Kun je streamen naar een smart tv, zonder Chromecast o.i.d?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:36
Mijn vraag
...
Op mijn vakantieadres heb ik momenteel een zeer zeer oude LG tft televisie staan, met 1 HDMI ingang. Ik dacht goochem te zijn en mijn oude Apple tv 1e generatie daarop aan te sluiten, om op die manier te kunnen streamen/casten of hoe dat ook heet. Alles aangesloten op de juiste gaatjes. Heb Apple tv screensaver in beeld gehad en de 2 thumbnails van instellingen en nog een oranje ding. Probleem is dat ik op geen mogelijkheid met de afstandsbediening bij het icoon van de instellingen kan komen. Ook de gedownloade afstandsbediening op mijn telefoon biedt geen soelaas. Het lampje op de Apple tv flikkert wel, maar er gebeurt verder niks. De Wifi range extender staat er praktisch naast. Op mijn telefoon heb ik 5 streepjes ontvangst. Bij een tweede poging kreeg ik geeneens de icoontjes meer te zien.
Ben er een beetje klaar mee...
Wil graag weten wat mogelijk is als ik een 32inch smart tv neerzet en die verbindt met hetzelfde wifi netwerk als waar mijn smartphone op aangesloten is. Kan ik dan streamen van Netflix/Videoland/ Ziggo Go, zonder tussenkomst van een Chromecast of iets dergelijks?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
LG tft scherm 32 inch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie boven.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

First gen Apple TV, dat beestje uit 2006-7 welke inmiddels ook alweer 7 jaar oid geen store meer heeft?
Dat zal 'em waarschijnlijk niet meer gaan worden nee. :P

Maar ja, met vrijwel elke smart TV ondersteund apps als Netflix. Het alternatief is iets van een FireTV stick, nieuwere Apple TV, Nvidia Shield of andere Android mediaspeler.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
@Stoyanov
Doe jezelf een plezier en koop een chromecast 4K van google. Kost standaard 69 euro en laatst via ibood voor 49 euro. Draait android TV op en werkt perfect voor zulke toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Stoyanov schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:14:
Mijn vraag
...
Op mijn vakantieadres heb ik momenteel een zeer zeer oude LG tft televisie staan, met 1 HDMI ingang. Ik dacht goochem te zijn en mijn oude Apple tv 1e generatie daarop aan te sluiten, om op die manier te kunnen streamen/casten of hoe dat ook heet. Alles aangesloten op de juiste gaatjes. Heb Apple tv screensaver in beeld gehad en de 2 thumbnails van instellingen en nog een oranje ding. Probleem is dat ik op geen mogelijkheid met de afstandsbediening bij het icoon van de instellingen kan komen. Ook de gedownloade afstandsbediening op mijn telefoon biedt geen soelaas. Het lampje op de Apple tv flikkert wel, maar er gebeurt verder niks. De Wifi range extender staat er praktisch naast. Op mijn telefoon heb ik 5 streepjes ontvangst. Bij een tweede poging kreeg ik geeneens de icoontjes meer te zien.
Ben er een beetje klaar mee...
Wil graag weten wat mogelijk is als ik een 32inch smart tv neerzet en die verbindt met hetzelfde wifi netwerk als waar mijn smartphone op aangesloten is. Kan ik dan streamen van Netflix/Videoland/ Ziggo Go, zonder tussenkomst van een Chromecast of iets dergelijks?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
LG tft scherm 32 inch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie boven.
...
toon volledige bericht
Dat hangt er helemaal vanaf welke tv je neer gaat zetten. Voor het snelle antwoord: zelfs bij Lidl heb je tegenwoordig smart tvs van 32/48/54 inch met ingebouwd android tv en ook chromecast.

Een losse stick, zoals hierboven genoemd, is ook een prima oplossing en laat je ook casten vanaf mobiel, maar je kunt ook de app op de stick zelf installeren dan.. net wat je fijn vindt :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A