Toon posts:

Expert Coolervraag

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo dat een "Thermaltake Mini Super Orb" niet op een "Asus A7M266 bord" past?

Zo ja, is het dan aan te raden om een "Thermaltake Mini Copper Orb" te nemen of is deze een stuk minder?

...en tot hoever zou je in principe een athlon1400 kunnen overclocken?

Muchos gratias par advantas (ofzo :P)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Nou, laat dat spaans van je maar achterwege. Dat lijkt al nergens op. En voor die andere vragen UTFS

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Als je niet weet hoe je met die Orbs om moet gaan kan je beter de Vulcano 2 van thermaltake halen. Als e niet echthandig bent kan je makkelijk je core beschadigen.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op zaterdag 08 september 2001 23:57 schreef Martijn20 het volgende:
Is het zo dat een "Thermaltake Mini Super Orb" niet op een "Asus A7M266 bord" past?

Zo ja, is het dan aan te raden om een "Thermaltake Mini Copper Orb" te nemen of is deze een stuk minder?

...en tot hoever zou je in principe een athlon1400 kunnen overclocken?

Muchos gratias par advantas (ofzo :P)
Ik weet niet of een mini copper orb op een A7M266 past. Echter als die niet past zullen al die andere orbs ook niet passen.

Enneh Rick2001, kap met zeiken en help die newbie gewoon.

Verwijderd

ik denk dat je beter een andere cooler kan pakken ook al past die op de asus a7m... de orbs zijn bekent als core crackers en ze koelen nie zo goed.. ik denk dat je het beste een andere cooler moet pakken.. althans dat raad ik je aan.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:19
die mini orbs zijn zwaar bagger, neem gewoon een coolermaster.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
als jij dan een fatsoenlijke nickname aanschaft, he ;) :P >:)

maareh, expert coolervraag, vinnik nogal meevallen, en een orb koeler is zowieso niet zo geschikt om je TB 1400 ver over te kunnen clocken! :)

Verwijderd

Topicstarter
ja nou bedankt...

1. weet wel wat van computers af.. (moet dan ook na een jaar hogere informatie en een jaar multimedia design :))
maar ik heb geen zin (en tijd) om me helemaal te laten zinken in de donkere oorden der tweakers...interesseert me niet zo of mijn pc nou 3000 of 3010 3DMARK-score haalt....tis voor de meeste van jullie toch maar voor UT e.d.

enneh 2. als iedereen the fucking search zou gebruiken, zou het hier behoorlijk leeg worden, want volgens mij is alles al gezegd...

dus...aub niet te snel oordelen...en de mensen die me wel hielpen...bedankt!

Verwijderd

Ja. *Gaaaaaap* Vast wel. Lamenielachen, hogere informatica en multimedia design. Je hebt zeker een cursusje van een half jaar voor de PC gedaan en eens een HTML webpagina op je scherm gezien.. *reutel* woehaaahaaa :P

"Expert Coolervraag" dat hebben we natuurlijk wel doorzien, een beetje popie jopie spelen en tegelijk de nieuwsgierigheid pogen te prikkelen op een kleffe manier.

En ondertussen te lui om zelf wat stof door te nemen, zodat je er met ons een intelligent gesprek over kunt voeren.

Dan heb ik in dit geval ook geen zin om er verder moeite voor te doen, en wens ik je veel geluk met je opgedane advies..
t'Rusten >:)

ZZZZZZZzzzzzzzzzzz......... :z

Verwijderd

Topicstarter
jeezus...wat zijn ze hier onvriendelijk...

ok...misschien weten jullie wel meer van computers af...
wat wil je ermee zeggen dan?

computers zijn maar groot uitgevallen rekenmachines...
en de meeste van jullie zitten vast de hele dag naar dat scherm te loeren, hebben hun vriendin ontmoet via de chat en steken al hun centjes in nieuwe en betere hardware zodat dat ene spelletje dat zo ongelooflijk leuk is het nog beter en sneller doet dan jullie vriendjes...

wordt wakker...zoek een hobby en doe iets met je leven

(en dit alleen tegen degene die niet eens normaal kunnen antwoorden op een (zoals jullie zeggen) supersimpele vraag)

Verwijderd

Martijn20 GO! ben het roerend met je eens... er zal nu wel een slotje aa komen op dez draad :)

Verwijderd

Je kunt inderdaad beter een Coolermaster koelertje halen,zijn ongeveer even goed als die goedkope Orb..

