Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliam89
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-03-2024
Hallo, ik heb een week geleden een iPad gekocht op Marktplaats en op deze iPad staat dat hij AppleCare+ heeft tot eind april 2024. Mijn vraag is: mag ik deze gebruiken, ook als AppleCare niet op mijn naam staat? En een andere vraag, bijvoorbeeld, als ik deze zelf kapot maak, krijg ik dan een nieuwe tablet van Apple? Dankuwel.

Beste antwoord (via Wiliam89 op 19-03-2024 14:56)

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-03 01:17
Hi,

Volgens mij moet je officieel gezien de apple care laten over zetten op een nieuwe eigenaar.
Ik heb echter nog nooit gehad dat Apple mij om een identiteitsbewijs heeft gevraagd bij een Apple care verzoek.

Het zou echter kunnen dat ze op basis van het (nieuwe) iCloud account vragen gaan stellen.
In mijn geval was het iCloud account van de aankoop van apple care hetzelfde als de iCloud die de claim indient.

Als je zelf je product kapot maakt, betaal je ten alle tijden eigen risico.
Volgens mij is dat bij een iPad 49 euro, maar het zou kunnen zijn dat bij de Pro modellen dit hoger is, dat kan ik even niet terug vinden.
Afhakelijk van het defect zal Apple deze repareren of vervangen voor een "refurbished" product.

Hoe dan ook lijkt het me een risico.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-03 01:17
Hi,

Volgens mij moet je officieel gezien de apple care laten over zetten op een nieuwe eigenaar.
Ik heb echter nog nooit gehad dat Apple mij om een identiteitsbewijs heeft gevraagd bij een Apple care verzoek.

Het zou echter kunnen dat ze op basis van het (nieuwe) iCloud account vragen gaan stellen.
In mijn geval was het iCloud account van de aankoop van apple care hetzelfde als de iCloud die de claim indient.

Als je zelf je product kapot maakt, betaal je ten alle tijden eigen risico.
Volgens mij is dat bij een iPad 49 euro, maar het zou kunnen zijn dat bij de Pro modellen dit hoger is, dat kan ik even niet terug vinden.
Afhakelijk van het defect zal Apple deze repareren of vervangen voor een "refurbished" product.

Hoe dan ook lijkt het me een risico.