Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefkeh
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-04-2024
Mijn vraag
Hoi,
Als ge een foto neemt met uw gsm dan wordt deze opgeslagen in de interne opslag.
Kan ik mijn gsm zo instellen dat de foto niet intern wordt opgeslagen maar wel online (vb:ondrive) Niet met synchronisatie of backup

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy s24 (opslag: 128gb)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opzoeken op internet, maar dat spreekt men enkel over synchronisatie en backup
Alvast bedankt, groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:41
Je kan automatisch de interne foto's laten verwijderen?
Let wel dat je altijd moet controleren of de synchronisatie goed loopt, want als dit niet loopt dan ben je foto's kwijt.

Je telefoon heeft altijd een lokale opslag nodig om een foto te kunnen maken.

[ Voor 31% gewijzigd door corporalnl op 18-03-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een foto wordt in enkele milliseconde gemaakt. Je zal altijd afhankelijk zijn van een synchronisatie naar het internet. Mijn iPhone ruimt bijvoorbeeld oude foto's van de interne opslag automatisch op, zoiets kan Google Foto's vast ook wel. Misschien kan je beter aangeven welk doel je hiermee wilt bereiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 18-03-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jefkeh schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:14:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opzoeken op internet, maar dat spreekt men enkel over synchronisatie en backup
Alvast bedankt, groetjes
Maar synchronisatie danwel back-up is dan toch precies wat je zoekt? Dan wordt het dus ook direct geüpload naar de cloud. Hou wel rekening met de 4G/5G data bundel, dus wellicht wil je niet direct uploaden naar de cloud.

Wat je dan vervolgens lokaal doet moet je zelf weten, een S4 lijkt me met 128GB voldoende opslagruimte te hebben en anders schoon je het eens per dag of zo op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

PhotoSync misschien?

Een voorwaarde is dat je dan wel deze app moet gebruiken om een foto te maken, niet de standaard camera app van je telefoon.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PD2JK schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:22:
PhotoSync misschien?

Een voorwaarde is dat je dan wel deze app moet gebruiken om een foto te maken, niet de standaard camera app van je telefoon.
Die heeft zo te zien een zogenaamde add-on om te syncen naar clouds, die niet gratis is. Ik weet niet of dat een probleem is voor TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Deveon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:18:
Een foto wordt in enkele milliseconde gemaakt. Je zal altijd afhankelijk zijn van een synchronisatie naar het internet. Mijn iPhone ruimt bijvoorbeeld oude foto's van de interne opslag automatisch op, zoiets kan Google Foto's vast ook wel. Misschien kan je beter aangeven welk doel je hiermee wilt bereiken.
-edit-

[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 18-03-2024 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

souljah1h schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:24:
Het lijkt mij dat hij te weinig ruimte op z'n telefoon heeft om de foto's rechtstreeks lokaal op te slaan. Daarom meteen syncen naar het internet, zodat het geen ruimte op de telefoon gaat innemen.
Echter syncen naar de cloud werkt niet vlekkeloos en kan aan storingen onderhevig zijn. Je kunt dus niet altijd direct naar de cloud synchroniseren of juist de synchronisatie gaat fout. Dan is het wel fijn als je lokaal een back-up hebt zodat je later alsnog de foto kunt uploaden zonder de foto direct kwijt te zijn.

Ik kan mij niet voorstellen dat 128GB te weinig ruimte is om een aantal foto's in op te slaan, jammere is dat sinds de S21 serie er geen MicroSD kaart slot meer aanwezig is. Als de 128GB ruimte wel een issue is, dan had er bij de aanschaf een betere keuze gemaakt moeten worden wellicht...

Een alternatief kan zijn om middels USB on the go een externe schijf zoals een thumbdrive aan te sluiten? :) Verloopjes daarvoor kosten de wereld niet (< 10 euro vaak).

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-03-2024 10:54 ]

Pagina: 1