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6i31c.jpg

Deze koeler kan Amd Athlon processors tot 1,4 aan,op Http://www.coolermaster.com staan nog meer(misschien betere) koelers.

Als je wilt overclocken kun je denk ik beter een Delta,Swiftec,of Silverado halen.

Ik heb zelf een Silverado ,houd mijn 1,33 Athlon op 1500 ,met een temperatuur van ongeveer 48 graden met slechte caseflow.

Afbeeldingslocatie: http://www.aconto.de/info/silverado/pic100/slv_total_01.jpg

Koeler kost jammer genoeg wel 159,-(Norrod.nl) maar koelt wel goed en is stil

Meer info over de Silverado : http://www.aconto.de/info/silverado/info.htm

Revieuws

http://www.tweakers.net/nieuws/14508?highlight=silverado
http://www.tweakers.net/nieuws/15773?highlight=silverado
http://www.tweakers.net/nieuws/17006?highlight=silverado

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
Op zondag 09 september 2001 13:37 schreef Martijn20 het volgende:
jeezus...wat zijn ze hier onvriendelijk...

ok...misschien weten jullie wel meer van computers af...
wat wil je ermee zeggen dan?

computers zijn maar groot uitgevallen rekenmachines...
en de meeste van jullie zitten vast de hele dag naar dat scherm te loeren, hebben hun vriendin ontmoet via de chat en steken al hun centjes in nieuwe en betere hardware zodat dat ene spelletje dat zo ongelooflijk leuk is het nog beter en sneller doet dan jullie vriendjes...

wordt wakker...zoek een hobby en doe iets met je leven

(en dit alleen tegen degene die niet eens normaal kunnen antwoorden op een (zoals jullie zeggen) supersimpele vraag)
Hoezoo, zoek een hobby?? 1. Het IS een hobby! 2. Waar haal jij de wijsheid vandaan om te denken dat hier alleen maar wereldvreemde computernerds zitten die verder geen andere hobby's hebben? 3. Dat mensen zo onvriendelijk op je reageren komt door je eigen domme -ik ben beter en jullie zijn domme eikels- houding!
Bah! :( :( :r

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

3. Dat mensen zo onvriendelijk op je reageren komt door je eigen domme -ik ben beter en jullie zijn domme eikels- houding!
hmm dit lijkt me meer van toepassing op de post van hooi dan op de post van martijn20. Dat toontje heb ik een grafhekel aan

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
Op zondag 09 september 2001 16:44 schreef janneman73 het volgende:

[..]

hmm dit lijkt me meer van toepassing op de post van hooi dan op de post van martijn20. Dat toontje heb ik een grafhekel aan
Inderdaad is de post van hooi ook beneden alle peil, maar de reaktie van Martijn20 is niet aan hooi gericht maar aan GoT in het algemeen ("jullie"), en daarom reageerde ik daarop...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heya martijn.

als je niet op een paar centen kijkt raad ik je de swiftech heatsink met deltafan aan (houd er rekeking mee: hij is zwaar en maakt een lawaai alsof er een vliegtuig opstijgt in je bakkie, maar er zijn gelukkig dimmers voor dit schatje op de markt)

kijk op http://www.oc-shop.nl voor de prijs
en zoek naar "Swiftech MC462-A rev 1.0 with Delta FFB-80HP fan"

of kijk voor info op deze sites:
http://www.swiftnets.com/MC462.htm
http://gamershq.madonion.com/articles/swiftechreview/
http://www.cluboverclocker.com/reviews/heatsinks/swiftech/mc462-a_rev1/
http://www.chillblast.com/reviews/swiftech.htm
http://www.comptechworld.nl/winkel_prijslijst_gh.shtml

veel succes

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
koop gewoon een dragon orb 3 is lekker goed en als je wilt overclocken houdt ie het ook nog wel cool en de prijs is iets van 60piek dus daar hoef je het niet voor te laten

