Synology DS923+ --> DS211+ Rsync traag op LAN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Mijn vraag:
Ik heb een nieuwe DS923+ gekocht met 2x 8TB en een RAM upgrade naar 32GB.
Mijn oude DS211+ heb ik volledig gereset en hyper back-up op draaien.

Nu maak ik al een off-site back-up van mijn data naar een USB disk die aan de NAS van een vriend van mij hangt, maar het leek mij wel handig om een on-site back-up te hebben draaien.

Ik heb op mijn DS923+ een rsync back-up task gemaakt die data naar mijn DS211+ backupped.
Alleen dit gaat tergend langzaam. Ik haal maximaal zo'n 4MB per sec. Ik heb van alles geprobeerd (zie hieronder), maar het is echt triest.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De netwerkkaarten in beide NAS-en zijn 1 Gbit, allemaal bekabeld aangesloten op een Ubiquity 24 port 1GBit switch. Ik heb de poorten, bekabeling enzo al gewisseld om te kijken of de snelheid omhoog kan. Ook de schijven zijn het probleem niet. Als ik een file van mijn desktop naar de DS211+ kopieer haal ik ongeveer 9MB/sec. Nog steeds niet schokkend veel maar goed al wel een 100%+ verbetering.

Ik heb zelfs de DS211+ en de DS923+ op een 10GBit poort aangsesloten van de switch om dat zeker uit te sluiten. Levert ook geen winst op.

Ik dacht oh ik compress de data en encrypt het...beide eigenlijk niet echt nodig dus dat zet ik uit...dit levert gek genoeg geen snelheid winst op (compressie en encryptie gebeurt natuurlijk op de DS923+, dus daar heeft de DS211+ geen last van. Je ziet wel dat de DS211+ het zwaar heeft. CPU usage zit op de 75-80%, maar dus ook niet aan het plafond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_R7EYTdAwfK60HaIklPhD99gac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/273DOR5GQQEZigJlO0elkrE2.png?f=fotoalbum_large

Met 1GBit verbinding (zonder verder verkeer) moet ik toch meer kunnen halen dan 4MB/sec...?

[ Voor 9% gewijzigd door shardphoenix op 18-03-2024 19:00 . Reden: Screenshot van system monitor toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

ARM chip uit 2011, snelheid is wel erg laag maar ik zou er niet teveel performance van verwachten.
Weet je zeker dat de HDD's goed zijn? Vooral met schrijven krijg je nog wel eens raar gedrag als ze niet lekker meer zijn.

Loopt de backup over https? Mijn ervaring (215j als backup target) is dat dit flink ten kosten van de performance gaat. Een 215j gaat over https/ssl niet harder dan een 15MB/s.

[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 18-03-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik benader nas02 direct met intern ip adres met rsync protocol.
Beide “versturende” en ontvangende hd’s 0 bad sectors en healthy.
Snap dat de nas02 een oud beestje is, maar dit is 30-40Mbit wat ik haal over een een Gbit netwerk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Ik zou het eens proberen met Hyperbackup taak naar een "remote Nas Device" in plaats van rsync.
Volgens mij is de rsync implementatie van DSM nogal traag.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.