Toon posts:

wie heeft super oude luidprekers??

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een nieuwsgierigheid vraag.

Wie heeft er oude luidsprekers...

Ik zelf heb speakers van meer dan 40 jaar oud en perfecte staat.

specs:
nom: 28w
max: 40w
range: 29Hz - 21.5 Khz
woofer: ITT
midrange: ITT
tweeter: Peerles

Nederlands fabricaat, de naam weet ik zo niet want ik ben niet thuis op dit moment.

2e set:

Leak
engels fabricaat (wharfdale) orineel studio speakers

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik wel ja, alleen niet SUPER oud

Ik heb een paar Wharfedale E. Seventy Speakers , een half jaar geleden gekregen van een goeie vriend.

Nieuwe Yamaha versterker gekocht en ze klinken weer best redelijk. Alleen loopt HEEL soms 1 van de midtones aan bij bepaalde frequenties. Ik zit eraan te denken om een nieuwe set Magnat's te kopen, maar voorlopig ben ik tevreden :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:08 schreef Mycroft het volgende:
Ik wel ja, alleen niet SUPER oud

Ik heb een paar Wharfedale E. Seventy Speakers , een half jaar geleden gekregen van een goeie vriend.

Nieuwe Yamaha versterker gekocht en ze klinken weer best redelijk. Alleen loopt HEEL soms 1 van de midtones aan bij bepaalde frequenties. Ik zit eraan te denken om een nieuwe set Magnat's te kopen, maar voorlopig ben ik tevreden :)
is dit het model met een ong. 25cm woofer?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Merk: B&O
Type: Beovox S30
Ohm: 4-8
Watt: 30(50)
Aanschafdatum: 12-1976

20*350ZO45°

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
is dit het model met een ong. 25cm woofer?
Ja, het is dacht ik 22 ofzo, ooit eens opgemeten. Maar dat ding was gaar en de vorige eigenaar heeft er een nieuwe ingezet. Die doet het echt perfect. (De woofers dus)

Het enige nadeel is dus dat ie heel soms stoort omdat die magneet van die midtone niet helemaal spoort.

De E-90 was uit deze serie de grootste volgens mij.

Verwijderd

Heb hier nog ergens Deense luidsprekers staan type Jamo J-102 en die zijn volgens mij al heeeeel oud, worden ook niet meer gebruikt.. ;)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

AR5 uit 69

3 weg, crossover op 550 en 5k, freq. respons etc weet ik niet.
fabrikant: Acoustical Research (zijn in 96 weer begonnen met het uitgeven van een nieuwe lijn, prijs: vanaf 1300$ / stuk...)

destijds koste de speaker 235$ per stuk, in de 70er jaren dus

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 00:30 schreef djazete het volgende:
AR5 uit 69

fabrikant: Acoustical Research (zijn in 96 weer begonnen met het uitgeven van een nieuwe lijn, prijs: vanaf 1300$ / stuk...)

Acoustical Research----> nooit weg doen!!! die speakers schijnen tegenwoordig nogal wat waard te zijn. Ik heb nogal wat gelezen in bladen over die speakers.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik had zelf B&O's van weet-ik-hoe-oud... maar die waren een beetje gescheurd :P
Bij paps thuis staan KEF's...iets met 109 ofzo? zijn ook al vrij oud.. jaren 70

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:57
Op zondag 09 september 2001 00:30 schreef djazete het volgende:
AR5 uit 69

Ik heb een paar AR8s speakers van Teledyne Acoustical Research hier staan. Van een vriend gekregen. Komt nog prima geluid voor een stel krijgertjes. De DivX van Gladiator klonk nog bijzonder heftig vanavond >:)
Acoustical Research----> nooit weg doen!!! die speakers schijnen tegenwoordig nogal wat waard te zijn. Ik heb nogal wat gelezen in bladen over die speakers.
Vertel daar eens iets meer over als je kunt? :)

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Heb een paar 3weg technics speakers uit 1977 (vind ik oud :) ). Doen het perfect, alleen een beetje weinig bass maar wel weer goeie zuivere hoge tonen.

Pak je rust!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

klopt inderdaad. die AR's zijn nog steeds erg goed moet ik zeggen, ze klinken vooral in het laag ontzettend goed (hangt er wel vanaf wat voor spul je ervoor hebt hangen uiteraard..).
Ik zou graag nog een keer een paar AR9(x) op de kop willen tikken, die zijn erg leip :)
(maar zeldzaam)

Verwijderd

Ik heb een radio uit de jaren '60 met ook een echte goeie speaker erin, er komt een behoorlijk volume uit. Dat ding is nog geld waard ook (het is een Normende voor de kenners)Verder nog een paar sony boxen uit 1983

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, ik gebruik nog steeds een set Kef Cadenza speakers. Nog steeds klasse >:) Wel heb ik in '89 de woofers vervangen.

Ook nog in gebruik een subwoofer set met 2 Audax speakers in de subwooferbox. Midden/hoog boxen: Tandy 25 watt speakers en Audax TW80 tweeters met alu conussen. Ook nog steeds klasse. Nu nieuw kopen?? Geen denken aan (8>

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

We hebben hier nog een set B&W DM7's(van m'n pa) uit de jaren 70 beneden staan :)
Pagina: 1