Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fheijden
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-07-2024
Hallo allemaal, ik heb een beetje een gekke vraag. Ik heb recent van mijn oom een versterker Pioneer A-10S gekregen. Ik heb zelf een platenspeler Pioneer plx-500 met voorversterker dus heb niet perse een versterker nodig maar ik wou wel graag een bass, treble en geluidsregelaar bij mijn platenspeler. Momenteel kan ik alleen gebruik maken van 1 speaker met aux & JCA ingang (ik heb geen ruimte voor 2 speakers). De output op deze versterker is echter via Bi-wiring (als ik het goed heb). Als ik de record output gebruik kan ik geen gebruik maken van de bass, treble en geluidsregelaar (logisch want dat is het directe geluid van mijn platenspeler). Is er een manier om van Bi-wiring naar JCA / aux te gaan? (Zodat ik nog steeds gebruik kan maken van de bass, treble en geluidsregelaar). Alvast bedankt voor de hulp! Zie achterkant versterker in bijlage. (Mocht dit niet mogelijk zijn wat zijn dan alternatieven?) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRIJ3xMH0QHgbZnYOQcVI1KvNQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZIh0z8biWek2OxW5YF3Kcdf.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fheijden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5jfIlB2SDBLo_lwz-b_gIvJ0EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pADRoGlUlrDZs0FBmdmltBur.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de box input (JCA & AUX)

[ Voor 21% gewijzigd door Fheijden op 19-03-2024 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

Fheijden schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:09:
Is er een manier om van Bi-wiring naar JCA / aux te gaan?
Bi-Wire geeft iets aan over de hoeveelheid kabels/aderparen die naar de speakers gaan. Wat jij zoekt is een High Level (speaker output) to Low Level Converter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik zie dat je een "powered" speaker hebt, versterker is ingebouwd in de speaker. Als je behoefte hebt aan EQ is de versterker overkill, koop kan een goedkoop mengpaneel met EQ.

Stereo is wel stukken mooier, zo is de meeste muziek bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fheijden
Bedankt voor de snelle reacties. Tweakerharrie stereo is idd wat ik voor ogen heb binnen een paar jaar. Echter zal ik op korte termijn 1 speaker blijven gebruiken. Heeft die ‘overkill’ dan nog negatieve invloed op de muziek of is het eerder dubbelop.
Als het eerder dubbelop is lijkt mij voor de komende jaren zo’n converter een goede optie. Deze kan ik dan gewoon verwijderen als ik over ga op stereo. Bedankt voor de tip FeaR. Ik krijg alleen heel veel verschillende resultaten als ik ‘High Level (speaker output) to Low Level Converter’ opzoek zou iemand misschien een linkje kunnen sturen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Je zoekt nu naar een manier om twee versterkers (1. Pioneer A-10 en 2. Je actieve speaker) in serie met elkaar te verbinden, alleen om een extra regelaar te kunnen gebruiken. Ik vraag me echt af of je iets gaat merken van die regelaars wanneer je de speaker output van die Pioneer weer gaat terugregelen naar een input voor een losse actieve speaker. De 'overkill' kan zeker een negatieve invloed op je muziek hebben want de kwaliteit van je converter gaat ook meespelen.

Ik gok (maar weet dit niet zeker natuurlijk) dat je voor het geld wat je aan een converter gaat uitgeven ook bij een kringloopwinkel een set leuke speakers op de kop moet kunnen tikken. MP staat vast ook vol met opties. Als je het verschil wil weten, haal dan een paar goedkope 2e hands speakers ergens vandaan en vergelijk de output eens. Je kan die speakers altijd weer voor hetzelfde geld terug op MP gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Beetje Quick en dirty maar dit gaat prima werken:

Als de pioneer een koptelefoon aansluiting heeft en
die heeft die vast dan is het vreselijk eenvoudig.

Koop een 6.3 naar 3.5 mm verloop

https://www.allekabels.nl...aHD2w7AjNc8caAufdEALw_wcB

Koop een een jack naar clinch kabel

En verbind m zo met de aux ingang van je bluetooth speaker.
Pagina: 1