Goeiedag, ik had vorige maand al een topic gemaakt, maar uiteindelijk nog geen systeem gekocht omdat ik het wat te druk had, maar ik had nog enkele vragen waar ik mee zit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gebruiken om te gamen. Ik speel vooral Victoria 3 en Europa Universalis 4. Ook Baldur's Gate 3 zou ik misschien hierop spelen (Mis vooral mods op de Xbox, maar normaal komen die eraan). Ik zou de computer ook willen gebruiken om (wat zwaardere) Modpacks van Minecraft en een Minecraft server te hosten voor enkele mensen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1500 á € 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor heb ik al (Iiyama 1440x3440)
Mijn huidige ssd misschien (Samsung SSD 970 EVO 1TB), tenzij dit de moeite is om te upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn wenslijstje momenteel.
*aangepaste lijst na feedback
Op de ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 zit er een cashback van € 80 momenteel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, enkel van cases geef ik de voorkeur aan NZXT.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zou graag willen dat de pc zo stil mogelijk is wanneer die idle is, in load maakt het minder uit. Daarvoor ben ik bereid iets meer te betalen als dat nodig is.
Ik wil sowieso de Ryzen 7800x3d omdat die het best presteert in Victoria 3 en Europa Universalis 4. Ik weet dat voor veel games de gpu de bottleneck zal zijn, maar deze 2 games zijn voor mij het belangrijkst qua prestaties.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat feedback ivm geluidsproductie, en eventueel betere (stillere) onderdelen.
Is m'n huidige SSD nog goed genoeg, of is een upgrade de moeite waard.
Qua gpu zit ik vooral te kijken naar de Asus TUF 7800XT omdat hij een heel goede review had en momenteel zou er een cashback van 80 euro op zijn. Eventueel zou ik misschien voor de 7900 GRE willen gaan, maar van die kaarten heb ik nog geen reviews gezien over de verschillende merken. Asus heeft ook zo'n versie maar die is nog niet uitgebracht. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik zou wachten tot ze dit doen, maar daar zal de cashback waarschijnlijk niet op gelden en is ook de prijs nog niet van bekend.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gebruiken om te gamen. Ik speel vooral Victoria 3 en Europa Universalis 4. Ook Baldur's Gate 3 zou ik misschien hierop spelen (Mis vooral mods op de Xbox, maar normaal komen die eraan). Ik zou de computer ook willen gebruiken om (wat zwaardere) Modpacks van Minecraft en een Minecraft server te hosten voor enkele mensen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1500 á € 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor heb ik al (Iiyama 1440x3440)
Mijn huidige ssd misschien (Samsung SSD 970 EVO 1TB), tenzij dit de moeite is om te upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn wenslijstje momenteel.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 363,90 | € 363,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 177,90 | € 177,90 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 579,- | € 579,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 125,- | € 125,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,95 | € 113,95 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 750W Zwart | € 104,43 | € 104,43 |
Totaal | € 1.523,08 |
*aangepaste lijst na feedback
Op de ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 zit er een cashback van € 80 momenteel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, enkel van cases geef ik de voorkeur aan NZXT.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zou graag willen dat de pc zo stil mogelijk is wanneer die idle is, in load maakt het minder uit. Daarvoor ben ik bereid iets meer te betalen als dat nodig is.
Ik wil sowieso de Ryzen 7800x3d omdat die het best presteert in Victoria 3 en Europa Universalis 4. Ik weet dat voor veel games de gpu de bottleneck zal zijn, maar deze 2 games zijn voor mij het belangrijkst qua prestaties.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat feedback ivm geluidsproductie, en eventueel betere (stillere) onderdelen.
Is m'n huidige SSD nog goed genoeg, of is een upgrade de moeite waard.
Qua gpu zit ik vooral te kijken naar de Asus TUF 7800XT omdat hij een heel goede review had en momenteel zou er een cashback van 80 euro op zijn. Eventueel zou ik misschien voor de 7900 GRE willen gaan, maar van die kaarten heb ik nog geen reviews gezien over de verschillende merken. Asus heeft ook zo'n versie maar die is nog niet uitgebracht. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik zou wachten tot ze dit doen, maar daar zal de cashback waarschijnlijk niet op gelden en is ook de prijs nog niet van bekend.
[ Voor 2% gewijzigd door Zartokar op 19-03-2024 16:38 . Reden: aanpassen wenslijst ]