Welke 34 inch curved scherm kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVL14
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-09 21:28
In april start ik met een nieuwe baan en krijg ik een Windows laptop. Ik zal 50% thuiswerken dus wil ik de laptop koppelen aan een groter scherm. Een curved scherm spreekt mij aan omdat je dan meerdere tabbladen kan openen op een scherm. Ik wil dus geen twee aparte schermen.

Privé doe ik alles met Mac en heb een MacBook Pro M1. Hobby matig gebruik ik die veel om video’s te editten in FCP. Dus ook daar zou ik het scherm graag voor willen gebruiken.

Welk scherm raden jullie aan?
Budget: +/- €500,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Ik raad het apparaat aan die aan je wensen voldoet, goede reviews heeft en te vinden is in de pricewatch zodat het makkelijk te vinden is.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 18-03-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:34
DVL14 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:19:
Een curved scherm spreekt mij aan omdat je dan meerdere tabbladen kan openen op een scherm.
Deze snap ik geloof ik niet helemaal. Ik weet namelijk zeker dat je ook op een niet curved scherm meerdere tabbladen kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Nu online
ruftman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:11:
[...]

Deze snap ik geloof ik niet helemaal. Ik weet namelijk zeker dat je ook op een niet curved scherm meerdere tabbladen kunt openen.
Curved schermen, is eigenlijk een hack uit de industrie om tekortkomingen van schermen te verbergen :)

Omdat de schermen zo breed zijn EN je zit er met je neus bovenop, krijg je hele grote kijkhoeken naar de randen van je scherm.
Hierdoor zie je veel sneller de verkleuring / contrastafname aan de randen van je scherm, vanwege de grote kijkhoek.
Door een scherm curved te maken, proberen de fabrikanten de kijkhoek meer constant te maken (idealiter overal loodrecht), waardoor dit fenomeen niet opvalt.

Nu valt dit voor 34" nog enigszins mee.
Maar bij 49" of 57" ga je dit zeker merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
GarBaGe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:15:
[...]

Curved schermen, is eigenlijk een hack uit de industrie om tekortkomingen van schermen te verbergen :)

Omdat de schermen zo breed zijn EN je zit er met je neus bovenop, krijg je hele grote kijkhoeken naar de randen van je scherm.
Hierdoor zie je veel sneller de verkleuring / contrastafname aan de randen van je scherm, vanwege de grote kijkhoek.
Door een scherm curved te maken, proberen de fabrikanten de kijkhoek meer constant te maken (idealiter overal loodrecht), waardoor dit fenomeen niet opvalt.

Nu valt dit voor 34" nog enigszins mee.
Maar bij 49" of 57" ga je dit zeker merken...
Die uitleg snap ik wel.
Maar zoals TS het schrijft, lijkt het alsof er op een niet curved scherm niet mogelijk is om meerdere tabbladen naast elkaar te openen. En dat verband begrijp ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Nu online
ruftman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Die uitleg snap ik wel.
Maar zoals TS het schrijft, lijkt het alsof er op een niet curved scherm niet mogelijk is om meerdere tabbladen naast elkaar te openen. En dat verband begrijp ik niet zo.
Ik ook niet.

Ik ken iemand met een 49" curved scherm. Effectief is dat 2x27" 1440p maar dan in 1 behuizing.
Hij sluit hem aan als 2 monitoren met 2 kabels en dan in Windows het scherm verdelen over de 2 schermen (wat in werkelijk weer 1 naadloos scherm is).
Ook erg mooi.
Dan opent je Excel van kolom A t/m CZ ofzo? (100 kolommen naast elkaar)

Het is maar net wat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
GarBaGe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:27:
[...]

Ik ook niet.

Ik ken iemand met een 49" curved scherm. Effectief is dat 2x27" 1440p maar dan in 1 behuizing.
Hij sluit hem aan als 2 monitoren met 2 kabels en dan in Windows het scherm verdelen over de 2 schermen (wat in werkelijk weer 1 naadloos scherm is).
Ook erg mooi.
Dan opent je Excel van kolom A t/m CZ ofzo? (100 kolommen naast elkaar)

Het is maar net wat je leuk vind.
Dat is inderdaad een manier. Maar, ook softwarematig is het mogelijk om het scherm in 2 of meer vlakken te verdelen waarbij de applicatie keurig binnen de kaders blijf lopen. Doe ik ook wel eens met mijn 32 inch vlakke monitor.
Pagina: 1