Wij wonen sinds kort in een huis dat verwarmd wordt door een combinatie van luchtverwarming en vloerverwarming. Vloerverwarming vooral als bijverwarming alleen in het souterrain en keuken/hal begane grond en badkamers. Verder overal luchtverwarming. Er zijn twee verdelers (1* in souterrain en 1* begane grond). Wij overwegen nu om een warmtepomp aan te schaffen op de vloerverwarming, maar weten nog niet zeker of we vloerverwarming in de woonkamer bij gaan leggen. Volgens de installateur is het mogelijk dit later te doen en dan drie verschillende verdelers op een warmtepomp aan te sluiten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft dit gevolgen voor het buffervat bijvoorbeeld en de efficientie van de warmtepomp?
Of toch beter om op de hele begane grond nieuwe vloerverwarming aan te leggen?
...
Daarnaast vroeg ik me af of jullie ervaringen hebben met vloerverwarming onder een muur doorleggen (dit zou dan wellicht moeten ivm de al aanwezige vloerverwarming). Moet dan de hele muur eerst worden verwijderd, of kunnen er een paar gaten geboord worden onder in de muur waar het doorheen geleid kan worden.
...
Of toch beter om op de hele begane grond nieuwe vloerverwarming aan te leggen?
...
Daarnaast vroeg ik me af of jullie ervaringen hebben met vloerverwarming onder een muur doorleggen (dit zou dan wellicht moeten ivm de al aanwezige vloerverwarming). Moet dan de hele muur eerst worden verwijderd, of kunnen er een paar gaten geboord worden onder in de muur waar het doorheen geleid kan worden.
...