Na jaren op een console te hebben gespeeld (PS 4/5) wordt deze steeds meer geclaimd door mijn 12-jarige. Pappa moet dus wat nieuws, en mijn oude liefde (de PC) kwam al snel weer om de hoek kijken. Helaas heb ik de afgelopen jaren weinig tot niets met PC's te doen gehad (Macbook thuis, VDI op werk/thuis) en zoek dan ook een systeem dat bewezen degelijk is zonder al te veel kopzorgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op de hoogste instellingen (Cyberpunk/WOW/GTA 5 en straks ook 6/Elden Ring/ Horizon zero dawn/diverse shooters).Voor mijn werk bekijk ik vaak schema's (elektrisch/hydraulisch/pneumatisch) en grote exploded views.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst binnen budget € 2.500,- (inclusief monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een setup die een aantal jaren mee kan, en (over een jaar of 2) met een paar updates weer up to date is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer de GPU van Nvidia, voornamelijk omdat ik hoor dat de drivers van de Radeon soms wat problemen geven. Ik heb hier zelf geen ervaring mee omdat ik nooit iets anders als Nvidia heb gebruikt en daarmee nooit problemen heb gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil en zo koel mogelijk en omdat er 2 katten rondlopen makkelijk schoon te maken stoffilters (sta open voor een andere kast)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn alle delen compatible, is de voeding voldoende en kan ik nog problemen met de monitor verwachten?
Ik wil de PC laten samenbouwen incl. windows 11 home bij Azerty dus er komt nog € 260 euro bij onderstaande lijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op de hoogste instellingen (Cyberpunk/WOW/GTA 5 en straks ook 6/Elden Ring/ Horizon zero dawn/diverse shooters).Voor mijn werk bekijk ik vaak schema's (elektrisch/hydraulisch/pneumatisch) en grote exploded views.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst binnen budget € 2.500,- (inclusief monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een setup die een aantal jaren mee kan, en (over een jaar of 2) met een paar updates weer up to date is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer de GPU van Nvidia, voornamelijk omdat ik hoor dat de drivers van de Radeon soms wat problemen geven. Ik heb hier zelf geen ervaring mee omdat ik nooit iets anders als Nvidia heb gebruikt en daarmee nooit problemen heb gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil en zo koel mogelijk en omdat er 2 katten rondlopen makkelijk schoon te maken stoffilters (sta open voor een andere kast)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn alle delen compatible, is de voeding voldoende en kan ik nog problemen met de monitor verwachten?
Ik wil de PC laten samenbouwen incl. windows 11 home bij Azerty dus er komt nog € 260 euro bij onderstaande lijst.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 363,90 | € 363,90 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 255,- | € 255,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4070 SUPER OC Edition 12GB GDDR6X | € 666,- | € 666,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 216 Zwart RGB | € 99,- | € 99,- |
1 | Monitors | ASRock PG34WQ15R2B Zwart | € 375,- | € 375,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 122,90 | € 122,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 126,03 | € 126,03 |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 149,- | € 149,- |
Totaal | € 2.215,73 |