Fibaro dimmer 2 in combinatie met dynalite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiniar
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-04-2024
Beste,

Wij zijn aan het verbouwen en in het huis was er al een domotica systeem aanwezig van Philips dynalite. Nu is er daar één module kapot die het aansturen van verlichting aan trap doet blokkeren.
Een nieuwe module kost rond de 500 euro.

Ik gebruik al jaren Samsung smart things en ik dacht ik steek er zelf wel een fibaro dimmer of switch aan en kan ik dit nog koppelen aan een goedkope bewegingsensor.

Maar helaas lukt het me niet om dit aan te schakelen . Heeft iemand tips hoe ik dit best installeer zonder echte schakelaar.

Kan ik dit rechtstreeks achter de lampen of aan de kast hangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOrprUqQtTod6se-dUFBx6iSLBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jrPhWvi3tN5BofWOfCpK61x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFHD1StnfE4BvUxoxdoN6rXVnac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNsbM3ogxBVz49iiUOyAn9bE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:30

Kraz

Saving the world

Heb je enig idee hoe alles op dit moment is aangesloten?

Ik zie 2 bruine draden uit de muur komen en beiden zijn aangesloten op de lamp?
Dat lijkt mij sowieso al een vreemde aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiniar
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-04-2024
Op de foto is het zoals het nu is aangesloten. De lampen zijn in serie aangesloten daarom wss 2 bruine draden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 12:45
Kraz schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:02:
Heb je enig idee hoe alles op dit moment is aangesloten?

Ik zie 2 bruine draden uit de muur komen en beiden zijn aangesloten op de lamp?
Dat lijkt mij sowieso al een vreemde aansluiting
zo te zien wordt bruin geschakeld. dus er zal een blauw naar de lampen gaan en de controller schakelt bruin erbij.