Merkwaardig probleem met GoodWe GW25K-DT

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-09 16:58
Ik heb een probleem gekregen met mijn omvormer (GoodWe GW25K-DT).
Die heeft een instelling om het maximale vermogen dat hij teruglevert in te stellen.
Staat nu op 12 kW (als ik het me goed kan herinneren staat hij op 50%, omdat ik hem daar ooit op instelde).
Zover alles goed, werkt ook zoals ik wilde, en een half jaar geleden kon ik dat gewoon instellen.
Maar nu wil ik die instelling wat hoger zette, alleen als ik die keuze aanklik (Power Limit), dan kom ik altijd uit op de keuze die erboven staat (PF Adjust). Het is net alsof hij denkt dat ik die aangeklikt heb, en niet die ene eentje verder.
Geen enkele mogelijkheid om het vermogen te veranderen.
Ik heb hem al een keer een uur zowel van het net als van de panelen gehaald, maar dat maakte dus niets uit.
Ook geprobeerd om die PF Adjust wat aan te passen in de hoop dat hij dan weer normaal zou gaan doen.
Verder de 70% Rating (wat dat ook precies mag zijn) op 100% en op 70% gezet.
Tot slot ook de beveiliging (via typenummer en dan 10 sec return ingedrukt houden) op een ander land gezet.
Maar dat maakt allemaal niets uit.

Geen garantie helaas meer.

Nu hoop ik dat iemand anders een idee heeft, want ik weet het even niet meer.
Ik kan ook niet vinden hoe ik hem eventueel terug zou kunnen zetten naar de fabrieks instelling, al weet ik ook niet zeker of ik dat zou doen. Als hij ineens op 25 kW gaat staan en ik dat niet meer naar beneden kan krijgen heb ik een echt probleem met dat ding, dan gaan mijn zekeringen eruit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36
Gebruik je de SolarGo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annespruit1980
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-09 16:58
Nee, ik heb bij deze geen interface, alleen maar het paneel op de inverter zelf. Internet zit er niet op helaas.
Ooit tweedehands gekocht, heeft het wel jaren gedaan dus op zich heeft hij zichzelf allang terugbetaald.
En hij doet het ook gewoon goed, op dat ene puntje na.
Misschien moet ik nu maar eens gaan kijken naar een hybride uitvoering.
Dan kan ik langzaam ook gaan experimenteren met accu's eraan.

[ Voor 57% gewijzigd door annespruit1980 op 22-03-2024 08:50 ]