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb ook een Mini Super Orb en ben er niet echt ontevreden over. Bevestigen is super simpel, ik snap niet dat er mensen zijn die dit kunnen verkloten :?
Ik heb de bovenste fan uitstaan en de cpu is nu 40 graden.
Het enige wat ik kut vind is dat ie zo hoog is. Ik heb een inwin fulltower en als ik mn mobo op die slede uit mn kast wil halen kan het dus niet van wege de hoogte :(

Verwijderd

Chatten doe ik niet ...dus vriendinnetjes ontmoeten via internet dus ook niet :9

Maar goed even advies:

Geen Orb kopen, zijn kutcoolers, gewoon een coolermaster ofzo. En als je een 1,4 Ghz wilt overklokken heb je toch wel een Alpha cooler nodig.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 09 september 2001 22:40 schreef CB het volgende:
En als je een 1,4 Ghz wilt overklokken heb je toch wel een Alpha cooler nodig.
Dat slaat dus echt nergens op.
Al heb je een goede airflow in je kast zitten heb je echt geen superdeluxe cooler nodig hoor.

Verwijderd

//offtopic
Door janneman73 - zondag 09 september 2001 16:44

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
3. Dat mensen zo onvriendelijk op je reageren komt door je eigen domme -ik ben beter en jullie zijn domme eikels- houding!

Op zondag 09 september 2001 16:59 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Inderdaad is de post van hooi ook beneden alle peil, maar de reaktie van Martijn20 is niet aan hooi gericht maar aan GoT in het algemeen ("jullie"), en daarom reageerde ik daarop...
Dit is dus alleen aan Martijn20 gericht :

Ach ik word gewoon een beetje erg flauw van die nietswetende figuren, die hier met het air van "ik ben zo vreselijk populair, dus jullie moeten voor mij maar even wat doen"

En als je daar bij ook nog hoog van de toren blaast, ga je op mijn lachspieren werken.

Dus ga zo lekker door hoor, zoals je ziet hebben de diehard Tweakers hier op het net weinig zin om te reageren..
;) Jouw vraag had je zelf met weinig moeite en inspanning kunnen beantwoorden. Die weigering op zich, verschaft meer inzicht dan al het gepraat erna.

De Mazzel ;)
//ontopic

Nou, gewoon even flink doen en koop een SwiftMC462A.

Verwijderd

wie doet hier nou populair! kijk eens in de spiegel man

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht. Beetje on-topic jongens. Het is eigenlijk een heel erg UTFS vraagje, maar als je geen zin hebt om te helpen, reageer dan niet.

Kan best zijn dat Martijn iets bijzonders om naar te kijken in z'n kast wil. In dat geval zijn de coolers van Zalman altijd interessant (CNPS3100 Gold is een van de mooiste computer onderdelen aller tijden), al zijn ze wel op het minimaliseren van geluid, niet temperatuur gericht.

Wat betreft de A7M266, ik heb vernomen dat sinds Thermaltake haar Orbs voor de Abit KT7 aanpaste ze op bijna alle fatsoenlijke mobo's passen. ASUS houdt zich netjes aan de AMD voorschriften mbt ruimte rond de socket, dus zou het OK moeten zijn. Toch weet ik uit ervaring dat ze bagger koelen (mijn Golden Orb op m'n P3 heb ik uiteindelijk maar met de Intel stock cooler vervangen- werkte beter :'( - de Golden Orb is nu met pensioen een P133@166 in een doorverkochte Packard Bell een paar graadjes koeler aan het houden >:) )

Sowieso kun je misschien best eerst ff een algemene roundup van SoA coolers lezen. Hier is een goede bij Anandtech. Zelf gebruik ik bij m'n SoA sys een Coolermaster EP5-6I11, niet extreem goede performance, maar ook niet lawaaierig en lekker goedkoop (35,-). Ben het echter eens met degene die je voor prijs/prestatie de Thermaltake VolcanoII aanraadt; 29,- bij Memo (indien voorradig :( - daarom zit ik met die Coolermaster).

