Ik heb sinds gisteren een nieuwe custom build pc gekocht. Maar als ik games speel merk ik dat mijn gpu usage maar meestal rond de 40% zit en niet warmer wordt dan 45 graden. Hierdoor heb ik veel last van fps drops. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt. Hebben jullie misschien een idee waardoor dit gebeurd?
je hebt een karige Ts,post spec s,welke games,welke resolutie en vooral ookwat voor refresh rate heeft die monitor ect,anders kan men weinig er van maken
En zoals hieroner staat wat heb je zelf geprobeerd?
En zoals hieroner staat wat heb je zelf geprobeerd?
[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 17-03-2024 11:27 ]
en wat heb je allemaal geprobeert, en wat was het resultaat?Bloezoe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:21:
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt.
Hieronder de specs:
Gigabyte AORUS X470 Gaming 7 WiFi
AMD Ryzen 7 2700X
MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio
G.Skill F4 3200 16GB DDR4
WD Black SN770 1TB
AMD Ryzen 7 2700X
WD Black SN770 1TB
nieuw kan ik de build helaas niet meer noemen,vdnaar dat spec belangrijk zijn,maar informatie is nog steeds karig.Bloezoe schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:29:
Hieronder de specs:
AMD Ryzen 7 2700X
WD Black SN770 1TB
Wat voor snelheid draait de RAM bv?
Maar draai bv userbenchmark eens en post een screenshot van de scores
en dus wat voor resolutie en refresh rate?
GPU usage laag kan bijvoorbeeld zijn door (lage) refreshrate van de monitor met VSYNC aan of door een FPS cap.
Framedrops kan door heel erg veel dingen zijn, zoals de toch verouderde CPU, lage RAM snelheid ingesteld hebben staan of het feit dat tegenwoordig 16GB RAM gewoon net te weinig is. Bij mij was dat een tijd terug in ieder geval wel, als de RAM usage op 90% of iets dergelijks kwam kreeg ik framedrops, upgrade naar 32GB was de oplossing. Dit zijn de dingen die er voor mij nu uit sprongen met deze zeer beknopte informatie
Framedrops kan door heel erg veel dingen zijn, zoals de toch verouderde CPU, lage RAM snelheid ingesteld hebben staan of het feit dat tegenwoordig 16GB RAM gewoon net te weinig is. Bij mij was dat een tijd terug in ieder geval wel, als de RAM usage op 90% of iets dergelijks kwam kreeg ik framedrops, upgrade naar 32GB was de oplossing. Dit zijn de dingen die er voor mij nu uit sprongen met deze zeer beknopte informatie
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.