Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met mijn Xiaomi 12 waarbij de auto brightness steeds vanzelf aan gaat terwijl ik deze uit heb staan. Ik zet hem dan steeds weer uit maar dan een paar uur of soms een dag later staat die weer aan. Het is heel willekeurig en merk het dus pas als opeens mijn scherm heel fel of heel gedimd staat.

De telefoon staat verder altijd aan en ik gebruik nooit battery saver mode.

De instelling zet ik steeds uit onder Settings -> Display -> Brightness Level maar daar staat het dan later opeens het vinkje weer aan. (zie steenshots hieronder)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mvdwzQ3/Screenshot-2024-03-20-12-13-19-863-com-android-settings.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p2xbr9d/Screenshot-2024-03-20-12-13-16-699-com-android-settings.jpg

Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Overige info
MIUI Golbal 14.0.15
Android: 13 TKQ1.220807

hoi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
Als je van boven naar beneden swiped kom je in een snel menu waar je ook instellingen kunt regelen. Kan het daar misgaan per ongeluk als je de telefoon in je broekzak stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@swhnld

Als ik van boven naar beneden swipe kan ik wel de brightness aanpassen, maar niet de auto brightness aan of uitzetten. Als ik op die manier de brightness aanpas dan gaat ook niet de auto brightness opeens aan, het gebeurt echt op hele willekeurige momenten.

Verder moet ik mijn telefoon ontgrendelen met vingerafdruk dus kan ook niet zo maar de brightness veranderen met het in en uit de broekzak halen.

[ Voor 21% gewijzigd door ReVision. op 21-03-2024 08:57 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Ondanks dat je nooit battery saver modus gebruikt, kan ik mij heel goed voorstellen dat dit toch een maatregel is die automatisch wordt toegepast door energiebeheer van het apparaat... ik zou het in die hoek zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:57:
Ondanks dat je nooit battery saver modus gebruikt, kan ik mij heel goed voorstellen dat dit toch een maatregel is die automatisch wordt toegepast door energiebeheer van het apparaat... ik zou het in die hoek zoeken.
Dat dacht ik dus eerst ook maar mijn telefoon komt sowieso nooit onder de 20% want ik laad hem elke ochtend op. Daarnaast heb ik alle batterij en display settings nagelopen en tevens alle developer options gecontroleerd maar daar vind ik helemaal geen enkele setting die het kan verklaren.

Het blijft sowieso ook gebeuren ongeacht hoeveel de batterij is opgeladen, ik laad hem bijvoorbeeld sochtends op, dan is er de eerste paar uur of halve dag niets aan de hand en dan opeens staat de brightness heel hoog of laag en zie ik in de settings dat het vinkje bij auto brightness weer aanstaat.

Ik heb ook gekeken of de auto brightness misschien sochtends tijdens of direct na het opladen aan gaat maar dat is ook niet het geval.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
Andere insteek, een van de apps op je apparaat kan het aanpassen. Denk aan een pasjes app die als je de pas of ticket opent ineens heel fel het scherm verlicht.
Zoek eens of er een logica is daarin.

En is dat het niet, maak een backup van je WhatApp en foto's, en doe een fabrieksinstellingen reset, er kan iets omgevalen zijn in instellingen die niet via een grafisch menu toegankelijk zijn. Of wacht even tot hyperOS beschikbaar komt voor de 12 en doe het dan, want dity soort grote wijzigingen geeft vaker problemen.
https://www.nieuwemobiel....-update-naar-HyperOS.html
https://www.mi.com/global/hyperos

En als laatste, als dat allemaal niet werkt, kun je de Xiaomi.eu versie van de rom proberen te installeren, maar ook dat doe je het beste met een fabrieksinstellingen reset, oftewel data veilig stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heb (en gebruik) je een in-screen fingerprint sensor?

Mijn OnePlus 9 Pro ging ook op 100% helderheid als ik mijn vingerafdruk wilde scannen, ik kan me voorstellen dat in de custom rom die Xiaomi gebruikt ook zoiets zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:52:
Heb (en gebruik) je een in-screen fingerprint sensor?

Mijn OnePlus 9 Pro ging ook op 100% helderheid als ik mijn vingerafdruk wilde scannen, ik kan me voorstellen dat in de custom rom die Xiaomi gebruikt ook zoiets zit
Ik gebruik inderdaad een in-screen fingerprint sensor voor unlocken, heb het even getest en daarbij veranderd de screen brightness niet als ik die gebruik en ook gaat dan niet de auto brightness opeens aan.

Ik ga in ieder geval een factory reset proberen vanavond en dan kijken of dat het oplost.

[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 21-03-2024 10:10 ]

hoi

Pagina: 1