Outdoor speakers + sub aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demabel
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-02 00:50
Ik kon voor een mooie prijs een truaudio outdoor speaker set kopen. 2 Acoustiscape as-2 speakers en de subterrain 10 subwoofer.

Nu weet ik niet hoe ik de subwoofer kan aansluiten. Moet deze met een aparte versterker (kunnen jullie voorbeelden geven welke in aanmerking komen?) of kan ik deze op het rechterkanaal van mijn versterker plaatsen en dan de speakers op het linkerkanaal? Of begrijp ik de link verkeerd. https://vw-truaudio.stora...ources/ManualST-PROPR.pdf

Versterker is de Sonos connect amp.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

demabel schreef op maandag 18 maart 2024 @ 00:15:
Moet deze met een aparte versterker...
Handleiding stelt dat deze op een 4 Ohm amp aan moet worden gesloten. Dus ja.
of kan ik deze op het rechterkanaal van mijn versterker plaatsen en dan de speakers op het linkerkanaal?
Nee. De subwoofer zou dan alleen signaal krijgen van de output van het rechter kanaal. De beide andere speakers zouden dan beide links doen. Waarbij deze uitgangen ook niet gefilterd zijn, oftewel je gooit het gehele bereik naar de subwoofer. Mocht het zo werken zou ik ook twijfelen of een amp als de Sonos Connect Amp zo'n setup zou trekken.

Oftewel, losse versterker voor de subwoofer. Sonos Connect Amp heeft een Subwoofer Out en is daarmee voorbereid op een subwoofer van signaal (geen vermogen) te voorzien. Mogelijk in de instellingen wel activeren/crossover instellen, ik ken het menu van Sonos verder niet.
Die afbeelding is wat vaag inderdaad. Alsof je maar één set terminals (+ en -) nodig hebt voor twee speakers. Twee paar terminals naast de subwoofer zou logischer zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 18-03-2024 01:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demabel
Bedankt alvast om zo snel een antwoord te geven. Het is me nu veel duidelijker. Enige wat ik moeilijk kan vinden is een aparte subwoofer versterker. Hebt u enig idee wat in aanmerking kan komen? Of waar ik deze kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 15:31

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demabel
https://www.crutchfield.c...onitor-Audio-IWA-250.html

Kan deze ook in aanmerking komen? Deze heeft namelijk ook een 12v trigger wat alles nog iets makkelijker maakt denk ik.