Toon posts:

computer samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo whizzkids

ik vind het tijd voor een nieuwe personal computer dus heb ik een neef die er alles van weet ik heb dingen nog maar ik moet ook nog nieuwe dingen
dit heb ik nog :
een kast met 140 watt voeding
een muis
een zwart wit monitor(ik hoef toch niet veel met kleuren)
boxen
250mb hardisk
4×cd-rom

ik koop
een nieuwe processor pentium 4 1.5 ghz volgens mijn neef
moederbord
en een moederbord
en geheugen(ram) of wat het ook moge zijn
is dit goed ?
wat moet ik wegdoen en wat moet anders

Verwijderd

serious :?
naja begin eerst maar eens met een nieuwe beeldscherm.... ooh nm.... koop gewoon alles nieuw.. die zooi is niks meer waard

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 09 september 2001 00:10 schreef zultan het volgende:
hallo whizzkids

ik vind het tijd voor een nieuwe personal computer dus heb ik een neef die er alles van weet ik heb dingen nog maar ik moet ook nog nieuwe dingen
dit heb ik nog :
een kast met 140 watt voeding
een muis
een zwart wit monitor(ik hoef toch niet veel met kleuren)
boxen
250mb hardisk
4×cd-rom

ik koop
een nieuwe processor pentium 4 1.5 ghz volgens mijn neef
moederbord
en een moederbord
en geheugen(ram) of wat het ook moge zijn
is dit goed ?
wat moet ik wegdoen en wat moet anders
Goh je eerste post :)
Ik zou zeggen vervang alles maar. Misschien je boxen nog maar de rest is vooroorlogs
Dit is niet lullig bedoeld maar bloedserieus. Je zegt nu wel "ik hoef toch geen kleuren" maar die beeldbuizen zijn zo oud dat die het "detail" van Windows never nooit niet aan kunnen

Verwijderd

als je toch niks met kleuren doet heb je ook geen 1.5 ghz nodig

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:15 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Goh je eerste post :)
Ik zou zeggen vervang alles maar. Misschien je boxen nog maar de rest is vooroorlogs
Dit is niet lullig bedoeld maar bloedserieus
maar alles werkt nog perfect hoor

Verwijderd

Je kan misschien beter geen Pentium 4 kopen, maar een amd. Aan je kennis te zien gebruik je jou computer toch niet echt vaak, dus kan het ook wel wat minder zijn. AMD Duron 800 ofzo.
Scheelt ook nog eens een heleboel geld.

• Flake
Op zondag 09 september 2001 00:16 schreef zultan het volgende:

[..]

maar alles werkt nog perfect hoor
Wat jij hebt is echt vooroorlogs. Misschien kopen ze het bij de antiekzaak nog, maar voor de rest is de standaarden die je nu hebt echt verouderd

Owja en btw: eerste keer dat je hiero komt, en je weet meteen hoe je moet quoten...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:17 schreef Berran het volgende:
Je kan misschien beter geen Pentium 4 kopen, maar een amd. Aan je kennis te zien gebruik je jou computer toch niet echt vaak, dus kan het ook wel wat minder zijn. AMD Duron 800 ofzo.
Scheelt ook nog eens een heleboel geld.
hoe veel zou dit schelen?

Verwijderd

Misschien is de topicstarter iemand die er niet zoveel verstand van heeft als wij, dat zou best kunnen natuurlijk :)

Maargoed.... begin eerst maar eens met het aanschaffen van een nieuwe monitor. Zo'n zwart/wit ding zal niet werken met nieuwe videokaarten, omdat deze een oudere aansluiting hebben. Koop wel minimaal een 17 inch, dit is tegenwoordig de standaard.

