Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acerinnood
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-03-2024
Mijn moeders acer desktop doet heel gek al ze ingelogd is .. hij start eerst gewoon normaal op, je kan je wachtwoord in toetsen, overal op klikken en dan daarna als ze is ingelogd flikkert de hele tijd de onderste balk en de muis staat telkens een draai dingetje bij.
Je kan nergens op klikken of doen, het Windows knopje op het toetsenbord doet ook niks meer. Als je op rechtermuisknop drukt gebeurd er ook niks..

Wat moet ik doen??
Al haar belangrijke documenten staan er op.
--

Het is een Acer zoals ik al zei, Acer Aspire Z3801
--

Ik heb de computer meerdere keren proberen opnieuw in te stellen, maar keer op keer geeft ie aan dat er een probleem is en dat het niet kan. Ookal klik ik op alles verwijderen en het gewoon weer terug naar fabriekinstellingen te zetten.

Meerdere keren CTRL + ALT + DELETE gedaan.. maar nog steeds niks hielp..
...
Dit is dus wat je te zien krijgt ⬇️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRDGQDUP1omDUXSlQyMUd9TFodU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuSLLNvVfChKgBjukQzfvCJh.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Acerinnood op 22-03-2024 17:10)

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-06 16:45
Ik denk dat het probleem in het profiel zit.

Je kan een nieuw profiel aanmaken vanuit Recovery mode van je Windows
(Houd Shift ingedrukt, reboot de PC, blijf Shift ingedrukt houden tot je Recovery modus krijgt).
In Recovery kun je CMD openen.

Typ het volgende in: net user username password /add
Vervang username en password naar je voorkeur, hoeft niks spannends te zijn.

Wanneer je dit gedaan hebt, herstart de PC opnieuw, log in op het nieuwe profiel.
Als het probleem niet optreed, weet je zeker dat het probleem in het profiel zit.

Vanuit het nieuwe profiel kun je de documenten uit het oude profiel vissen, zit ergens onder C:\Users of C:\Gebruikers

[ Voor 9% gewijzigd door Duke of Savage op 20-03-2024 16:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Allereerst proberen op te starten in veilige modus, zie https://community.acer.co...arten-in-de-veilige-modus voor W10 of https://community.acer.co...ilige-modus-op-te-starten voor W11. Lukt dat, dan kan je verder zoeken naar het probleem.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:38
Begin met de bestanden veilig te stellen via een WIn10 PE CD of een andere soort rescue CD. Ik zie trouwens dat die Acer uit het jaar 2011 komt. Kans is ook gewoon aanwezig dat de hardeschijf het ondertussen aan het begeven is (niet heel verwonderlijk na 13 jaar)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-06 16:45
Ik denk dat het probleem in het profiel zit.

Je kan een nieuw profiel aanmaken vanuit Recovery mode van je Windows
(Houd Shift ingedrukt, reboot de PC, blijf Shift ingedrukt houden tot je Recovery modus krijgt).
In Recovery kun je CMD openen.

Typ het volgende in: net user username password /add
Vervang username en password naar je voorkeur, hoeft niks spannends te zijn.

Wanneer je dit gedaan hebt, herstart de PC opnieuw, log in op het nieuwe profiel.
Als het probleem niet optreed, weet je zeker dat het probleem in het profiel zit.

Vanuit het nieuwe profiel kun je de documenten uit het oude profiel vissen, zit ergens onder C:\Users of C:\Gebruikers

[ Voor 9% gewijzigd door Duke of Savage op 20-03-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:29

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

HDD vervangen voor een SSD en een schone installatie van Windows er op zetten.

Als dat niet helpt -> recyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 11:49
Dit heb ik één keer in de zoveel tijd na een Windows update. Dan moet ik hem verwijderen en dan is het daarna weer goed. Explorer.exe blijft dan continu crashen. Wat mij wel hielp was explorer killen en weer starten of via veilige modus updates verwijderen.
Pagina: 1