[Solidity] Test mijn software die hardhat tests genereert

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthendriks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05-2024
Noot: Ik heb mijn best gedaan om dit in het juiste forum te plaatsen. Zo heb ik dit aanvankelijk in V&A geplaatst, maar daar werd mij gevraagd dit ergens anders te plaatsen.

Hallo,

In mijn uit de hand gelopen hobby heb ik "AI-achtige" software geschreven die Hardhat tests genereert voor Ethereum contracten. Ik ben op zoek naar testers voor deze software. Het testen kost je weinig moeite maar je krijgt er niets terug, behalve tests voor je contract en het feit dat je als een van de eersten betrokken bent bij mijn nieuwe bedrijf.

Hoewel ik zelf een lead developer ben in algemene software, heb ik voor een nieuwe blockchain ondernemer relatief weinig kennis van Ethereum contracten en de blockchain. Hierdoor weet ik niet zo goed wat voor variëteit aan contracten er is.

Ik ben op zoek naar Ethereum programmeurs die kennis hebben van een of meerdere contracten die je bijvoorbeeld zelf hebt geprogrammeerd. De bedoeling is dat je een contract aan me aanlevert en een beoordeling maakt van de tests die daaruit voortkomen (dekken de tests de lading van het contract)?

Een voorbeeld: Wanneer het adres van het WETH (wrapped ether) contract wordt ingevoerd, worden o.a. de volgende twee tests gegenereerd:

Een test met drie calls:
1. Een deposit
2. Een transfer naar een ander adres
3. Een withdraw vanuit het andere adres

Een test met vier calls:
1. Een approve
2. Een deposit
3. Een transferFrom door het approvede adres
4. Een withdraw door het approvede adres
Zo kwam ik er dus achter dat het mogelijk is om een approve vóór een deposit te doen.

Momenteel maken de gegeneerde tests alleen nog low-level calls. Bijvoorbeeld in plaats van deposit() op het contract aan te roepen, wordt er een transactie aangemaakt waarvan de data begint met d0e30db0 (zie https://www.4byte.directo...bytes4_signature=d0e30db0 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

Lijkt me een beter idee om hier gewoon mensen voor in te huren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthendriks
Oon schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:07:
Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

Lijkt me een beter idee om hier gewoon mensen voor in te huren ;)
Momenteel heb ik nog geen inkomsten waarvan ik mensen kan inhuren. Ik had je linkje inderdaad gezien, maar bij Vraag en Aanbod werd mij toch gevraagd dat ergens anders te doen (zie de eerste alinea van mijn OP).

[ Voor 0% gewijzigd door alberthendriks op 17-03-2024 23:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

alberthendriks schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:11:
[...]

Momenteel heb ik nog geen inkomsten waarvan ik mensen kan inhuren. Ik had je linkje inderdaad gezien, maar bij Vraag en Aanbod werd mij toch gevraagd dat ergens anders te doen (zie de eerste alinea van mij OP).
Toch is dit gewoon werving, het feit dat je er niet voor kunt betalen verandert weinig aan dat het doeleind commercieel is en dat je mensen met enige kennis zoekt om iets voor je uit te voeren, en het feit dat het niet in V&A mag omdat je er niet voor wil betalen betekent niet ineens dat het geen werving is.

Ik zou zeggen als je een bedrijf wil starten en daar kosten voor moet maken, ga eerst eens met een bank of andere investeerder praten voor een lening, dan kom je een stuk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthendriks
Oon schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:14:
[...]

Toch is dit gewoon werving, het feit dat je er niet voor kunt betalen verandert weinig aan dat het doeleind commercieel is en dat je mensen met enige kennis zoekt om iets voor je uit te voeren, en het feit dat het niet in V&A mag omdat je er niet voor wil betalen betekent niet ineens dat het geen werving is.

Ik zou zeggen als je een bedrijf wil starten en daar kosten voor moet maken, ga eerst eens met een bank of andere investeerder praten voor een lening, dan kom je een stuk verder :)
Dat was niet de reden dat het niet in V&A werd geplaatst hoor ;-). En alle kennis die hier wordt gevraagd heeft toch een commercieel doel? Zeg jij deze dingen trouwens vanuit een mod rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

alberthendriks schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:20:
[...]

Dat was niet de reden dat het niet in V&A werd geplaatst hoor ;-). En alle kennis die hier wordt gevraagd heeft toch een commercieel doel? Zeg jij deze dingen trouwens vanuit een mod rol?
Nee, ik heb hier ook niks te zeggen. Ben alleen benieuwd waarom dit niet in V&A staat.

Maar goed, dat is verder off-topic, ik zal er dan verder ook niet op ingaan want dat is niet aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthendriks
Oon schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:22:
[...]

Nee, ik heb hier ook niks te zeggen. Ben alleen benieuwd waarom dit niet in V&A staat.

Maar goed, dat is verder off-topic, ik zal er dan verder ook niet op ingaan want dat is niet aan mij ;)
Ik wil mensen graag mee laten doen met de software die ik aan het ontwikkelen ben. Mijn OP kan misschien als wervend worden geïnterpreteerd, maar het kan ook worden gezien als "Kijk eens wat ik heb gemaakt, wie wil het uitproberen"? Zonder dat daar een betaling bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Werving is hier niet toegestaan.
Ik zie ook niet waarom dit niet in V&A past en ik zie ook niet hoe daar een betaling bij zou komen kijken.

@Oon Doe volgende keer / hou het volgende keer gewoon bij een TR en laat de rest aan de mods over a.u.b ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 18-03-2024 09:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.