Spyware Pegasus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11-2024
Graag wil ik advies over Spyware Pegasus
Wat is er gebeurd?
Afgelopen vrijdag ontving ik in de map Reclame van mijn iCloud e-mailadres een mail dat er Pegasus Spyware op mijn apparaten, iPhone IPad en Windows10 laptop, zou zijn geïnstalleerd. Er werd gedreigd met de publicatie van comprimerende foto’s en video’s naar mijn adressen te sturen als ik niet binnen 48 uur een bepaald bedrag zou overmaken naar een Bitcoin rekeningnummer.
Al mijn apparaten werk ik altijd bij naar de recentste software versies.
Wat is jullie advies?

Beste antwoord (via Matroesjka op 20-03-2024 13:47)

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:37
Matroesjka schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:31:
Wat is er gebeurd?
Afgelopen vrijdag ontving ik in de map Reclame van mijn iCloud e-mailadres een mail dat er Pegasus Spyware op mijn apparaten, iPhone IPad en Windows10 laptop, zou zijn geïnstalleerd. Er werd gedreigd met de publicatie van comprimerende foto’s en video’s naar mijn adressen te sturen als ik niet binnen 48 uur een bepaald bedrag zou overmaken naar een Bitcoin rekeningnummer.
Wat is jullie advies?
Scam mail. Mail deleten en vergeten. Kans dat je in de toekomst er nog meer van zult krijgen.

Zodra je een e-mail krijgt met een wazig verhaal en vervolgens om crypto currency vraagt (veelal BTC) omdat "anders..", betreft een scam, deleten en verder gaan met je leven. ;)

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
Mail weggooien en niet meer aan denken. Dit is een bekende scam. Zie bijvoorbeeld dit bericht bij radar: https://opgelicht.avrotro...e-webcambeelden-openbaar/

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Matroesjka ik verhuis je topic even naar de juiste sectie, de redactie kan hier niet zoveel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Effe een snelle Google op de kosten van Pegasus: https://www.google.com/search?q=what+does+pegasus+cost
Pegasus is not only controversial but very expensive. According to The New York Times, in 2016 the cost was upwards of $650,000, plus a $500,000 set-up fee, to install Pegasus on 10 phones.
Met zulke kosten, denk ik niet dat je met Pegasus te maken hebt ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:37
Matroesjka schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:31:
Wat is er gebeurd?
Wat is jullie advies?
Scam mail. Mail deleten en vergeten. Kans dat je in de toekomst er nog meer van zult krijgen.

Zodra je een e-mail krijgt met een wazig verhaal en vervolgens om crypto currency vraagt (veelal BTC) omdat "anders..", betreft een scam, deleten en verder gaan met je leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bekende scam inderdaad. Zie ook hier: Spam mail
Ik gok dat de tekst van de mail vrijwel hetzelfde is als hier.

Verstuur deze mail naar duizenden adressen en er is altijd wel iemand die hapt. Het Bitcoin adres uit dit topic heeft er toch 16.000 dollar mee verdient.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2024 11:52 ]

Pagina: 1