Gezocht smart weegschaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 01:24
Ik zoek een?
smart weegschaal .

Wat is je budget?
om en nabij 100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mijn google fit gegevens en Elitehrv aan te vullen met mijn gewicht en eventueel bmi enz.

Wat heb je zelf al gevonden?
de withings bodyscan. Al is die duurder dan het eerder genoemde budget

Welke vragen heb je hier nog over?
na onderzoek gedaan te hebben tot de conclusie gekomen dat alle schalen in accuraat zijn en dat het vooral om de trend gaat
Dus een goedkope zal voldoen
Maar ik was benieuwd met welke smart scales jullie ervaring hebben en ook met het oog op duurzaamheid en Privacy. .

Beste antwoord (via saken op 04-04-2024 00:25)

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
saken schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:37:
[...]

Dat snap ik. Heb er ook eea over opgezocht. Maar wat ik dus niet snap is het volgende:

als elke meting inaccuraat is, waarom dan extra uitgeven voor een met hendel? Als degeen met hendel ook al inaccuraat is. Dan is het toch kiezen tussen innacuraten voor iets dat sowieso al niet klopt?
Ik weet eigenlijk ook niet of ik daar wel echt wat mee wil gaan doen met die gegevens. Gaast me voorerst vnl over m'n gewicht verloop. Misschien ook wel fijn om mogelijk te hebben om die stroomimpuls uit te kunnen zetten. Dus alleen gewicht registratie
Als je echt wat met gegevens zoals spiermassa, vetmassa en lichaamsvocht wilt doen, voor als je bijvoorbeeld atleet bent, dan kan je best investeren in een duurdere. De duurdere/ praktijk weegschalen zijn namelijk redelijk accuraat, maargoed ook een huidplooimeting is onbetrouwbaar als je die niet juist uitvoert.

Al die goedkope "consumenten" weegschalen met die functie zijn leuk als gimmick en voegen niks toe.
Ik heb ooit zo'n ding gekregen waar die functie op zat en ik had dagelijks verschillende waardes en ook als man in opgewonden staat gaven ook vreemde waardes. _O- Ik heb nu weer een normale weegschaal (non smart)

Gewoon een leuke normale weegschaal zoeken die smart is ivm synchroniseren naar je smartphone.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:10
saken schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:02:

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mijn google fit gegevens en Elitehrv aan te vullen met mijn gewicht en eventueel bmi enz.

Maar ik was benieuwd met welke smart scales jullie ervaring hebben en ook met het oog op duurzaamheid en Privacy.
Begin dan eerst daar naar te kijken.

Daarnaast zijn er enorm veel opties en mogelijkheden. Welke heb je nog meer gevonden die wel binnen jouw budget passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
corporalnl schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Begin dan eerst daar naar te kijken.

Daarnaast zijn er enorm veel opties en mogelijkheden. Welke heb je nog meer gevonden die wel binnen jouw budget passen?
Achja, wat betreft privacy. Wat willen ze ook met m'n gewicht.
Gaat me er meer om dat het ding beetje lang meegaat, te koppelen is met Google fit en dus EliteHRV

uitvoering: Medisana BS 430 Connect

https://www.techpunt.nl/n...&utm_medium=cpc&utm_term=

Maar het schijnt allemaal ruk te zijn. Geen enkele is accuraat op het gewicht na, het zou om de trend gaan. Maar eigenlijk ben ik ook het meeste geinteresseerd om m'n gewicht automatisch beetje te tracken in Google Fit. Zonder er omkijken naar te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
https://www.mi.com/nl/product/mi-body-composition-scale-2/

Bij de reviews staat er dat ie ook met andere aps werkt. ( bv.openscale)

Op een andere site staat dat ie ook met apple health zou werken.

Na wat googelen zie ik ook wat linkjes om te pairen met google fit en samsung health...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:16
Omron heeft weegschalen die via hun app ook synct met fit. Doet ook vetpercentage etc.

Mocht je nog meer willen weten dan kun je in dezelfde serie /app nog uitbreiden met bvb bloeddrukmeters, die ook vanzelf syncen met fit.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Zijn er echt tientallen te koop - wat heb je al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Ik ben altijd zeer content geweest met het merk Tanita, die gebruikte we vroeger op de studie (Diëtetiek) ook.

Die smart functies zijn allemaal leuk, maar als advies wil ik je meegeven, neem er eentje die handvaten heeft voor "betrouwbaardere" metingen.
De stroomimpuls die via de voeten wordt gestuurd neemt namelijk de kortste weg en die meet de weerstand door het lichaam. Met handvaten heb je een betrouwbaardere meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
DBC87 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:01:
Ik ben altijd zeer content geweest met het merk Tanita, die gebruikte we vroeger op de studie (Diëtetiek) ook.

