Kantpannen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• René 1969
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-01 23:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjmolbRVDtkDl3pNKTtsIUiKqIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYY2XPqCadBvAkI0gHlItyes.jpg?f=fotoalbum_large
Goedenavond,
Er is door een erkend bouwbedrijf vanmiddag kantpannen op mijn dak gelegd,voor en achter.
Aan de voorkant liggen ze netjes,maar aan de achterkant is het om te huilen.
Nu heb ik contact gehad met het bedrijf maar hun zeggen dat dit door de zonnepanelen komt die er op liggen,waardoor ze de pannen niet kunnen schuiven tegen elkaar.
Ik vind dit een zeer raar verhaal en geloof er niks van gezien er een hele “deuk” aan het zij aanzicht zit.Ben niet van plan te betalen totdat het goed is,maar weet verder niet zo goed hoe nu verder.
Weten jullie raad?
Bvd
Mvg René

Alle reacties

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:15
Picobello bv langsgeweest?

Als het niet past, zouden ze de pannen op maat moeten slijpen maar daar hadden ze blijkbaar geen zin in of tijdelijk de zonnenpannelen demonteren (dat lijkt mij de netste oplossing. Het lijkt mij dat het ooit heeft gepast.

Het lijkt sowieso ook schots en scheef te liggen en je nokpannen ook helemaal gecementeerd. Flink opgelapt lijkt het.

Had je lekkage?

[ Voor 28% gewijzigd door wm1234 op 18-03-2024 22:09 ]

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:17

Pizzalucht

Snotneus.

Hoeveel ruimte zit er nog tussen de zijkant en kantpan? Als ik naar de afstand tussen de oude en nieuwe pan kijk krijg je dat niet dicht met wat schuiven.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19

klown

geek

Wat ze nodig hebben is een halve dakpan. Zoiets: https://www.adr-dakwinkel...JMib-7p14KfBoCUIAQAvD_BwE

Tijdelijk hebben ze het met lood even opgelost, zodat je in de tussentijd geen lekkage hebt.

Ik zou inderdaad pas betalen nadat het klaar is en ze die halve dakpannen er ook netjes op hebben liggen.

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op de bovenste twee rijen liggen geen zonnepanelen maar ook die liggen niet goed. Dat is dus geen geldige reden.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Godskolere... andere woorden schieten me even niet te binnen..
Erkend bedrijf zegt ie..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12 09:53
Erkend?? Door wie dan? Is er een instantie die bouwbedrijven doet erkennen? Zo ja, dan kun je ook daar aankloppen met een klacht lijkt me..

Maar jezus.. wat is dit braswerk.
Niet alleen die rij kantpannen die totaal scheef ligt, maar vooral ook HOE die aansluiting met de eerstvolgende pannen gedaan zijn.. Volslagen prutswerk met (zo lijkt) loodvervangende slabben die gewoon TOTAAL niet goed aansluiten of uberhaupt stuifsneeuwdicht zijn.
In de bovenste rijen hebben ze nog een (slechte) poging gedaan om de randjes wat om te vouwen, maar bij die paar onderste rijen was de rol whatever-it-is blijkbaar bijna op of zo, en hebben ze maar wat flapjes schots en scheef tussen de pannen geduwd..
Mijn god, dat gat bij die derde rij pannen is zo groot dat dat gewoon als vogelnest gebruikt kan worden.. pfff...

Wat ik me dan afvraag: Hebben ze aan de voorkant ook van die slabben gebruikt om de niet goed aansluitende pannen af te dichten tussen de oude en nieuwe pannen?

Verder: Waarom zijn die pannen in de eerste plaats geplaatst? Wat was er mis met de oude?
Ik ga er even vanuit dat de oude situatie gewone reguliere pannen waren die aangemetseld zijn met een specierand tegen de gevel... (?)
En lagen die oude pannen netjes helemaal over/op die specierand?
Hebben ze die specierand aan de zijkant van de gevel dan niet (voor een deel) weggehaald bij het plaatsen van de kantpannen? Want dat zou zowiezo wel moeten wil je die kantpannen goed kunnen laten aansluiten..

Of lagen die oude pannen wellicht te ver naar 'binnen' in het dakvlak (slechts deels op de buitenmuur) en waren ze daarin aangemetseld? Dan had het bouwbedrijf dat zowiezo van tevoren prima moeten kunnen zien dat kantpannen dan niet zouden gaan passen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:00
Veel geks voorbij zien komen… maar dit slaat echt alles… hoe lagen de oude pannen? En is dit hetzelfde type? Hoe kan het dan nu zo afwijken.

Zou hier zeker niet voor betalen. Wat een gepruts..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-12 23:29

DukeBox

loves wheat smoothies

Zonnepanelen zijn niet iets wat nog maar net bekend is. De gemiddelde dakdekker moet hier toch wel vaker tegenaan zijn gelopen en hier dan ook van te voren afspraken over maakt wie ze tijdelijk verwijderd.
sypie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:12:
Op de bovenste twee rijen liggen geen zonnepanelen maar ook die liggen niet goed. Dat is dus geen geldige reden.
Je kan natuurlijk niet in kolommen verschuiven, dan stroomt het water zo je dakbeschot op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 09:26

Badderbeest

De enige echte

Wanneer komen ze de PUR-schuim er nog tussen spuiten? Dat maakt de misdaad pas écht compleet. Ik zou zéker niet betalen en ze bovendien aanklagen voor een misdaad tegen de schone bouwkunst. ;) Hoe lag het voordat Picobello BV aan het hannesen is geslagen? Op deze ene foto zie je maar een half verhaal. Ik zie in ieder geval oude betonnen sneldekpannen en nieuwe betonnen sneldek gevelpannen. Er is dus zondermeer iets meer veranderd dan de oorspronkelijke situatie, anders had het gewoon weer gepast.

Dus vertel jij zelf wel het hele verhaal? Wie heeft de PV-panelen gelegd, waar waren de gevelpannen gebleven? Waarom zijn deze nu vervangen?

1) er waren in de oorspronkelijke situatie geen gevelpannen, er lag dan bijvoorbeeld een windveer

2) er lag eerder nog een rijtje hele (300mm) of halve (150mm) sneldekpannen tussen. Op de kopgevel was dus een (groter) overstek.

3) De zonnepanelenboer Kun jij verklaren hoe het in vredesnaam mogelijk is dat de kantpannen vlakbij de goot wél bijna in de sluiting van de oude pannen liggen en hoger op het dak er meerdere centimeters tussen zitten? heeft je zonnepanelenboer (al wat langer geleden) al lopen kloten? Het lijkt wel of er van alles verdraaid ligt.

4) Waarom past het op de voorgevel wel? Daar liggen geen PV-panelen?

Bij de nokvorsten is overigens ook broddelwerk afgeleverd. Zo te zien lagen deze oorspronkelijk (decennia geleden) in de specie en zijn ze later (vrij recent) nog slordig met Flexim nabehandeld. Het is natuurlijk het één of het ander.

Als het mijn dak was ging de hele klerezooi er van af.

De enige echte

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12 13:51
Ik ben toch ook wel benieuwd hoe het er nu aan de voorkant bij ligt. Hebben ze daar ook van dat plaklood gebruikt?
Pagina: 1