Mijn vraag
Mijn Synolgy NAS DS218 is extreem traag en vaak niet benaderbaar via DS CAM of DS Finder. Inloggen op IP met de PC gaat ook moeizaam. De 2 camera's kunnen met enige regelmaat geen beelden opslaan.
Waar zou dit aan kunnen liggen of hoe kan ik dit beter analyseren?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Recent 1 van mijn schijven vervangen omdat ik iets soortgelijks ervaarde en geen goede analyse had. Dit leek het probleem voor de afgelopen maanden op te lossen, maar nu dus weer een soortgelijk issue)
De opslagpool (2,7TB) is gezond en voor 2,2 TB in gebruik.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het enige punt waarbij ik iets bijzonders zie bij broncontrole is dat er voor Schijf & Volume vrijwel continue 100% gebruik zie aangegeven met af en toe een klein dipje.
Kijkend bij Schijf naar de 2 schijven dan geeft drive 1 vrijwel continue 100% en wil drive 2 wat vaker dippen, maar niet onder de 90% gebruik.
Verbindingen zijn tot een minimum van een PC teruggebracht.
CPU, geheugen raken 100% nooit.
Netwerk 1,7 MB download, 29 kb upload
Geen LUN of NFS
Processen:
Synoavscan is merendeels van de tijd de grootste gebruikers van het privegeheugen (23 MB)
Synorelayd van de CPU (23%)
Synoscgi van het gedeeld geheugen (25MB) wisselend met een paar anderen om deze plek
Het systeem herstarten werkt kort, maar daags erna is het probleem terug.
Mijn Synolgy NAS DS218 is extreem traag en vaak niet benaderbaar via DS CAM of DS Finder. Inloggen op IP met de PC gaat ook moeizaam. De 2 camera's kunnen met enige regelmaat geen beelden opslaan.
Waar zou dit aan kunnen liggen of hoe kan ik dit beter analyseren?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Recent 1 van mijn schijven vervangen omdat ik iets soortgelijks ervaarde en geen goede analyse had. Dit leek het probleem voor de afgelopen maanden op te lossen, maar nu dus weer een soortgelijk issue)
- Schijf 1: Seagate ST[4000VN006 3,6 TB (Nieuw)
- Schijf 2: WDC WD30EFRX 2,7 TB
De opslagpool (2,7TB) is gezond en voor 2,2 TB in gebruik.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het enige punt waarbij ik iets bijzonders zie bij broncontrole is dat er voor Schijf & Volume vrijwel continue 100% gebruik zie aangegeven met af en toe een klein dipje.
Kijkend bij Schijf naar de 2 schijven dan geeft drive 1 vrijwel continue 100% en wil drive 2 wat vaker dippen, maar niet onder de 90% gebruik.
Verbindingen zijn tot een minimum van een PC teruggebracht.
CPU, geheugen raken 100% nooit.
Netwerk 1,7 MB download, 29 kb upload
Geen LUN of NFS
Processen:
Synoavscan is merendeels van de tijd de grootste gebruikers van het privegeheugen (23 MB)
Synorelayd van de CPU (23%)
Synoscgi van het gedeeld geheugen (25MB) wisselend met een paar anderen om deze plek
Het systeem herstarten werkt kort, maar daags erna is het probleem terug.