max 1000 Euro voor boekenplank-luidsprekers of toch zuil ?

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Momenteel hebben we een surroundset (4 speakers + subwoofer) met o.a. boekenplank-luidpsprekers op de tv kast.
Daarbij mis ik toch het warme geluid met een normaal volume bij allerlei tv uitzendingen.
Nu twijfel ik heel erg voor wat nu mooier staat en vooral wat beter klinkt. In de winkel al eens geluisterd, maar daar komt alles toch anders over dan thuis. Ervaringen van hier geven dan misschien wat meer duidelijkheid.
Ik zit b.v. te denken aan B&W 606 S3, maar een ander merk is uiteraard ook welkom, welke?
Het budget is max 1000 Euro, wat zou dan mooier klinken (zonder centerspeaker), 2 boekenplank-speakers of toch zuil-speaker waarvan ik denk dat je geen hele goede zuil hebt voor dat bedrag.
Bedankt voor jullie tips die ik meeneem naar waarschijnlijk een hifi kuben winkel.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Voor onze beeldvorming even goed om te laten weten welke surroundset je nu hebt om een idee te krijgen over de kwaliteit daarvan.

Als je voor muziek verder weinig eisen hebt en het puur voor de TV wilt kun je een knappe soundbar overwegen.

Luister je toch ook muziek over de huidige set dan zou ik sowieso overwegen om naar een 2.0 of 2.1 set te gaan.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat mooier staat is erg subjectief, wij kennen je smaak, woonkamer en wensen niet helaas. De een wil een ingetogen boekenplank speaker, de ander massieve zuilen en weer iemand anders een minimalistische soundbar.

Wat mooier klinkt.. tsja, je kan luidsprekers objectief meten. Maar in de praktijk blijkt geluid toch vooral ook erg subjectief te zijn. De een vindt het geluid van een speaker fantastisch, de ander vindt het weer kil, saai en vlak.

Voor rond de €1000 heb je prima opties hoor, zowel nieuws als tweedehands. Luidsprekers zijn tweedehands best aantrekkelijk omdat ze aardig rap in prijs zakken maar wel erg lang mee gaan.

Kijk nieuw eens naar een setje Wharfedale evo 4.4. Ik zat een aantal jaar geleden met hetzelfde budget en heb deze toen aangeschaft, ben er nog altijd zeer content mee :) Die kunnen vast wel naar de €1000 per paar gaan met een offerte aanvraag: https://www.stengo.nl/products/wharfedale-evo-4-4-walnoot

Edit: je hebt echt veel audio topics geopend de laatste tijd, dus wellicht is het handig om je wensen en budget écht duidelijk in kaart te brengen. Daarvoor moet je veel meer informatie geven. Welke modellen heb je al beluisterd in de winkel? Welke vond je wel/niet goed? Welke speakers staan er nu allemaal op je wensenlijstje? etc

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 17-03-2024 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Qua geluid zegt de vorm ook niet alles.

Hier begonnen met Dynaudio 52se boekenplank speakers. Aangevuld met een paar 72se zuilen. Maar eerlijk gezegd klinken de 52s beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Fraggert schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:58:
Voor onze beeldvorming even goed om te laten weten welke surroundset je nu hebt om een idee te krijgen over de kwaliteit daarvan.

Als je voor muziek verder weinig eisen hebt en het puur voor de TV wilt kun je een knappe soundbar overwegen.

Luister je toch ook muziek over de huidige set dan zou ik sowieso overwegen om naar een 2.0 of 2.1 set te gaan.
De Denon 2800
En we hebben een keer de JBL 1000 soundbar getest, prima als je niet hoge eisen hebt, maar het is niet mijn keuze. Qua bas wel geweldig trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:48
De Denon X2800H is een receiver en geen surroundset.

Er worden goede vragen gesteld en kanttekeningen gemaakt waarop je niet ingaat. Waarom maak je dan meerdere topics aan als je er toch geen effort insteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Freshouttheoven schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:19:
De Denon X2800H is een receiver en geen surroundset.

Er worden goede vragen gesteld en kanttekeningen gemaakt waarop je niet ingaat. Waarom maak je dan meerdere topics aan als je er toch geen effort insteekt?
Thanks for the headsup, Fresh d:)b

Ik wacht ff af of het loont hier verder moeite in te steken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

Freshouttheoven schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:19: Waarom maak je dan meerdere topics aan als je er toch geen effort insteekt?
Geen speld tussen te krijgen. Onder andere de reden dat ik dit topic ga sluiten. Het consequent niet geven van informatie (bijvoorbeeld welke speakers aanwezig zijn) en het niet volgen van de template (één speaker is geen short list) lijkt een rode draad. Dat topics geen reactie krijgen en/of er meerdere malen op aangesproken worden lijkt niet te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 17-03-2024 23:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.