Ik ben vandaag ff wezen kijken voor een nieuwe telefoon. Mijn oude motorola 3880
was wel aan vervanging toe. Nu kan ik de keuze maken tussen een nokia 3330 of een siemens m35i. Maar welke is nou beter ?? ik hoor/lees dat 3310/3330 serie nogal buggy is. maar een vriend van mij heeft ook al 2 m35's versleten dus heeeeeeeeeelp
Ik zou voor de 3330 gaan. Ik heb in eerdere topics (over 3310 vs m35) al meerdere malen mijn mening gegeven over het hoe en waarom, dus dat zal ik bij deze dan maar weer es klakkeloos copy-pasten in de veronderstelling dat ik het nog steeds zo vind 
.
Overigens heb ik totaal geen last gehad met bugs in m'n 3310. Bovendien: als er bugs zitten in je firmware, kan je deze (meestal gratis) laten flashen bij een Nokia Service Point.
* Arthur is trouwens geen die-hard Nokia fan, de volgende telefoon wordt een Sony MZ5 of Motorola V66 of zoiets. Ik ben dus niet verblind door Nokia-liefde
Ik heb hem nog snel even doorgelezen en her en der aangepast. Vervang Nokia 3310 door Nokia 3330 en je hebt de vergelijking zoals íe naar mijn mening isHier hebben we thuis twee Nokia 3310's en een Siemens M35i en hoewel ik op het eerste gezicht erg gecharmeerd was van de M35 ben ik erg blij dat hij van mijn moeder is en dat ik een 3310 heb. Het is wel een leuk toestel, maar het menu e.d. is gewoon net ff ietsjes minder goed dan bij Nokia. Werkt allemaal net een tikje onhandiger (niet zeggen dat dat ligt waaraan je gewend want ik heb mijn moeders M35 ruim 3,5 week gebruikt) en met name de knopjes zijn erg pielerig, wat heel onhandig is bij het typen van sms'jes. Wat ook heel slordig is bij de M35 is het feit dat, doordat het display verzonken ligt, er regelmatig schaduwen vallen die ongeveer 1/3 van het display bedekken en waardoor je dus dat bovenste deel van het display niet kunt aflezen. Je zit dus continu te draaien met je toestel om het af te kunnen lezen. Erg slordig (had beter verwacht van Deutsche Wirtmanschaft) en bijzonder irritant.
Geluidskwaliteit van de M35 is gewoon goed (zelfde als 3310), maar qua gebruiksgemak vind ik hem echt maar matigjes. Ook na hem echt gedurende lange tijd te gebruiken bleef ik het menu onhandig vinden. Onhandig menu, met nog onhandigere knopjes. Nét jammer.
Verwisselbare frontjes enzo heeft hij ook niet, dus wellicht raak je er eerder op uitgekeken (bovendien is het vervelend ivm krassen op display).
Al met al is het geen onaardig toestel, maar na enkele weken beide toestellen gebruikt te hebben vind ik dat de M35 bij lange na niet kan tippen aan bv een Nokia 3310 (toch één van z'n grootste concurrenten) en ik denk ook niet dat ik de M35 echt een aanrader vind.
Overigens heb ik totaal geen last gehad met bugs in m'n 3310. Bovendien: als er bugs zitten in je firmware, kan je deze (meestal gratis) laten flashen bij een Nokia Service Point.
* Arthur is trouwens geen die-hard Nokia fan, de volgende telefoon wordt een Sony MZ5 of Motorola V66 of zoiets. Ik ben dus niet verblind door Nokia-liefde
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
nokia gewoon voor de mooi en overzichtelijke menu structuur..
hmm, ik weet niet, ligt aan je smaak denk ik, 3330 heeft nog voicedial erbij d8 ik... Ik heb zelf een M35i en die bevalt me meer dan prima
Hier wordt in de FAQ het volgende verteld:
Verder raad ik je het volgende aan:<a name="3">
Ik wil een nieuwe GSM kopen, welke moet ik nemen
</a>
Tjsa, dat hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt en voor welk merk je een voorkeur hebt. Toestellen van Nokia en Siemens zijn populair op dit forum. Een goede tip is kijken bij http://www.kieskeurig.nl of http://www.gsmvergelijking.nl
- [search=siemens of nokia]
- [search=3330 of m35i]
- [search=welke gsm]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()