Ik zoek een?
Tweede scherm voor m'n laptop. Ik heb een Dell XPS 15 9520 met 4K+ (3840x2400) scherm. Ik ben op zoek naar een tweede scherm voor thuis, op het dakterras en soms mee naar de uni of ouders.
Ik zoek eigenlijk naar een scherm wat zo veel mogelijk in lijn licht met het scherm op m'n XPS 15. Dan werkt dat lekker qua scaling en kleuren enzo. Dat komt neer op:
Verder:
Volgens mij moet dit voor maximaal €300 lukken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is bijzonder weinig van A-merken op de markt, dus nee.
Huidige opties
A-merken hebben bijzonder weinig op de markt. Ik heb gister een hoop wat hier in Nederland verkrijgbaar is de Pricewatch in geslingerd, en dan komen we op ongeveer deze lijst.
A-merken
C-merken
Tweede scherm voor m'n laptop. Ik heb een Dell XPS 15 9520 met 4K+ (3840x2400) scherm. Ik ben op zoek naar een tweede scherm voor thuis, op het dakterras en soms mee naar de uni of ouders.
Ik zoek eigenlijk naar een scherm wat zo veel mogelijk in lijn licht met het scherm op m'n XPS 15. Dan werkt dat lekker qua scaling en kleuren enzo. Dat komt neer op:
- 4K of 4K+ resolutie (3840x2160 of 3840x2400)
- 15" of 16"
- IPS of vergelijkbaar (OLED is niet nodig)
- 400+ nits zou fijn zijn
- Minimaal 100% sRGB coverage (100% DCI-P3 is een pre maar hoeft niet)
- Iets als HDR 400-certificering is een pre maar hoeft niet.
Verder:
- Touchscreen is niet nodig
- Eigen accu is ook niet nodig, wanneer ik dit gebruik heb ik stroom
- Bij voorkeur stroom via USB-C
Volgens mij moet dit voor maximaal €300 lukken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is bijzonder weinig van A-merken op de markt, dus nee.
Huidige opties
A-merken hebben bijzonder weinig op de markt. Ik heb gister een hoop wat hier in Nederland verkrijgbaar is de Pricewatch in geslingerd, en dan komen we op ongeveer deze lijst.
A-merken
- uitvoering: ASUS ProArt PA169CDV Zwart - absoluut boven budget
- uitvoering: Capsy HX156 Zwart - €249, 4k, goeie recensies op Bol.com
- uitvoering: Displaytje ProVision 4K Zwart, €305, 4k, lijkt semi betrouwbaar
- uitvoering: Elementkey GenX4 Zwart - € 550, erg duur
- uitvoering: LC-Power LC-M16-4K-UHD-P-OLED Grijs - €610, erg duur en OLED
C-merken
- Unew CX156-C optie 1 / optie 2. Rond de 110 a 120 euro, 4k met 72% NTSC dekking.
- REALZA 15.6 Inch 4K UHD. Zeer vergelijkbaar, maar met 100 sRGB.
- REALZA 16 Inch 4K+ van de Official Store of Factory Store. Rond de €170, 4K+, 100% DCI-P3 en 500 nits.