Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar dat mijn Synology DS218+, DSM 7.2, als DHCP-server gaat werken.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/86OHa0jMwSF6HBxHGrBqQw4w.jpg?f=fotoalbum_large)
De Draytek wil ik uitfaseren omdat die het niet meer goed doet. De Zyxel van TMobile wil ik niet als DHCP gebruiken omdat die er ook bijna uit gaat, dus ik dacht, ik installeer de DHCP-package op m'n Synology zodat die de functie tijdelijk of definitief kan overnemen, dit omdat ik ruim 40 dhcp-reserveringen heb.
Ik heb de DHCP-package geinstalleerd, alle reserveringen aangemaakt, Synology zelf heeft een fixed IP, firewall aldaar staat uit, DHCP op de Draytek uitgezet maar de Synology deelt geen enkel adres uit.
Package config:
/f/image/E889D50gkFdFkmXWZBYdFru5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EcITrNcC0rGSOXKgLbus6qAE.png?f=fotoalbum_large)
Reserveringen:
/f/image/71iV3XOMdavi4J2VsQgJi2TT.png?f=fotoalbum_large)
Instelling netwerkverbinding in configuratiescherm van Synology:
/f/image/1iEk7wcxz62U4Oyo2AepXW5L.png?f=fotoalbum_large)
De DHCP van de Draytek werkt wel, dus iets in m'n Cisco-switch kan het niet blocken dan lijkt mij.
Alle apparatuur achter de Draytek/Cisco, krijgt DHCP van de Draytek als deze aan staat.
Ook de Synology krijgt DHCP als ik de LAN 1 op DHCP zet.
Ik kan niet achterhalen waarom de DHCP-server op de Synology het niet zou doen.
Iemand een idee?
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/86OHa0jMwSF6HBxHGrBqQw4w.jpg?f=fotoalbum_large)
De Draytek wil ik uitfaseren omdat die het niet meer goed doet. De Zyxel van TMobile wil ik niet als DHCP gebruiken omdat die er ook bijna uit gaat, dus ik dacht, ik installeer de DHCP-package op m'n Synology zodat die de functie tijdelijk of definitief kan overnemen, dit omdat ik ruim 40 dhcp-reserveringen heb.
Ik heb de DHCP-package geinstalleerd, alle reserveringen aangemaakt, Synology zelf heeft een fixed IP, firewall aldaar staat uit, DHCP op de Draytek uitgezet maar de Synology deelt geen enkel adres uit.
Package config:
/f/image/E889D50gkFdFkmXWZBYdFru5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EcITrNcC0rGSOXKgLbus6qAE.png?f=fotoalbum_large)
Reserveringen:
/f/image/71iV3XOMdavi4J2VsQgJi2TT.png?f=fotoalbum_large)
Instelling netwerkverbinding in configuratiescherm van Synology:
/f/image/1iEk7wcxz62U4Oyo2AepXW5L.png?f=fotoalbum_large)
De DHCP van de Draytek werkt wel, dus iets in m'n Cisco-switch kan het niet blocken dan lijkt mij.
Alle apparatuur achter de Draytek/Cisco, krijgt DHCP van de Draytek als deze aan staat.
Ook de Synology krijgt DHCP als ik de LAN 1 op DHCP zet.
Ik kan niet achterhalen waarom de DHCP-server op de Synology het niet zou doen.
Iemand een idee?
Who's general failure, and why is he reading my disk?