Opvolger voor de Nvidia Shield 2017

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:12
Ben op zoek naar een nog snellere mediaplayer.
Ik heb nu sinds 2017 de NVIDIA Shield maar merk dat de beelden niet altijd even scherp zijn als ik bijvoorbeeld via Amazon Prime kijk. Als ik via Kodi kijk haarscherp dus ligt niet aan de internet verbinding en is dus ok geen punt van discussie.

Nu zoek ik dus een snellere speler.

Ik heb al wat zitten snuffelen op wat andere buitenlandse fora en kwam RockTek G2 of cube gen 3 tegen.

Hebben jullie nog tips budget maakt niet uit.
Als hij maar meeste streams en surround ondersteund.

Ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De Rocktek G2 is er eentje uit de SEI804 serie.
De Nokia 8010, Homatics R Plus en Dune Homatics R Plus en die anderen die nog te zien zijn.

Over het algemeen gebruiken ze ook dezelfde software updates, met SEI Robotics als bron.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

millennium1980 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:15:
...maar merk dat de beelden niet altijd even scherp zijn als ik bijvoorbeeld via Amazon Prime kijk. Als ik via Kodi kijk haarscherp dus ligt niet aan de internet verbinding en is dus ok geen punt van discussie.
Kijk je Amazon Prime dan ook via Kodi? Anders ben je geen twee gelijke bronnen aan het vergelijken. Mogelijk past Kodi een upscaler toe? Mocht je Kodi gebruiken voor lokaal opgeslagen films en daarmee vergelijken, Amazon Prime is een streamingdienst en die hebben meer compressie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
@FeaR ik stream via Kodi bepaalde inhoud. Dus de vergelijking gaat meer op aan dat ze allebei genoeg Mb/sec moet hebben en dat het niet aan mijn internet verbinding ligt.

Ik vraag me gewoon af is er op dit moment al een betere mediaplayer dan de Nvidia Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
Lijkt me onwaarschijnlijk dat wat je zoekt, met "snelheid" te maken heeft.

De NIC die erin zit zal 100MB zijn, maar 1GB of 100MB zal weinig uitmaken.

Als je streamt, dan heeft de kwaliteit te maken met de bron, wat fear zegt bv de meeste invloed op de kwaliteit. De CPU\GPU die erin zit kan alles wel aan. De software kan iig wel de 4k bestadnen met DTS-HD verwerken. Meeste x.265 ook. 10bit ook wel.

Ik gebruik de Dune solo 4k en ik wil deze ook vervangen, omdat hij niet alle bestanden afspeelt en ik wil geen Kodi vanaf mijn TV spelen, maar van een MP.

De shield 2019 pro is leuk, maar wel 4 jaar oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
@Unknown Alien dus uit jullie opmerkingen maak ik op dat het komt door Amazon Prime.

Ik zal dat komende dagen eens testen .
Ik ben zo'n gek die bijna alle betaalde diensten heeft.
Ik zal kijken als ik hetzelfde mee maak als bij Amazon ook bij Disney, Netflix, SkyShowtime , Videoland en Viaplay gebeurd dat de bitrate terug springt in over schakeling van scènes.

Maar na het lezen van het Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2 topic en het meelezen op https://www.reddit.com/r/...erbetterequal_android_tv/

(Ik weet niet of deze url zo mag anders mag de mod het weghalen)

Is er nog niet echt een betere speler dan de NVIDIA Shield. De 2017 versie die ik heb is gelijk aan de 2019 versie.

Ik heb gezocht maar kan nog geen aankondigen zien over een nieuwe Nvidia Shield in 24/25.
We moeten dus nog even wachten op iets beters.

Maar ik hoop natuurlijk door dit topic op een perfecte tip.

In China zitten ze natuurlijk ook niet stil maar dan heb je weer met certificaten te maken en de eventuele spy en adware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat bedoel je met die laatste alinea, mbt die certificaten? Dat spy- en adware gedeelte negeer ik voor het gemak maar even 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

millennium1980 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:37:
@Unknown Alien dus uit jullie opmerkingen maak ik op dat het komt door Amazon Prime.
Dat is mogelijk een iets te snelle conclusie. Het is vooral dat je appels met appels moet vergelijken. Streaming van een film via Amazon Prime dus niet vergelijken met dezelfde film als een 4K-HDR-HD Audio.mkv via Kodi op de Shield 2017. Waarbij de laatste methode alleen over het interne netwerk gaat, waar streaming wel met je internetverbinding/snelheid te maken heeft.
Maar na het lezen van het Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2 topic en het meelezen op https://www.reddit.com/r/...erbetterequal_android_tv/

(Ik weet niet of deze url zo mag anders mag de mod het weghalen)

Is er nog niet echt een betere speler dan de NVIDIA Shield. De 2017 versie die ik heb is gelijk aan de 2019 versie.
Dergelijke linkjes mogen, geen probleem. Qua nieuwe versie snap ik de wens voor een nieuwer product. Voelt toch gek een device uit 2019 te kopen waarbij de prijs redelijk gelijk blijft. Maar, volgens mij heb ik dit in het Nvidia Shield topic ook gezegd, kijkende naar wat er verbeterd kan worden valt het wel mee. Ik heb, eigenaar van een Shield TV Pro, geen klachten over de snelheid van het device binnen het OS. Meer RAM of snellere CPU voelt voor mij niet nodig. Upgrade naar HDMI 2.1 vanaf 2.0 zou een leuke zijn op papier maar voor video heb je aan de 4K 60Hz van HDMI 2.0 genoeg. Video is toch waar men het meest dit soort devices voor gebruikt. Enige wat ik niet tof vind aan de Shield is de nieuwe versie van het OS met alle reclame maar dat is/lijkt Android eigen te zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door FeaR op 17-03-2024 22:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
hardware-lover schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:04:
Wat bedoel je met die laatste alinea, mbt die certificaten? Dat spy- en adware gedeelte negeer ik voor het gemak maar even 😉
Ik bedoel officiële certificering voor Netflix en Amazon Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
FeaR schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Dat is mogelijk een iets te snelle conclusie. Het is vooral dat je appels met appels moet vergelijken. Streaming van een film via Amazon Prime dus niet vergelijken met dezelfde film als een 4K-HDR-HD Audio.mkv via Kodi op de Shield 2017. Waarbij de laatste methode alleen over het interne netwerk gaat, waar streaming wel met je internetverbinding/snelheid te maken heeft.
Ik heb mezelf nog nooit verdiept wat het verschil qua streaming is tussen de verschillende diensten.
Ik kom nog uit het nieuwsserver tijdperk via multikabel.