En wat betreft de hardware die je nog hebt liggen... tsja... daar kun je niet veel meer mee. Misschien verkopen op koninginnedag? :)

Succes met je aankoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:18 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Wat jij hebt is echt vooroorlogs. Misschien kopen ze het bij de antiekzaak nog, maar voor de rest is de standaarden die je nu hebt echt verouderd

Owja en btw: eerste keer dat je hiero komt, en je weet meteen hoe je moet quoten...
ja mijn neef heeft mij zo iets uitgelegd ik zelf snap bijna niks van computers

• Flake
Op zondag 09 september 2001 00:19 schreef zultan het volgende:

[..]

ja mijn neef heeft mij zo iets uitgelegd ik zelf snap bijna niks van computers
Als je niets van computers weet hoe weet je dan dat je voeding 140watt is?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Aandacht alle mods sluit deze topic niet voordat we deze jongen wijz hebben gemaakt dattie momenteel met vooroorlogs spul bezig is :P

we moeten jouw serieus helpen zie ik

wat isje budget?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:18 schreef Silverstar het volgende:
Misschien is de topicstarter iemand die er niet zoveel verstand van heeft als wij, dat zou best kunnen natuurlijk :)

Maargoed.... begin eerst maar eens met het aanschaffen van een nieuwe monitor. Zo'n zwart/wit ding zal niet werken met nieuwe videokaarten, omdat deze een oudere aansluiting hebben. Koop wel minimaal een 17 inch, dit is tegenwoordig de standaard.

En wat betreft de hardware die je nog hebt liggen... tsja... daar kun je niet veel meer mee. Misschien verkopen op koninginnedag? :)

Succes met je aankoop.
jammer dit kost inderdaat veel meer geld om een hele computer te gaan kopen dat is jammer

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 09 september 2001 00:20 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Als je niets van computers weet hoe weet je dan dat je voeding 140watt is?
staat er zeker op ofzow

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zondag 09 september 2001 00:18 schreef zultan het volgende:

[..]

al gauw 250piek, kan je mooi een normale HD kopen, wat ben je van plan om op die Hd te draaien??, al de drivers die je nodig heb om je systeem lekker te kunnen laten draaien zit je HD al vol.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:21 schreef funkflex het volgende:

[..]

staat er zeker op ofzow
nee heeft mijn neef naar gekeken

Verwijderd

Ik denk dat je helemaal geen Pentium 4 1,5 Ghz nodig hebt, zoals eerder gezegt zal een AMD Duron of misschien nog wel minder ook wel voldoen, en dat in samenwerking met zon goedkoop Elite-Group bordje. Scheelt je al een heleboel geld.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 00:18 schreef zultan het volgende:

[..]

AMD Duron 800 MHz + 256 MB SDRAM - 239 gulden
P4 1.5 MHz + 256 MB DRAM - 965 gulden

bron: Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
wat is eigenlijk een HD?

• Flake
Op zondag 09 september 2001 00:21 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

al gauw 250piek, kan je mooi een normale HD kopen, wat ben je van plan om op die Hd te draaien??, al de drivers die je nodig heb om je systeem lekker te kunnen laten draaien zit je HD al vol.. :)
daar past win95 niet eens es op joh :)

• Kev0867
Op zondag 09 september 2001 00:22 schreef zultan het volgende:
wat is eigenlijk een HD?
sorry, HD= harde schijf ;)

Verwijderd

wat is eigenlijk een HD?
Harddisk.

Verwijderd

wat is eigenlijk een HD?
HD = Hard Disk (harde schijf :) )

..Sorry te laat :)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

2e keer

wat is je budget?

Verwijderd

om de andere mensen te helpen met het samen stellen van je nieuwe 'personal computer' zou het handig zijn als je verteld wat je van plan bent met je nieuwe pc.. wil je vooral gaan game, photoshoppen of gewoon tekstverwerken etc..

• MagicTempest
  • Laatst online: 13:59
Nou, vervang alles maar wat je hebt, nix heeft nog nut, behalve die boxen misschien.

