Ongewenst trillen Iphone 15

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeti
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03-2024
Sinds circa 2 weken trilt mijn Iphone 15 regelmatig zonder redenen. Ik krijg niets van een bericht/ appje/ email of wat dan ook binnen en ook krijg ik geen meldingen van apps.

Bij mijn instellingen staat bij "horen en voelen" de functie "vergrendelgeluid" en "voelbare systeemgeluiden" uitgeschakeld.

Nu zit mijn Iphone in een beschermhoesje met klep waardoor mijn gezicht niet zichtbaar is om hem te kunnen ontgrendelen. Trilt hij nu ongewenst dan zie ik, na het openen van mijn hoesje dat het vergrendelslotje aan de bovenzijde van mijn scherm tijdelijk op ontgrendeld komt te staan er vervolgens weer terug op vergrendeld komt te staan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Nu staat mijn geluid continu uit, weet niet of dat er iets mee te maken zou kunnen hebben.

(IOS is up-to-date)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30

talin

ES-MA

- zet je geluid eens aan en check welk geluid er bij die melding komt
- wat is er veranderd sinds deze iPhone dit doet?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:28
Nu zit mijn Iphone in een beschermhoesje met klep
Heb je ook (bank)pasjes in dat hoesje zitten? Want dan js het namelijk mogelijk dat je telefoon trilt omdat het een nfc chip detecteert van zo'n pasje.

Ik weet niet of iPhone dit heeft, maar komt bij verschillende androids regelmatig voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:20

Secsytime

Automagisch

Heb ik met de iphone 14 pro ook last van, al sinds het moment van aanschaf. Nooit een oplossing voor gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Zo te lezen op Google speelt dit probleem al veel langer, wellicht kun je hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:49
Ik heb dat al sinds ik mij niet eens meer kan herinneren welke iPhone dat was. Soms is het ook een hele tijd weg en dan is het ineens weer terug. Ooit in een discussie hierover op Tweakers het idee gelezen dat het een ontwikkelaar kan zijn die een foutje in een app heeft zitten en er toch een trilling doorheen komt terwijl meldingen zijn geblokkeerd. Of dat het technisch kan zijn, geen idee ik weet niets van ontwikkelen, maar het klonk mij wel plausibel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 20-03-2024 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:30
fantoom trillingen?

Ik voel mijn telefoon wel eens trillen in zijn hoesje aan mijn heup terwijl ik mijn telefoon in mijn handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35
Yeti schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:30:
Nu zit mijn Iphone in een beschermhoesje met klep waardoor mijn gezicht niet zichtbaar is om hem te kunnen ontgrendelen. Trilt hij nu ongewenst dan zie ik, na het openen van mijn hoesje dat het vergrendelslotje aan de bovenzijde van mijn scherm tijdelijk op ontgrendeld komt te staan er vervolgens weer terug op vergrendeld komt te staan.
De iPhone heeft een 'wake on raise' functie waarbij hij 'wakker wordt' als je hem oppakt. Hij zal dan proberen het scherm te unlocken via FaceID en dat lijkt hij in je omschrijving ook te doen, maar dat kan natuurlijk pas nadat je je hoesje opent. Hij hoort dan niet vanzelf ook weer te vergrendelen, maar wellicht is dat te koppelen aan iets wat jij doet? Een van de bijeffecten hiervan is dat een melding die op je scherm stond, door het unlocken en weer locken wellicht naar je Notification Centre is verplaatst. Wat staat daar bovenaan als je zo'n trilling hebt gehad?
Pagina: 1