Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24

Inleiding

In 2023 is de Honda e:Ny1 geïntroduceerd en is het elektrische equivalent van de Honda HR-V.

In China wordt deze auto verkocht als de e:NS1 (geproduceerd door Dongfeng Honda) of e:NP1 (geproduceerd door GAC Honda). Dit is handig om te weten als je op zoek bent naar (onofficiële) aftermarket accessoires op bijvoorbeeld AliExpress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyjNJrVc5fWRJ9xrB-C59Qu7VZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nU4nLQmSYFvwI3DxfHeHCYAa.jpg?f=fotoalbum_large

De e:Ny1 is 4.387 mm lang, 1.790 mm breed en 1.586 mm hoog.
De wielbasis van de e:Ny1 bedraagt 2.610 mm.
Het leeggewicht is 1.730 tot 1.752 kilo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6Xx2cVhsgYEJHv5iUrdTMwOHz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jlPRgBpuyR86tMq90ZiWi835.png?f=fotoalbum_large

Aandrijving en prestaties
De Honda e:Ny1 is een volledig elektrische auto (BEV). Het maximale vermogen van de Honda e:Ny1 is 150 kW (204 pk). Het maximale koppel is 310 Nm. De aandrijving is via de voorwielen. Daarmee wordt een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.6 seconde gehaald. De topsnelheid is 160 km/u (Bron:: ev-database).

Accu en opladen
De accu van de Honda e:Ny1 heeft een capaciteit van 68.8 kWh. Daarvan is 61.9 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 335 kilometer gehaald. De daadwerkelijke actieradius is echter sterk afhankelijk van factoren als rijgedrag, klimaat en route.

Zo is bij lage temperaturen en continu rijden op hoge snelheid een actieradius van ongeveer 240 km te verwachten. Bij gematigde temperaturen en continu rijden op lage snelheid is echter een actieradius van 500 km te behalen (Bron:: ev-database).

Configuraties

De e:Ny1 is verkrijgbaar in 2 uitvoeringen: Elegance en Advance. De Advance heeft de volgende extra's t.o.v. de Elegance:
  • Panoramisch glazen dak
  • Multi-viewcamerasysteem
  • Opbergvakken in de bestuurdersstoel
  • Verwarmd stuurwiel
  • 4 extra parkeersensoren aan de zijkant
  • Honda Parking Pilot
  • Handenvrije elektrische achterklep
  • Premium audio (Pioneer)
De e:Ny1 limited edition uitvoering (2024) is technisch gelijk aan de Advance uitvoering. Dit lijkt slechts een financiële constructie om onder de SEPP subsidienorm van 45k te blijven.

Officiële links

e:Ny1 — Brochure
e:Ny1 — Brochure Accessoires
Honda e:N platform introduction speech

Reviews

Autoweek review
Autovisie review

Tips en Tricks

nnb

De EV checklist

Dit is een overzicht van handige items voor jou als EV-rijder.
Checklist:
  • Gele parkeerschijf speciaal voor elektro auto's. Klik hier

[ Voor 32% gewijzigd door markvw op 18-03-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
In de reviews die op internet verschenen zijn staan berichten over wireless Android auto (AA) op de Honda e:Ny1. Dit zou niet werken en Apple carplay wel. Ook in de Honda e:Ny1 bestaat er een verborgen instellingen menu waar de dealer instellingen kan aanpassen. 1 van deze instellingen is het aanzetten van wireless-AA.

Wireless Android Auto werkt dus wel op de Honda!