[zeikmodus]
Als die lijst van je compleet is, als dat dus alles is wat je neef gezegd heeft, zou ik hem eerst maar es naar dit forum sturen, en een paar vragen laten stellen.

een p4 op een 140 watt voeding in een at kast???
250mb hdd met een p4??
[//zeikmodus]

Niet om lullig te doen, maar je kan gewoon beter alles wat je hebt dumpen, en gewoon alles nieuw kopen. Heb je geen geld genoeg om alles nieuw te kopen, koop dat een AMD duron ofzo, lekker goedkoop.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
weet je zeker dat je niet aan de drugs zit ?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 00:23 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

daar past win95 niet eens es op joh :)
Zeker wel! Een vriend van me heeft een hele lange tijd een 486 met zo'n kleine HD gehad. En daar draaide hij Win95A op. Maar toen zat de HD ook wel vol :)

En ik was thuis gewend aan 10 GB :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is maximaal 4000 gulden ik heb meer voor school een computer nodig maar heel soms speel ik wel eens een spelletje en ik surf ook wel eens

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 00:21 schreef zultan het volgende:

[..]

jammer dit kost inderdaat veel meer geld om een hele computer te gaan kopen dat is jammer
Jah, maar het moet, omdat die oude troep niet met de nieuwe dingen kunnen samenwerken. En als ze dat wel kunnen, is het zonde van het geld dat je aan die nieuwe dingen heb besteed.

Maar is het niet wat om een goedkoop, ouder systeem (pentium 2) of tweede hands te kopen? Echt veel eisen stel je waarschijnlijk niet.

Internet je uberhaubt wel eens (behalve voor dit topic dan)?

Verwijderd

4000 piek, kun je toch een beter systeem voor kopen dan dat was je neef in gedachten had :)

surfen op een zwart wit monitor??

• Kev0867
TIP: koop een Atlon 800mhz, met 128MB ram, met een Elite group moedermord(mobo), en een 20gb harde schijf(hd) en een 15inch monitor-tje, met een leuke Geforce2 MX-200 videokaart, 250W voeding..= koste: onder de 2000piek..

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 00:26 schreef Kev0867 het volgende:
TIP: koop een Atlon 800mhz, met 128MB ram, met een Elite group moedermord(mobo), en een 20gb harde schijf(hd) en een 15inch monitor-tje, met een leuke Geforce2 MX-200 videokaart, 250W voeding..
Leg hem eerst maar eens uit wat dat allemaal is :)

athlon? 128 MB ram? Elite group moederbord? :?

Verwijderd

TIP: koop een Atlon 800mhz, met 128MB ram, met een Elite group moedermord(mobo), en een 20gb harde schijf(hd) en een 15inch monitor-tje, met een leuke Geforce2 MX-200 videokaart, 250W voeding, ATX midi-kast..
sluit ik me bij aan, alleen toch maar 300 watt..

Verwijderd

En 17" monitor. Verder is het goed.

• Kev0867
TIP: koop een Atlon 800mhz, met 128MB ram, met een Elite group moedermord(mobo), en een 20gb harde schijf(hd) en een 17inch monitor-tje, met een leuke Geforce2 MX-200 videokaart, 300W voeding..= koste: onder de 2000piek..
en stort de rest op mijn rekening ;)

Verwijderd

Topicstarter
TIP: koop een Atlon 800mhz, met 128MB ram, met een Elite group moedermord(mobo), en een 20gb harde schijf(hd) en een 15inch monitor-tje, met een leuke Geforce2 MX-200 videokaart, 250W voeding..= koste: onder de 2000piek..
dat is allemaal geheimtaal voor mij maar kan ik hier mee alle dingen doen die ik wil en vooral is die niet te duur

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 00:29 schreef zultan het volgende:

[..]

dat is allemaal geheimtaal voor mij maar kan ik hier mee alle dingen doen die ik wil en vooral is die niet te duur
daar kun jij alles mee doen wat je wilt.. en uh.. de prijs staat er bij :)

• Flake
Ik raad je eerder een Radeon videokaart dan een GeForce 2 MX aan. Misschien zelfs een oude voodoo 3 ergens op de kop getikt...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
[/onzin]
Afbeeldingslocatie: http://smilies.nl/party/party.gif
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.