90 graden PCI-E voedingsadapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:35
Voor mijn vriendin heb ik een build gemaakt die ik langzaamaan steeds prettiger voor het oog wil maken. Daarbij komen dus ook allerlei adaptertjes kijken. Nu is mijn oog gevallen op 90 graden PCI-E adapters die je op de GPU kan plaatsen.

Nu vroeg ik me af of er hier nog mensen zijn die deze ook in gebruik hebben en er over te spreken zijn. Een van de eerste dingen die ik online tegen kom is een topic op LTT van iemand wiens pc in de fik is gevlogen door het gebruik van deze adapters. Nu kan dat toevallig een toevalstreffer zijn, dus ik hoopte hier misschien wat positievere geluiden te horen :P

Heeft iemand wat dat betreft ook aanraders? Waar zou ik ze het beste kunnen bestellen? Van sites zoals Amazon weet ik dat dit soort delen vaak gewoon dropships zijn van AliExpress en als ik bovenstaande link moet geloven zou ik die dus moeten mijden. En dan zou ik ze het liefste ook in het wit hebben om te matchen met de rest van de build...

Alvast bedankt voor het meedenken en het delen van jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:59
Ik zou zeggen: de ene adapter is de andere niet.
Dus als LTT zegt dat ze in de fik vliegen, zou ik dat niet direct geloven.
Aan de andere kant...
In de praktijk is gebleken dat de nieuwe 12VHPWR connector best lastig is en bij hoge belastingen (zoals een 4090) soms toch niet goed genoeg blijkt te zijn.
Zeker als je als gebruiker de connector niet goed aandrukt.
Er kan immers tot 600W vermogen overheen, oftewel 50A op 12V wat echt bizar veel is.
Dat is 9A per pin.

Persoonlijk, zou ik voor dit soort potentiele risico's NOOIT kijken naar de goedkoopste oplossingen, zoals Chinese webwinkels.
Dat is inclusief AliExpress, Wish, Temu etc etc.

Kan je niet eens kijken bij de fabrikant van je videokaart of de fabrikant van je voeding?
Zelf heb ik een voeding van Seasonic en deze verkopen een 90 graden kabel.
Daar zou ik vertrouwen in hebben.
In mijn geval heb ik simpelweg een kast die groot genoeg (lees: breed genoeg) is, zodat dit voor mij specifiek geen probleem is.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
GarBaGe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:25:
Ik zou zeggen: de ene adapter is de andere niet.
Dus als LTT zegt dat ze in de fik vliegen, zou ik dat niet direct geloven.
Aan de andere kant...
In de praktijk is gebleken dat de nieuwe 12VHPWR connector best lastig is en bij hoge belastingen (zoals een 4090) soms toch niet goed genoeg blijkt te zijn.
Zeker als je als gebruiker de connector niet goed aandrukt.
Er kan immers tot 600W vermogen overheen, oftewel 50A op 12V wat echt bizar veel is.
Dat is 9A per pin.

Persoonlijk, zou ik voor dit soort potentiele risico's NOOIT kijken naar de goedkoopste oplossingen, zoals Chinese webwinkels.
Dat is inclusief AliExpress, Wish, Temu etc etc.

Kan je niet eens kijken bij de fabrikant van je videokaart of de fabrikant van je voeding?
Zelf heb ik een voeding van Seasonic en deze verkopen een 90 graden kabel.
Daar zou ik vertrouwen in hebben.
In mijn geval heb ik simpelweg een kast die groot genoeg (lees: breed genoeg) is, zodat dit voor mij specifiek geen probleem is.
Bedankt voor jouw reactie. Corsair maakt ze jammer genoeg alleen voor de 12VHPWR aansluiting. Die heeft een 7700XT er niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:59
Oh wacht, jij hebt het over een reguliere PCI-E connector en niet de 12VHPWR versie.
Daar gaat veel minder vermogen overheen per pin.
Dan zou ik persoonlijk nog steeds geen Chinese meuk vertrouwen...
Is het alleen "voor het oog"?
Dan zou ik proberen te kijken naar de nieuwe generatie "kabelloze" systemen.
Zoals dit: review: Zelf een ‘kabelloze’ pc bouwen - Build met geschikte kast, mobo en gpu

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
GarBaGe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:21:
Oh wacht, jij hebt het over een reguliere PCI-E connector en niet de 12VHPWR versie.
Daar gaat veel minder vermogen overheen per pin.
Dan zou ik persoonlijk nog steeds geen Chinese meuk vertrouwen...
Is het alleen "voor het oog"?
Dan zou ik proberen te kijken naar de nieuwe generatie "kabelloze" systemen.
Zoals dit: review: Zelf een ‘kabelloze’ pc bouwen - Build met geschikte kast, mobo en gpu
Dat zou prachtig zijn, maar het systeem zit al voor zo ver in elkaar. Mobo en GPU zijn net een paar weken oud, dus die ga ik niet weer vervangen :P Foto ter impressie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w67SPU8VUgj5iwRV4RpePFSOrHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDbrwdchyO24qg4oOvENpaAm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de sleeved PCI-E kabels van Corsair al op het lijstje staan, maar het zou natuurlijk nóg mooier zijn met zo'n U-turn adapter. (Besef me nu net ook dat ik in de topictitel 180 graden neer had moeten zetten :X )

Dus mijn vraag blijft eigenlijk hetzelfde: Bestaan die adapters van een fatsoenlijk merk of ben ik echt aangewezen op Chinese meuk als ik zoiets wil?

CPU cooler gaat ook nog vervangen worden voordat mensen struikelen over de stock AMD koelert die er nu nog in zit :P