Ventilatierooster buitenmuur dichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 18:40
Hi,

Ik wil een ventilatierooster aan aan de buitenzijde van de gevel dichten. Dit rooster werd gebruikt om de kruipruimte te ventileren. Dit is nu niet meer nodig omdat wij geen kruipruimte meer hebben (schuimbeton).

Ik zie hier nu vooral risico voor ongedierte en vochtproblemen. Bij zeer intensieve stortbuien (enkele keer per jaar, maar komt wel steeds vaker voor) komt er rondom dit rooster een plasje water te staan. Water dat in het rooster stroomt kan nu natuurlijk niet goed meer wegzakken. Afschot aanpassen gaat hier niet.

Wat zou de beste manier zijn om dit rooster dicht te maken? Het gaat om een standaard formaat rooster waarachter een gat zit van ongeveer 12x14cm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Rooster eraf schroeven, beschadigde stenen verwijderen en weer netjes dicht metselen met hele stenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sethro op 18-03-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:08
Sethro schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:27:
Rooster eraf schroeven, beschadigde stenen verwijderen en dan weer netjes dicht metselen met hele stenen.
Dit dus _/-\o_

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb nog nooit iets gemetseld, maar ik zal mij eens gaan inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Bartoow schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:02:
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb nog nooit iets gemetseld, maar ik zal mij eens gaan inlezen.
Paar stenen is goed te doen. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Rooster er zojuist afgehaald. Het gat is een heel stuk kleiner dan het rooster. Diameter ongeveer 4cm. Zie foto.

Ik denk dat ik een propje gaas in de buis doe en het dan vul met snelcement. Vervolgens een stukje baksteen ertegen om het netjes weg te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUyQl4rz-lgfG6HzWUiTydnqG64=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gUEoGWJwHJOFlUvqcD8lNked.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVN7_1ad-sqNoMLxQvS9xqRLQTM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z8LPVmmNc8Zi2Wrj3ZN4XjZs.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1