Hallo,
wie kan mij helpen aan informatie over apparatuur waarmee ik thuis een smart grid kan inrichten zodanig dat mijn 3x25A niet overbelast wordt zonder dat ik daar zelf druk mee moet zijn.
De huidige situatie:
Enphase smart metered 35 panelen 440 Wp
Wasmachine, Droger en Vaatwasser bestuurbaar via Miele@Home
Electrische oven
Daikin Altherma 3 hybride warmtepomp met smart grid optie
Sauna 9kw 3 fasen
Home Assistant
Wat er nog bij gaat komen binnenkort
Kookplaat inductie >7kw
Laadpaal binnen voor elektrische auto
En tot zodra dat interessant wordt een accu.
De auto op een loadbalancer is niet ingewikkeld, hoewel de combinatie met slim laden als de zon schijnt nog wat complexiteit toevoegt, de uitdaging is met name om de sauna te knijpen zodra de oven en straks de kookplaat aanstaat.
En ik wil graag voorbereid zijn om ook straks slim te kunnen laden als de zon schijnt en mogelijk de warmtepomp aan te sturen als er met zon lagere temperaturen verwacht worden.
Dus concreet, is er iets om de stroom door de sauna te beperken dat samenwerkt met een laadpaal (soja welk merk) en mogelijk ook iets om te voorkomen dat de Daikin vol aan gaat als de oven en de kookplaat aan staan.
Wie u wie wijst mij de juiste weg?
wie kan mij helpen aan informatie over apparatuur waarmee ik thuis een smart grid kan inrichten zodanig dat mijn 3x25A niet overbelast wordt zonder dat ik daar zelf druk mee moet zijn.
De huidige situatie:
Enphase smart metered 35 panelen 440 Wp
Wasmachine, Droger en Vaatwasser bestuurbaar via Miele@Home
Electrische oven
Daikin Altherma 3 hybride warmtepomp met smart grid optie
Sauna 9kw 3 fasen
Home Assistant
Wat er nog bij gaat komen binnenkort
Kookplaat inductie >7kw
Laadpaal binnen voor elektrische auto
En tot zodra dat interessant wordt een accu.
De auto op een loadbalancer is niet ingewikkeld, hoewel de combinatie met slim laden als de zon schijnt nog wat complexiteit toevoegt, de uitdaging is met name om de sauna te knijpen zodra de oven en straks de kookplaat aanstaat.
En ik wil graag voorbereid zijn om ook straks slim te kunnen laden als de zon schijnt en mogelijk de warmtepomp aan te sturen als er met zon lagere temperaturen verwacht worden.
Dus concreet, is er iets om de stroom door de sauna te beperken dat samenwerkt met een laadpaal (soja welk merk) en mogelijk ook iets om te voorkomen dat de Daikin vol aan gaat als de oven en de kookplaat aan staan.
Wie u wie wijst mij de juiste weg?