Hoi,
Ik heb sinds ik mijn tweedehands gamecomputer gekocht heb eigenlijk na de 1e week al problemen.
Hij wilt niet opstarten.
Het enigste wat er aan gaat is het powerbutton lichtje van het moederbord.
Hij ging altijd weer aan na 1 uur voor de verwarming (vandaag nu na uitvallen niet), waardoor ik dacht dat het een vochtprobleem was (ik verwarm mijn flat niet en heb ramen open), maar vandaag gebeurde er twee rare dingen en in de 1e week was er ook iets raars wat ik niet bij een vochtprobleem vind passen: vandaag en in de 1e week met problemen ging ie een keertje aan nadat ik de stroom tien keer aan uit gezet had. En daarnaast viel vandaag mijn computer na het gamen gewoon uit, opnieuw weer aan lukt niet. De temperatuur meter gaat meestal niet boven de 60, is bij opstarten 40 (toen het vriesde zelfs in de 20, ik verwarm dusdanig niet dat de verwarming bij mij op antivriesstand aangaat). Tijdens het gamen vergeet ik altijd erop te letten.
Degene van wie ik hem gekocht had bleek achteraf deze van iemand anders gekocht te hebben en de voeding en videokaart veranderd te hebben.
Mijn computer:
Processor: intelcore i9-7900x
Processorkoeler: Corsair H115i
Moederbord: MSI x299 gaming m7 ack
Videokaart: Sapphire pulse radeon RX 5700 xt 8gb
Geheugen: Corsair vengeance RGB pro 32gb (4x 8gb)
Opslag 1: Lexar NM710 1tb gen 4 m.2 ssd
Opslag 2: Transcend 250S 2TB gen 4 m.2ssd
Voeding: Coolermaster MWE Gold 750V2
Behuizing: Phanteks Enthoo Evolv ATX TG Silver
Windows 11 pro
Voeding bij de vorige eigenaar:
Corsair HX 1200 V2 platinum 1200 watt voeding
Videokaart bij de vorige eigenaar:
Gainward Phoenix GTX 1070 8GB
Foto van het enigste knopje dat gaat branden zodra de computer stroom krijgt:
:strip_exif()/f/image/cOvSEXoErqEa3fgzjxoNHDQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Groetjes Emily
Edit: de powerbutton die licht geven en de reset button indrukken werkt niet.
Ik heb sinds ik mijn tweedehands gamecomputer gekocht heb eigenlijk na de 1e week al problemen.
Hij wilt niet opstarten.
Het enigste wat er aan gaat is het powerbutton lichtje van het moederbord.
Hij ging altijd weer aan na 1 uur voor de verwarming (vandaag nu na uitvallen niet), waardoor ik dacht dat het een vochtprobleem was (ik verwarm mijn flat niet en heb ramen open), maar vandaag gebeurde er twee rare dingen en in de 1e week was er ook iets raars wat ik niet bij een vochtprobleem vind passen: vandaag en in de 1e week met problemen ging ie een keertje aan nadat ik de stroom tien keer aan uit gezet had. En daarnaast viel vandaag mijn computer na het gamen gewoon uit, opnieuw weer aan lukt niet. De temperatuur meter gaat meestal niet boven de 60, is bij opstarten 40 (toen het vriesde zelfs in de 20, ik verwarm dusdanig niet dat de verwarming bij mij op antivriesstand aangaat). Tijdens het gamen vergeet ik altijd erop te letten.
Degene van wie ik hem gekocht had bleek achteraf deze van iemand anders gekocht te hebben en de voeding en videokaart veranderd te hebben.
Mijn computer:
Processor: intelcore i9-7900x
Processorkoeler: Corsair H115i
Moederbord: MSI x299 gaming m7 ack
Videokaart: Sapphire pulse radeon RX 5700 xt 8gb
Geheugen: Corsair vengeance RGB pro 32gb (4x 8gb)
Opslag 1: Lexar NM710 1tb gen 4 m.2 ssd
Opslag 2: Transcend 250S 2TB gen 4 m.2ssd
Voeding: Coolermaster MWE Gold 750V2
Behuizing: Phanteks Enthoo Evolv ATX TG Silver
Windows 11 pro
Voeding bij de vorige eigenaar:
Corsair HX 1200 V2 platinum 1200 watt voeding
Videokaart bij de vorige eigenaar:
Gainward Phoenix GTX 1070 8GB
Foto van het enigste knopje dat gaat branden zodra de computer stroom krijgt:
:strip_exif()/f/image/cOvSEXoErqEa3fgzjxoNHDQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Groetjes Emily
Edit: de powerbutton die licht geven en de reset button indrukken werkt niet.