Maar goed, hoezeer iemand als Hooi een beetje overbodig reageert, ook hij heeft een punt als hij stelt dat 'Expert' vraag in de titel een beetje overdreven is voor iets wat je wel degelijk in de search van GoT, of voor mijn part Google had kunnen vinden. Ik begin niet eens over de 'hoever kan ik mijn ... clocken'. Daar is geen eensluidend antwoord op, benaderingen zijn overal met de search te vinden. Erg nuttig overigens- ik gebruik'm zelf ook altijd voordat ik post. Scheelt stukken in afgezeken worden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 00:50 schreef janneman73 het volgende:
wie doet hier nou populair! kijk eens in de spiegel man
Uh uh,
het ging natuurlijk over dit stukje heh
maar ik heb geen zin (en tijd) om me helemaal te laten zinken in de donkere oorden der tweakers...interesseert me niet zo of mijn pc nou 3000 of 3010 3DMARK-score haalt....tis voor de meeste van jullie toch maar voor UT e.d.
Dit soort reacties op zichzelf kunnen niet zonder gevolgen blijven. Zoals Vulcan750 al aangeeft, is dit een oordeel over de mensen die GOT bevolken.

Superdom, want deze topicstarter zit hier zelf ook te posten. Vandaar dat ik heel erg hard moet lachen om zijn geposeer. Als je denkt dat het niet over jou gaat, heb je het dus mis.

Martijn20 zit dus iedereen hier op GOT te beledigen, inclusief Janneman en de mensen die serieus op zijn vraag ingaan.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 10 september 2001 10:55 schreef Hooi het volgende:

[..]

Uh uh,
het ging natuurlijk over dit stukje heh
[..]

Dit soort reacties op zichzelf kunnen niet zonder gevolgen blijven. Zoals Vulcan750 al aangeeft, is dit een oordeel over de mensen die GOT bevolken.

Superdom, want deze topicstarter zit hier zelf ook te posten. Vandaar dat ik heel erg hard moet lachen om zijn geposeer. Als je denkt dat het niet over jou gaat, heb je het dus mis.

Martijn20 zit dus iedereen hier op GOT te beledigen, inclusief Janneman en de mensen die serieus op zijn vraag ingaan.
Martijn20 : Geregistreerd op: 08 september 2001
+
Hooi : Geregistreerd op: 10 oktober 2000
+
[topic=209519/1/25]

Valt me een beetje van je tegen Hooi, elke dag worden er zulke topics geplaats door nieuwe gebruikers. Ben je in een goede zin, kan je een reply plaatsen, anders heb je zo'n mooi kruisje rechtsboven in het hoekje van je venster.

BTW, over dat nerd gezeur kan ik me echt niet druk maken...

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Wat mij tegenvalt, MrKnowitall, is dat de negatieve houding van de topicstarter af wordt gedaan als "och, het is maar een Newby", terwijl de terechte reactie van Rick2001 wordt aangevallen.

Resultaat->Hooi to the rescue. ;)
//edit ach laat ook maar het is de moeite niet waard.. >:)

Verwijderd

<off>
Ik ben het wel eens met hooi ik geloof dat er namelijk deze laatse weken zeker al een stuk of 3 van deze topics voorbij zijn geschoven.. En hooi hakt normaal niet eens op newbies in.. Ik ken em niet echt maar toen ik een newbie was( nog steeds wel ) was de eerste reply van hooi zelfs :D
</off>

Bouw een mooie fan achter in je kast die de warme lucht er uitzuigt. Koop een coolermaster die ook nog stil is en je bent klaar.. Is een halfuurtje prutsen misschien maar is echt beter dan die tt zooi.

Verwijderd

Trouwens,
voordat je gaat oordelen over de mensen die oordelen, doe eens een search op topicstarter op deze meneer.

Van de 5 topics die meneer heeft gestart, zijn er al 3 weer gesloten omdat hij te lui is om de search en de FAQ te gebruikien. En alles is alleen maar het misbruik van GOT als adviescentrum voor de aanschaf van een PC.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 10 september 2001 11:46 schreef Hooi het volgende:
//edit ach laat ook maar het is de moeite niet waard.. >:)
Zoiets, ja ;)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik wil wel even opmerken, geheel buiten de lopende discussie om, dat het gooien met termen als "UTFS" echt moet stoppen. Je kan iemand er vriendelijk op wijzen maar UTFS is niet echt vriendelijk. Er mogen best dingen gevraagd worden die al eerder aan de orde zijn geweest.

