Formule combineren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Mijn vraag

In Excel heb ik in kolom A tekst staan en in kolom B een datum.
Deze moeten samengevoegd worden in kolom C, maar welke formule ik ook probeer, de datum komt eruit te zien als losse cijfers.
Los van elkaar lukt het mij prima, maar samengevoegd doe ik toch iets fout

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel O365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Geef eens voorbeelden van die formules dan.

Wat doet =A1&"_"&B1 bijvoorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 29-05 14:39
Een datum in Excel is het aantal dagen vanaf 1-1-1900 (en een tijd is dus een getal achter de komma). Daar heb je meestal niets aan bij het weergeven maar maakt het rekenen wel weer handig.

Je moet de datum dus omzetten naar een tekst en dat is de formule die je moet gebruiken. Je kunt dus de volgende formule gebruiken: =A2&" - "&TEKST(B2;"dd-mm-jjjj").

Met het & teken kun je cellen/teksten samenvoegen, de tekst formule zet een waarde om naar een bepaald format: dd-mm-jjjj zet het om naar een datumnotatie in de vorm van 20-03-2024.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjeik op 20-03-2024 12:18 ]

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Sjeik schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:17:
Een datum in Excel is het aantal dagen vanaf 1-1-1900 (en een tijd is dus een getal achter de komma). Daar heb je meestal niets aan bij het weergeven maar maakt het rekenen wel weer handig.

Je moet de datum dus omzetten naar een tekst en dat is de formule die je moet gebruiken. Je kunt dus de volgende formule gebruiken: =A2&" - "&TEKST(B2;"dd-mm-jjjj").

Met het & teken kun je cellen/teksten samenvoegen, de tekst formule zet een waarde om naar een bepaald format: dd-mm-jjjj zet het om naar een datumnotatie in de vorm van 20-03-2024.
THX,...dat zocht ik!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...