[Excel] Kandidaten tellen op ander blad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linelvh
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-03-2024
Hi, in een Excel overzicht wel ik met vacaturenummers en statussen van kandidaten. Ik zou op mijn hoofdblad, in dit geval 'Vacatureoverzicht' bij de betreffende vacature het aantal kandidaten met de status 'Intake gepland' of 'Voorgesteld' willen tellen. De kandidaten met de statussen staan op blad2 met de naam 'Kandidatenoverzicht'. Zo kan ik namelijk in één oogopslag zien hoeveel kandidaten per vacature zijn voorgesteld en hoeveel intakes er zijn gepland.

Ik heb al lopen stoeien met een aantal formuleren zoals =SOM.ALS maar ik kom er niet uit.

Om het helemaal af te maken zou ik willen dat zodra het aantal kandidaten voorgesteld overeenkomt met hetgeen ik in de kolom 'Aantal voorstellen' staat overeen komt dat deze kolom groen kleurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Kan je meer info geven over waar je concreet vastloopt, waar loop je concreet tegen aan bij specifiek welke som.als() formules? Let ook op het verschil tussen som.als en sommen.als.

Ook: als je hier op het forum kijkt naar vergelijkbare vragen zal je termen als verticaal zoeken, en vooral x.zoeken() en wellicht draaitabellen tegenkomen. Probeer die ook. Zoekterm voor de kleur: voorwaardelijke opmaak.

Loop nog wat oude topics hier in CSA langs voor inspiratie, probeer wat en geef zo nodig aan waar je vastloopt. Dan kunnen we verder meedenken.

Algemene zaken is niet een handige plaats voor vragen over Excel, ik ben zo vrij je vraag te verplaatsen naar Client software algemeen

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 19-03-2024 12:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:32
Ik denk dat je zoekt naar =AANTAL.ALS(). Het bereik is dan alle cellen waar de status op blad 2 in staat en het criterium is "Intake gepland" (inclusief "") voor het aantal geplande intakes en voor voorgesteld is het criterium "Voorgesteld".

Dat zou er dan dus zo uitzien: =AANTAL.ALS([celbereik op blad 2];"Intake gepland")

Vervolgens kun je met voorwaardelijke opmaak deze cel groen laten kleuren als deze gelijk is aan je totaal cel op blad2.

Dat lijkt me de makkelijkste manier.

[ Voor 14% gewijzigd door Timmeaho op 19-03-2024 14:12 . Reden: toevoeging voorwaardelijke opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hihansvdijk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik zou dit met een draaitabel doen. Bron van de draaitabel is het kandidatenoverzicht.

rijlabel = status, waarden = status hiermee tel je het aantal ingevulde statussen per statussoort.
Eventueel kan je in de opties van de draaitabel aangeven dat deze vernieuwd (update) bij het penen van het bestand.