Ik heb nog geen uitleg kunnen vinden op internet over toegang verkrijgen tot het verborgen menu. Wel heeft mijn dealer mij de uitleg gegeven, echter vind ik het niet aan mij om dit wereldkundig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert_vdp
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-04-2024
Hey,
Mijn ny1 wordt eerstdaags geleverd. Ik heb Android gsm. Ik ben dus heel nieuwsgierig naar deze mogelijkheid.
Kan je dit doorsturen?
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet nog niet goed of dit ook kan via privé bericht ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
Geert_vdp schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:15:
Hey,
Mijn ny1 wordt eerstdaags geleverd. Ik heb Android gsm. Ik ben dus heel nieuwsgierig naar deze mogelijkheid.
Kan je dit doorsturen?
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet nog niet goed of dit ook kan via privé bericht ofzo
Hier staat hoe, maar als de auto toch nog geleverd moet worden, vraag dan aan de dealer of ze dit direct aan kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert_vdp
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-04-2024
Hartelijk dank, ik ga zeker eerst aan dealer vragen of hij dit kan.... maar ik wou toch al zelf voorzien dat ik de mogelijkheid ook had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
Deze video geeft aan hoe je in het diagnostic menu moet komen. Pas op met aanpassen van zaken en zet alleen Android Auto aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo Logister
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-04 18:40
Hallo, ik heb sinds 1 augustus 2025 de Honda e:NY1. Ik heb problemen met het navigatiesysteem. De verkeersinformatie werkt dan weer wel en dan weer niet. Online services zijn dan weer aangemeld, dan weer afgemeld. Ik krijg dus ook geen alternatieve routes voorgesteld bij files of werkzaamheden. Mijn dealer geeft sinds maanden aan dat er gewerkt wordt aan een up-date door Honda, echter tot nu toe geen resultaten. Mijn dealer gaf aan het systeem in de Engelse taal te zetten, dan zou het wél werken, echter dit werkt ook niet. Dan maar proberen met Android-auto. Dit loopt echter na ca. 2 kilometer vast. Mijn dealer meende dat het aan mijn smartphone ligt. Ik heb dat tegengesproken omdat mijn smartphone de versie Android 13 heeft en in diverse andere moderne auto's perfect werkt. Ik heb wel inmiddels ontdekt dat de Android versie in de auto 8.1.0 is.
Zijn er nog andere e:NY1 rijders die dit probleem hebben ervaren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
Jo Logister schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:14:
Hallo, ik heb sinds 1 augustus 2025 de Honda e:NY1. Ik heb problemen met het navigatiesysteem. De verkeersinformatie werkt dan weer wel en dan weer niet. Online services zijn dan weer aangemeld, dan weer afgemeld. Ik krijg dus ook geen alternatieve routes voorgesteld bij files of werkzaamheden. Mijn dealer geeft sinds maanden aan dat er gewerkt wordt aan een up-date door Honda, echter tot nu toe geen resultaten. Mijn dealer gaf aan het systeem in de Engelse taal te zetten, dan zou het wél werken, echter dit werkt ook niet. Dan maar proberen met Android-auto. Dit loopt echter na ca. 2 kilometer vast. Mijn dealer meende dat het aan mijn smartphone ligt. Ik heb dat tegengesproken omdat mijn smartphone de versie Android 13 heeft en in diverse andere moderne auto's perfect werkt. Ik heb wel inmiddels ontdekt dat de Android versie in de auto 8.1.0 is.
Zijn er nog andere e:NY1 rijders die dit probleem hebben ervaren??
Wireless Android auto loopt bij ons ook vast (Google maps) binnen. De kortste keren. Telefoon is een Google Pixel, maar de vorige telefoon (Xiaomi) had hetzelfde probleem. Heb je het ook al bedraad geprobeerd? Of zit je al bedraad?

Voor onze auto hebben we een wireless android auto kastje gekocht op AliExpress waardoor de auto denkt dat de telefoon bedraad aangesloten is. Dit is ook niet stabiel en hangt ook na een paar minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door markvw op 22-01-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo Logister
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-04 18:40
Bedraad ook al diverse keren geprobeerd. Ook met diverse telefoons. Probleem blijft voortbestaan. Inmiddels de Samsung S24 FE aangeschaft mét een snelle processor én Androidversie 14.11. Zelfde probleem Android bedraad blijft na ca. 2 kilometer hangen. Ik blijf erbij dat de Android versie 8.1.0 in de auto het probleem is.
Honda ontkent dit tot dusver.
Pagina: 1