PFAS in muis / muismat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-05 14:24
Ik wil een grotere muismat aanschaffen, maar met alle PFAS-discussies ben ik benieuwd of dat spul ook voorkomt in randapparatuur zoals muizen en muismatten. De teflon voetjes van muizen zijn sowieso wel kandidaat. Heeft iemand enig idee of muismatten ook PFAS bevatten?

Google helpt me niet echt verder op deze specifieke vraag, hoewel ene 'Tim' bij een Amazonadvertentie wel waarschuwt dat een logitech-muismat met waterafstotende laag PFAS zou bevatten. Dat lijkt me overigens aannemelijk, want ik weet niet hoe je anders je muismat waterafstotend krijgt.

In elk geval heb ik Sharkoon (waarvan ik een muismat op het oog heb) een mailtje gestuurd om eens te informeren. Ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je kan natuurlijk kijken waar de muismat van gemaakt is, als er geen fluor verbindingen in zitten is er geen PFAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:44
Is dit niet wat voor je?

https://www.natuurlijkkur...at-recycling/#description

geheel PFAS vrij

[ Voor 94% gewijzigd door boyette op 19-03-2024 01:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Van de muismat verwacht ik niet direct dat deze uit PFAS-houdende materialen is gemaakt. Maar de muisvoetjes van de meeste muizen zijn dat echter wel. Over langere tijd denk ik dat er door slijtage ook PFAS op de muismat achter zal blijven, dat je dan indirect weer op kan pikken middels huidcontact.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-05 14:24
Ik heb inmiddels een mail van Sharkoon terug. Op de vraag of er PFAS in hun muismatten zit geven ze aan: 'all our products are RoHS and REACH compliant. They are free of those substances.'