Weerstand 1 fase en nul Jacuzzi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaspervanDriel
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-06-2024
Heb thuis een Jacuzzi staan die helaas nu problemen geeft. 1 Hoofdzekering van de fase eruit.

Nu heb ik de weerstand gemeten op de 3 fase stekker van de jacuzzi.
Alle weerstanden oneindig ( flux meter) behalve tussen 1 fase en de Nul die was 156ohm.

Ik neem aan dat hier het probleem zit maar klopt deze gedachten? Of heeft iemand anders een idee?

Bedankt alvast.
Gr.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:30

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
156Ohm op 230V (fase-nul) is maar 1,50A ofwel 345W, dat is niet zo veel. En niet genoeg om een standaard huisautomaat (of hoofdzekering) te doen trippen.

Maar zit er niet nog wat van regeling in? Want dan zou je niets verbazen als simpelweg een relais naar het component met issues gewoon uit staat. Je zal dus echt verder moeten zoeken.

Heb je een type? Een schema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

franssie

Save the albatross

Er zal toch wel iets van een thermostaat aanwezig zijn inderdaad. 3 fasen (of twee groepen op één fase, je weet het nooit met Perilex) zou ook drie of twee verwarmingselementen betreffen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaspervanDriel
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-06-2024
Bedankt voor het meedenken. Er is zeker een thermostaat aanwezig in de jacuzzi. Het type kan ik helaas niet vinden. Hij is van Balboa een 5 persoons.
Stond al in de tuin bij koop woning.

Ik ga snel weer even verder zoeken en kom dan weer even terug met hopelijk meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
Die balboa is een makkelijke sturing om storing te zoeken. Gaat de zekering er uit op het moment dat de heater aan gaat van de jacuzzi of een van de pompen wordt ingeschakeld ?