Excel meerdere formules in tekst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ik ben géén excel koning... Ik ben op zoek naar een manier om Cel 1 HTML te laten genereren:

<span class="[waardecel2]" inheritfromhome "[waardecel3]"; style="margin-left[waardecel2];">

Nu loop ik er tegen aan dat de aanhalingstekens niet goed meegaan en dat ik niet weet hoe je meerdere formules in één cel krijgt.

Als work-around ben ik bezig geweest om alles in een eigen cel te krijgen zodat ik maar één tekst / formule per cel hoef, zoals dit:

<span class="[waardecel2]" inherintfromhome "waardecel3

etc. maar als ik dán de output kopieer dan plaatst Excel allemaal spaties / tabs tussen de cellen in... Dat is de oplossing dus ook niet. Kan iemand me de goede richting in sturen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

Reinier

\o/

Dubbele quotes escapen met dubbele quotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-05 21:53
Je kan tekst aan elkaar plakken met het & teken of de CONCAT functie.
En zoals Reinier zegt, dubbele quotes escapen met een extra dubbele quote.

Jouw voorbeeld, maar dan als formule:
code:
1
="<span class=""" & A1 & """ inheritfromhome """ & A3 & """; style=""margin-left" & A2 & """;>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
dixet schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:35:
Je kan tekst aan elkaar plakken met het & teken of de CONCAT functie.
En zoals Reinier zegt, dubbele quotes escapen met een extra dubbele quote.

Jouw voorbeeld, maar dan als formule:
code:
1
="<span class=""" & A1 & """ inheritfromhome """ & A3 & """; style=""margin-left" & A2 & """;>"
Bedankt voor de voorbeeldformule, ben daar een beetje mee aan het aanrommelen geslagen en ik ga er uit komen, thanks!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-05 21:15
Kan verder niks specifieks bijdragen aan een oplossing, maar chatgpt/copilot heeft mij al vaak geholpen bij excel problemen en kan ik daarom ook adviseren bij zulk soort problemen :p