Ik zal mezelf ook eens inlezen over de verschillen van streaming tussen de verschillende diensten.

Hebben jullie nog specifieke sites of kan dr Google alles vinden.

@FeaR maar wat denk jij, zou Nvidia echt geen nieuwe shield aan het ontwikkelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

millennium1980 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:28:
Ik bedoel officiële certificering voor Netflix en Amazon Prime.
Ah. Nou die zijn er volop, officieel gecertificeerd, gelijk aan Shield TV.

Made in China (het overgrote deel van de Android/Google TV apparaten zal daar wellicht wel gefabriceerd worden).

Rest spy- and adware. Google/Android TV op de gecertificeerde apparaten stelt je wel gerust daarin begrijp ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
@hardware-lover Nee daarom gekozen voor de NVIDIA Shield. Als ik kijk in mijn Firewalla is die niet veel aan het bellen met het thuis front.

Ik heb boven een Formuler z8 pro staan die staat strict achter de firewalla en adguard.

Als je die ze gang laat gaan weten ze wel alles van je thuis netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@millennium1980, de Formuler heeft weliswaar Widevine certificering maar daarmee houdt het verder wel op.

Maar Phone Home doen erg veel Android/Google TV gecertificeerde apparaten, voor meerdere redenen, niet altijd voor verkeerde bijbedoelingen. Maar ik ga niet proberen je daarvoor op andere gedachten te brengen, niet mijn bedoeling.

Ik wel enkel aangeven dat een alternatief vinden voor de Shield TV dan wel een erg lastig verhaal gaat worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
@hardware-lover waar zou jij voor gaan? Ik denk dat jij wel een goeie inschatting kan maken?
Dan ga ik me daar eens in verdiepen.

Op https://www.androidtv-guide.com/ staan er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@millennium1980, normaal gesproken zou ik je nu een advies hebben gegeven als alternatief. Maar het alternatief, wat ik nu al erg lang aan het Android TV V12 (alpha/beta)testen ben, heeft afspeelissues met lokaal streamen (framerate stort in op een gegeven moment). Dat moet eerst worden opgelost durf ik dit als alternatief aan te wijzen.

Indien dat probleem eindelijk getackeld, dan zou het een volwaardig Shield mediaspeler alternatief kunnen zijn. Als speler, niet voor het gamen.

Met het streamen van Netflix e.d. is niets aan de hand, het is puur hetgeen lokaal wordt afgespeeld, via het eigen netwerk of vanaf een USB opslag. En ook niet altijd, het is lastig om er de vinger achter te krijgen.

Dus, voor nu, geen advies v.w.b. een door Google Android TV gecertificeerd apparaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik gok dat je via Kodi via een real debrid account streamt? Die streams zijn van vele hogere kwaliteit dan wat streamingservices als Prime, Netflix etc aanbieden. Die streams zijn rustig 80gb per film, waarbij een 4K Dolby Vision film via Netflix of Prime mogelijk nog geen 10% daarvan is.

Overigens vind ik dat Prime wisselvallig qua beeldkwaliteit. Helemaal met HDR/DV. Bij veel content is macro blocking goed zichtbaar en zijn de kleuren heel vreemd. Beetje roze/groene tint ligt er over. Bij andere streaming services is me dat nog nooit opgevallen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
@Hulleman helmaal correct real debrid nog nooit problemen mee gehad.
Raar dat zo'n dienst de streaming dan toch beter voor elkaar heeft of dat de NVIDIA daar beter mee om kan gaan zoals @FeaR beschrijft.

En wat jij beschrijft over Amazon ervaar ik dus ook.

Ik heb het op things to lijst gezet. Binnenkort op vakantie dan wordt verschillende soorten streaming mijn leespunt. Vind het altijd leuk als ik op een lange vliegreis mezelf ergens in kan vastbijten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
millennium1980 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:36:
@Hulleman helmaal correct real debrid nog nooit problemen mee gehad.
Raar dat zo'n dienst de streaming dan toch beter voor elkaar heeft of dat de NVIDIA daar beter mee om kan gaan zoals @FeaR beschrijft.

En wat jij beschrijft over Amazon ervaar ik dus ook.

Ik heb het op things to lijst gezet. Binnenkort op vakantie dan wordt verschillende soorten streaming mijn leespunt. Vind het altijd leuk als ik op een lange vliegreis mezelf ergens in kan vastbijten..
Dat zal te maken hebben met server capaciteit en dat die streamingdiensten wereldwijd bereikbaar moeten zijn voor consumenten. Netflix moet ook mooi draaien op de 10-20mb lijntjes. Real debrid heeft niet de customerbase zoals de grote streamers dat hebben, omdat het vrij ontoegankelijk/technisch is om e.e.a. te installeren en uiteraard niet legaal is.

Maar ik juich de kwaliteit van een real debrid stream wel toe in legale vorm, maar weet niet hoe haalbaar dat is op zeer grote schaal.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1