Hallo,
Ben al een paar jaar uit de hardware scene, heb een configuratie samengestelt die mij voldoende lijkt. Wil dat het systeem voornamelijk stil is tijdens het gamen. Moet ook nog een monitor hebben, dit hoeft niet de nieuwste te zijn. Wel 27" en dat zwart ook echt zwart is. Maar heb hier niet zoveel kaas van gegeten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Doe geen editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000,- euro, exclusief de monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen huidige muis/toetsenbord en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve muis/toetsenbord en speakers. Mobo dient een SPIF connectie te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor CPU, Nvidia voor GPU en MSI. Combinatie van deze werkt al jaren naar behoren en nooit geen problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc dient voornamelijk stil te zijn, ook tijdens het gamen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoeft niet perse het nieuwste van het nieuwste, speel voornamelijk Total War Warhammer 3 en wil dat dit spel soepel loopt op de hoogste graphics settings en dat het systeem dan stil blijft. In de toekomst wil ik wel upgraden naar betere CPU en GPU. Graag ook advies over een nieuwe geschikte monitor, 27" en dat zwart ook echt zwart is.
Onderdelen:
uitvoering: Samsung 980 1TB
uitvoering: MSI GeForce RTX 4060 Ti VENTUS 3X 8G OC
uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 5
uitvoering: Intel Core i7-14700KF Boxed
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 1000W
uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000C36
uitvoering: MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI
uitvoering: Fractal Design Pop Silent Black Solid
Ben al een paar jaar uit de hardware scene, heb een configuratie samengestelt die mij voldoende lijkt. Wil dat het systeem voornamelijk stil is tijdens het gamen. Moet ook nog een monitor hebben, dit hoeft niet de nieuwste te zijn. Wel 27" en dat zwart ook echt zwart is. Maar heb hier niet zoveel kaas van gegeten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Doe geen editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000,- euro, exclusief de monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen huidige muis/toetsenbord en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve muis/toetsenbord en speakers. Mobo dient een SPIF connectie te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor CPU, Nvidia voor GPU en MSI. Combinatie van deze werkt al jaren naar behoren en nooit geen problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc dient voornamelijk stil te zijn, ook tijdens het gamen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoeft niet perse het nieuwste van het nieuwste, speel voornamelijk Total War Warhammer 3 en wil dat dit spel soepel loopt op de hoogste graphics settings en dat het systeem dan stil blijft. In de toekomst wil ik wel upgraden naar betere CPU en GPU. Graag ook advies over een nieuwe geschikte monitor, 27" en dat zwart ook echt zwart is.
Onderdelen:
uitvoering: Samsung 980 1TB
uitvoering: MSI GeForce RTX 4060 Ti VENTUS 3X 8G OC
uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 5
uitvoering: Intel Core i7-14700KF Boxed
uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 1000W
uitvoering: Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000C36
uitvoering: MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI
uitvoering: Fractal Design Pop Silent Black Solid