Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:21
Beste Tweakers,
Ik ben zonnepanelen aan het plaatsen op een pannendak en had ik bedacht om spanthaken te gebruiken om de rails te monteren ipv de universele dakhaken. Dit heb ik gedaan omdat ik begrepen heb en mij ook voor kan stellen dat deze nog steviger vast zitten dan de haken die enkel achter de pannenlatten geklemt worden. Uiteraard is het wel meer werk met deze beugels maar dat is geen probleem want ik heb de tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlkLJO-lwf501-3JQb53ciOUyeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYqmyWPn1cdTMGxotdOV0AAi.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas merk ik nu tijdens de installatie van de spanthaken dat als ik ze aan draai de dakpan omhoog komt/kantelt aan de onderkant van de dakpan. Als ik de schroeven op het voorgeschreven moment van 4.5 NM zet dan zit er een kier van ongeveer 4 cm aan de onderzijde van de pan. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om dit tegen te gaan zoals; extra vulstuk aan het einde van de haak zodat die weer naar beneden wordt gedruk en een smal latje onder de pan aan de bovenzijde van de pan dat hij daar niet zo ver naar beneden gekanteld kan worden. Maar helaas werkt dat allemaal niet.

Is er iemand die hier de gouden tip voor heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
Dakpan inslijpen.

En gewone dakhaken gebruiken. Jouw plan is echt zonde van je tijd en energie.