Ik kan het "anti-UTFS" beleid van het Die-Hard Overlockers forum alleen maar hartelijk toe juichen. UTFS is onvriendelijk en voegt niets van waarde toe aan een lopende thread. Sterker nog, het straalt een erg arrogante en onvriendelijk toon uit... Een jaar geleden zag ik echt bijna nooit iemand "UTFS" schreeuwen.. en leek de algemene stemming een stuk vriendelijker.

Ik kan me voorstellen dat je soms denkt van... "nee he, niet WEER zo'n vraag" maar zo zijn we allemaal begonnen.. natuurlijk mag je iemand er op wijzen dat de Search optie wellicht een handige bron van informatie is, maar laten we aub ophouden met "UTFS" te schreeuwen..

Het is wellicht niet onvriendelijk bedoeld (nou ja..) maar het komt wel mega onvriendelijk over.. en daarmee is de negatieve toon van een thread al snel gezet.. en voor je het weet breekt er een flame war uit, is de informatieve toon van de thread ver te zoeken en heeft iedereen een pesthekel aan elkaar.

Dus kom op.. laten we een beetje vriendelijk doen tegen overelkaar.. Afterall, we hebben allemaal dezelfde hobby en interesses, laten we elkaar dan een beetje proberen te helpen. Zelfs de "newbies" onder ons.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 10 september 2001 12:18 schreef tazzman het volgende:
Een jaar geleden zag ik echt bijna nooit iemand "UTFS" schreeuwen.. en leek de algemene stemming een stuk vriendelijker.
Dat is niet waar, wat mij betreft voor het tijd voor een "anti-vroeger-was-alles-beter-beleid" ;).
Ik zit hier nu ruim een jaar, en het is altijd al zo geweest dat je niet geholpen word als je alles wat je even niet snapt post.
Happen op blatende newbies heb ik nog nooit de lol van in gezien.

Verwijderd

Heren: ik vind dit topic tweakers onwaardig. Wees de wijste door gewoon niet meer te reageren als het je niet bevalt. Hou de eer aan jezelf. Als het echt uit de hand loopt contact dan een administator.

Ik doe dit niet snel, maar: SLOTJE GEVRAAGD! :(

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 12:18 schreef tazzman het volgende:
Dus kom op.. laten we een beetje vriendelijk doen tegen overelkaar.. Afterall, we hebben allemaal dezelfde hobby en interesses, laten we elkaar dan een beetje proberen te helpen. Zelfs de "newbies" onder ons.
Okee,
Tazz, wat stel je dan voor dat we moeten doen met iemand die al 5 keer een topic start, en al 5 keer dat alleen maar doet omdat 'ie te lui is om zelf wat uit te zoeken. En als commentaar komt er dan dat hij z'n hersenen te kostbaar vindt om ze daarmee te vermoeien...?

Ik vind dat niet vriendelijk, en niet door de beugel kunnen.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 13:00 schreef Hooi het volgende:
gve
[..]

Okee,
Tazz, wat stel je dan voor dat we moeten doen met iemand die al 5 keer een topic start, en al 5 keer dat alleen maar doet omdat 'ie te lui is om zelf wat uit te zoeken. En als commentaar komt er dan dat hij z'n hersenen te kostbaar vindt om ze daarmee te vermoeien...?

Ik ben het helemaal met je eens. Zoiemand moet een waarschuwing krijgen. Moderators die dit lezen?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 10 september 2001 13:00 schreef Hooi het volgende:

[..]

Okee,

Ik zei.. "buiten deze discussie om".. ik had het niet specifiek over deze gozer maar over de algmene trend om in PMG en HA om direct UTFS te roepen zodra iemand wat vraagt.

Wat je OOK zou kunnen doen is gewoon die gozer en zijn topic negeren..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 13:18 schreef tazzman het volgende:

[..]

Ik zei.. "buiten deze discussie om".. ik had het niet specifiek over deze gozer maar over de algmene trend om in PMG en HA om direct UTFS te roepen zodra iemand wat vraagt.