Die smart functies zijn allemaal leuk, maar als advies wil ik je meegeven, neem er eentje die handvaten heeft voor "betrouwbaardere" metingen.
De stroomimpuls die via de voeten wordt gestuurd neemt namelijk de kortste weg en die meet de weerstand door het lichaam. Met handvaten heb je een betrouwbaardere meting.
Ik had ook gekeken naar de Withings body scan. Vrij prijzig. Maar schijnt ook inaccuraat te zijn. Wat ik me afvraag, waarom extra geld uitgeven aan iets wat misschien wat accurater is, maar toch inaccuraat blijft? Wat is dan de meerwaarde van een duurder apparaat als toch elk niet de exacte waardes aangeeft?
Het gaat dan toch om de trend? Wat is dan de meerwaarde van die met de handvaten?

Ik zat zonet ook nog ff dit filmpje te kijken:
YouTube: Full review: Renpho smart scale - can a DIRT CHEAP smart scale REALL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
https://www.bol.com/nl/nl....ProductPageUrl#open=true

Deze heb ik nu op het oog. Krijgt erg goede reviews. Alleen ben ik wel benieuwd waarom hierboven met handgreep geadviseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
(dan wel de wifi versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Helaas is de wifi versie uitverkocht. Maar nu toh wel ontdekt dat wifi wel een must is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:01
Deze heb ik en bevalt mij prima. Ver onder je budget.
Nadeel misschien dat je even de app open moet zetten om te loggen.

https://www.bol.com/nl/p/...-met-app/9200000104458519

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Blackouts schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:41:
Deze heb ik en bevalt mij prima. Ver onder je budget.
Nadeel misschien dat je even de app open moet zetten om te loggen.

https://www.bol.com/nl/p/...-met-app/9200000104458519
Klinkt goed .. maar zoek wel echt iets met wifi.
Eens ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
saken schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:21:
https://www.bol.com/nl/nl....ProductPageUrl#open=true

Deze heb ik nu op het oog. Krijgt erg goede reviews. Alleen ben ik wel benieuwd waarom hierboven met handgreep geadviseerd wordt.
Zoals ik al aangaf, de stroomimpuls zoekt de kortste weg, dus van voet naar voet, wat is dan de kortste weg ;)
Je kan dus nooit accuraat de massa in bijvoorbeeld je armen etc meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik heb een Garmin Index Smart Scale die het wel prima doet.
Alleen die is wat ouder en niet meer verkrijgbaar. De nieuwe versie wel en is maar €140.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
DBC87 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:17:
[...]

Zoals ik al aangaf, de stroomimpuls zoekt de kortste weg, dus van voet naar voet, wat is dan de kortste weg ;)
Je kan dus nooit accuraat de massa in bijvoorbeeld je armen etc meten.
Dat snap ik. Heb er ook eea over opgezocht. Maar wat ik dus niet snap is het volgende:

als elke meting inaccuraat is, waarom dan extra uitgeven voor een met hendel? Als degeen met hendel ook al inaccuraat is. Dan is het toch kiezen tussen innacuraten voor iets dat sowieso al niet klopt?
Ik weet eigenlijk ook niet of ik daar wel echt wat mee wil gaan doen met die gegevens. Gaast me voorerst vnl over m'n gewicht verloop. Misschien ook wel fijn om mogelijk te hebben om die stroomimpuls uit te kunnen zetten. Dus alleen gewicht registratie

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 22-03-2024 10:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
saken schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:37:
[...]

Als je echt wat met gegevens zoals spiermassa, vetmassa en lichaamsvocht wilt doen, voor als je bijvoorbeeld atleet bent, dan kan je best investeren in een duurdere. De duurdere/ praktijk weegschalen zijn namelijk redelijk accuraat, maargoed ook een huidplooimeting is onbetrouwbaar als je die niet juist uitvoert.

Al die goedkope "consumenten" weegschalen met die functie zijn leuk als gimmick en voegen niks toe.
Ik heb ooit zo'n ding gekregen waar die functie op zat en ik had dagelijks verschillende waardes en ook als man in opgewonden staat gaven ook vreemde waardes. _O- Ik heb nu weer een normale weegschaal (non smart)

Gewoon een leuke normale weegschaal zoeken die smart is ivm synchroniseren naar je smartphone.
Pagina: 1