het dossier bevat feitelijk geen inhoudelijke informatie waaruit ik kan afleiden dat het om mijn persoon gaat , zoals NAW-gegevens of kenteken van de auto e.d.
- De genoemde opdrachtgever is parkeer-evenement.nl , hier heb ik nooit contact mee gehad of rekening/aanmaningen van gezien
- Uiteraard krijg ik maar 2 dagen om te betalen (en incassokosten te voorkomen) dus de druk wordt er direct op gelegd
- De site van parkeer-evenement.nl is ook erg summier geen enkele mogelijkheid om contact te zoeken
- Het contact-telefoonnummer bestaat wel maar bij alle keuzes krijg je vrijwel onmiddellijk te horen dat je middels een e-mail contact kunt opnemen. Dan wordt de verbinding standaard na 5-6 minuten verbroken