Acer gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52
Artikel:

review: Acer Predator Helios 18 - Topgamelaptop met tergend traag scherm

Over het inloggen met biometrics:
je wachtwoord handmatig moeten intikken en niet lekker snel kunnen inloggen met je vinger of je bakkes
@PiweD waarom niet gewoon gezichtsherkenning of een ander woord. Op een site als Tweakers.net gebruik je dit soort straattaal toch niet in een nieuwsartikel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Ik vind bakkes geen straattaal, 'gezichtsherkenning' had ook gekund, maar ik vond bakkes leuker :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:56
PiweD schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:27:
Ik vind bakkes geen straattaal, 'gezichtsherkenning' had ook gekund, maar ik vond bakkes leuker :)
ga zo door ik waardeer de iets informelere stijl wel

zeker bij tech mag dat wel wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsean91
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 20:19
Nee bakkes is zeer zeker geen straattaal al hoewel het soms als scheldwoord wordt gebruikt in de Brabantse taal. Maar bakkes an sich is niks mis mee. Ik vond het wel een leuke toevoeging aan het artikel!

Even copy / paste (bron: ivdnt.org)

Bakkes
Het woord backe (of bakke) wordt niet meer zelfstandig gebruikt, maar komt nog wel voor in een aantal andere woorden, bijvoorbeeld in kinnebak (‘onderste deel van het gezicht’) en in bakkes, een informeel woord voor ‘gezicht’ of ‘mond’. Bakkes is een vervorming van het woord bakhuis (‘gezicht’). Huis betekent hier ‘omhulsel, kap’, net als in woorden als klokhuis en zaadhuis. De bakkes is dus het ‘omhulsel’ van de ‘kaak’ – oftewel het gezicht. Bakkes zien we ook terug in mombakkes, dat zoveel betekent als ‘gezichtsvermomming’ – ‘masker’ dus.