Wat je OOK zou kunnen doen is gewoon die gozer en zijn topic negeren..
Dat heb ik ook al een aardig aantal keren gedaan.

Eens houdt dat op.

Verwijderd

Topicstarter
sorry als ik jullie beledigd heb...was niet mijn bedoeling!

ik snap nu ook wel dat ik beter had kunnen zoeken, maar ik ben hier pas een weekje en ik kom ook niet elke dag...dus daar was ik nog niet achter...

bedankt voor iedereen die me geholpen hebben...ik denk dat ik de coolermaster EP5-6I11 ga kopen...deze is beter dan gemiddeld en goedkoop...ben toch niet bereid om al mijn centjes in een pc te steken (vind 3500 al meer dan genoeg :))
de mensen die dit wel doen snap ik heel goed hoor...maar ik persoonlijk vind het jammer van het geld om bijvoorbeeld nu een geforce3 te kopen, als je de geforce 2 gts voor 250 piek kan kopen...

nogmaals excuses aan iedereen die zich beledigd voelt...
(ik wil hier graag vaker komen en een vijandige houding heeft daar geen positieve invloed op ;))

en toen ik zei dat ik wel degelijk verstand heb van computers, had ik moeten zeggen 'software'
we maken bij onze opleiding gebruik van o.a flash, director, photoshop, dreamweaver en programmeersoftware voor java/c++
ik heb inderdaad niet zo heel veel verstand van de details van hardware, zoals welke cooler het beste op welk moederbord past e.d., maar daarom vraag ik de expertise van jullie, want we (de mensch in t algemeen) kunnen immers niet alles weten...

en oja...
(tjonge..ben benieuwd hoe lang dit berichtje wordt :))
oja dus...dat 'expert' in mijn vraag was omdat ik dacht dat hiet nog behoorlijk veel newbies zouden zijn (wat niet het geval is...)

hoe dan ook...zie dit als een spijtbetijging (natuurlijk niet te dramatisch opvatten ;))

hopende dat ik hier nog welkom ben, verblijf ik...
(och..wat een kak-taal :r)

Groetjes,
Martijn (uit Enschede)

p.s: We staan nog achter Boschker hoor (Ajax-fans moeten weten waar ik het over heb...)

Verwijderd

;) Okee Martijn,
mijn excuses aan jou.

Welcome to the wonderful world of tweaking.

En wat achter on ligt is voorbij.
*hatsjoe*

Als je de tijd er voor neemt, kun je best communiceren.
Ik zal me van nu af aan weer bezig houden wat ik het best kan, Blues spelen en computeren.
(D'r is er nog één, maar dat is tussen mij en m'n meisje)

==========

Die Coolermaster is inderdaad aardig voor zijn geld. En zat als je niet gaat overklokken.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 22:50 schreef sjuk het volgende:

[..]

Dat slaat dus echt nergens op.
Al heb je een goede airflow in je kast zitten heb je echt geen superdeluxe cooler nodig hoor.
ik heb een alpha cooler op mijn amd 1.33 ghz @ 1.52 processortjw maar met 6 systeemfans en die alpha cooler is de temp. nog steeds 40 graden in mijn lian li pc70 kast

daarom heb ik net die swiftechheatsink met deltafan besteld lol

Verwijderd

T' is ook echt andersom denk ik ;) ..

Met een brakke koeler (lees Orb als voorbeeld) ben je meer afhankelijk van de systeem-airflow. Hoe dikker de koeling is, hoe minder je moet steunen voor de temp. van de CPU op een forse airflow.

Ik heb maar 60 cfm in en outtake, maar het systeem blijft op dezelfde temp als de kamer, zelfde temp kast open of dicht.
(Nou goed, maximaal een graad verschil)
Stressed met een uurtje NFS5 spelen rond de 42 graden, TB1333@1352 Mhz, Vcore nu 1,82, idle op 28 graden met VCool aan, kast op 20,5 kamer op 20,5 ......... B-)
(zonder VCool ca.36 graden idle schat ik)

In dertijd met een Alpha 6035 + Ystech 26cfm fan en m'n Duron 600@100, was de boel veel afhankelijker van de airflow in de kast.
:Y)
Pagina: 1