Laserprinter ghosting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 09:01

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik ben in het bezit van de Samung Xpress C460W. Deze vertoond ghosting op de volgende 2 pagina's tijdens het afdrukken van één en dezelfde opdracht. Als ik twee printopdrachten los van elkaar geef is er geen ghosting te zien. Het is een kleurenprinter en de ghosting gebeurt bij alle kleuren. Waar komt die ghosting vandaan?

Ik heb de fuser al vervangen (omdat dit toevallig nodig was) maar dit mocht niet baten. Omdat het bij alle toners gebeurt durf ik de toners zelf ook wel uit te sluiten. Dan blijft redelijkerwijs de drum over. Maar is het normaal dat de ghosting stopt tussen 2 losse printopdrachten? Kan het nog iets anders zijn dan de drum? Zoveel is er niet geprint en ik lees dat de drum letterlijk duizenden pagina's mee zou moeten gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterJan53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-06 16:01
hoi 3raser. Ik heb exact hetzelfde probleem als die jij vermeldt met mijn C460w. Ik heb ongeveer 3jr geleden de originele samsung tonerdrum vervangen ( na melding van max aantal prints bereikt) door een alternatief (via 123..). Deze deed het eerste wel een tijdje goed maar na verloop van tijd (1 jr??) begon het ghosting zichtbaar te worden. Een tijdje aangezien maar recent (dus na ongeveer 3jr) een melding gemaakt hiervan op Trustpilot met de stelling dat ik de volgende x alleen nog maar de originele Samsung ga gebruiken. Ik moet zeggen dat de serviceafd van 123.. fantastisch heeft gereageerd; Ze hebben direct aangeboden mij een nieuwe te sturen (en geheel free of charge). _/-\o_
Vandaag heb ik de nieuwe geplaatst maar helaas geen verbetering.
mijn vraag aan jou: heb je originele Samsung onderdeel gebruikt of een alternatief merk (bv van 123); Gebruik je toners van Samsung of ook van bv 123....
ik heb helaas geen oplossing maar als jij originele onderdelen gebruikt kunnen we in ieder geval dat als mogelijke oorzaak uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 09:01

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
PeterJan53 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:36:
hoi 3raser. Ik heb exact hetzelfde probleem als die jij vermeldt met mijn C460w. Ik heb ongeveer 3jr geleden de originele samsung tonerdrum vervangen ( na melding van max aantal prints bereikt) door een alternatief (via 123..). Deze deed het eerste wel een tijdje goed maar na verloop van tijd (1 jr??) begon het ghosting zichtbaar te worden. Een tijdje aangezien maar recent (dus na ongeveer 3jr) een melding gemaakt hiervan op Trustpilot met de stelling dat ik de volgende x alleen nog maar de originele Samsung ga gebruiken. Ik moet zeggen dat de serviceafd van 123.. fantastisch heeft gereageerd; Ze hebben direct aangeboden mij een nieuwe te sturen (en geheel free of charge). _/-\o_
Vandaag heb ik de nieuwe geplaatst maar helaas geen verbetering.
mijn vraag aan jou: heb je originele Samsung onderdeel gebruikt of een alternatief merk (bv van 123); Gebruik je toners van Samsung of ook van bv 123....
ik heb helaas geen oplossing maar als jij originele onderdelen gebruikt kunnen we in ieder geval dat als mogelijke oorzaak uitsluiten.
Ik maak ook gebruik van de 123inkt huismerk toners. Ik betwijfel of het daar iets mee te maken heeft. Zoals ik al aangaf lijkt het probleem te verdwijnen als je even stopt met printen tussen 2 opdrachten in. Alsof de inkt aan de roller blijft kleven en er vanaf valt er niet meer geprint wordt. Heb jij dat ook?