Mifi vs. Hotspot voor kantoorruimte zonder wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert1997
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-05-2024
Beste forumleden,

Ik werk in een kantoorruimte waar we helaas geen mogelijkheid hebben om een vaste internetverbinding aan te leggen via wifi of internetkabel. Dit is een behoorlijke uitdaging, aangezien een betrouwbare internetverbinding cruciaal is voor ons dagelijkse werk.

Na wat onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat onze twee beste opties een Mifi-apparaat of een hotspot zouden zijn. Echter, ik ben nogal verdeeld over welke van de twee de beste keuze zou zijn voor onze situatie.

Kan iemand me alsjeblieft adviseren over welke optie beter zou zijn voor een kantoorruimte en tijdens het gebruik gedurende de werkdag? Wat zijn de voor- en nadelen van elk, en zijn er specifieke factoren waar we rekening mee moeten houden bij het maken van deze beslissing?

Elke inzicht, ervaring of aanbeveling zou enorm worden gewaardeerd. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:22
Starlink nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoeveel apparaten en college's gaat het om? En hoe betrouwbaar moet het zijn?

Zelf een vergelijkbare situatie gehad, iedereen had een onbeperkt abonnement en zette zelf een hotspot op zijn telefoon op om te werken. Doe je dat met een kabel tussen telefoon en laptop, is het stabieler en wordt je telefoon niet zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert1997
We zitten met 2 man dus dat is niet veel. En misschien 3 apparaten of 4 .

Ik heb zelf een iphone soms valt de hotspot dan weg helaas, maar met kabel zou het beter moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou dan een mifi nemen. Die blijft ook doen als je even wegloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:38
Er zijn ook gewoon volwassen routers met een SIMslot, die zijn wat stabieler als een Mifi.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 20-03-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
rikkert1997 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 07:33:
We zitten met 2 man dus dat is niet veel. En misschien 3 apparaten of 4 .

Ik heb zelf een iphone soms valt de hotspot dan weg helaas, maar met kabel zou het beter moeten werken?
Uit mijn ervaring wel. Je hebt dan wel een 4g/5g, maar de wifi verbinding met je laptop wordt een usb network device. Je hebt daarmee dan geen storing met andere wifi netwerken in de buurt, waaronder die van je twee collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:40
Zit je vast aan de kantoorruimte? Als vast internet echt cruciaal is zou ik mogelijk ook daar kijken naar andere opties. 4/5G is vaak leuk als backup, maar of je er een schijnbaar kritieke business op wil draaien in een 2de.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-10 11:36
rikkert1997 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:15:
..

Ik werk in een kantoorruimte waar we helaas geen mogelijkheid hebben om een vaste internetverbinding aan te leggen via wifi of internetkabel. Dit is een behoorlijke uitdaging, aangezien een betrouwbare internetverbinding cruciaal is voor ons dagelijkse werk.

..
Als een betrouwbare internetverbinding cruciaal is.. Waarom zitten jullie in dat pand?

Waarom niet naar een pand verhuizen waar dit wel zonder problemen kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53

BCC

Starlink

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert1997
Bedankt voor jullie hulp, voor nu doe ik het nog even met mijn telefoon, maar ik had de optie gehoord dat je een extra simkaart voor je telefoon kon aanvragen en deze in de mifi router kon steken.

Als het gaat om het wisselen van kantoorruimte is die onmogelijk. We hebben dit kantoorpand van de eigenaar cadeau gekregen voor de eerste 6 maanden en daarna hoeven we alleen te betalen voor gas water en licht. Het enige wat hij niet wilt is dat wij op zijn beveiligde server gaan werken vandaar.

Wij zijn dan ook super dankbaar dat wij dit kantoor hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 18:32
Meestal kun je met een extra simkaart dan niet tegelijkertijd nog gebeld worden, ik weet niet of dat een probleem zou zijn?
Zelf zou ik denk ik, als het maar om 2 man gaat, met beide een telefoon en een laptop, de telefoon met USB-kabel aan de computer koppelen zoals hierboven gesuggerereerd en beide een unlimited databundel nemen.

Ik heb eerder zelf een mifi gehad, wel jaren geleden nog, met 3G. Een moderne smartphone met vaste kabel deed het minstens net zo goed.

Mocht je wel een mifi overwegen, dan kun je ook nog kijken naar een bestaande wifi router met USB-poort. Daar kun je vaak 4G internet sticks in stoppen. Mogelijk een goedkopere optie als je de router nog hebt. Die sticks heb je namelijk al vanaf zo'n €10-15.

[ Voor 37% gewijzigd door ikke26 op 04-04-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

ikke26 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:35:
Meestal kun je met een extra simkaart dan niet tegelijkertijd nog gebeld worden, ik weet niet of dat een probleem zou zijn?
Hangt van het type af, een 'duo' sim heeft dat probleem inderdaad maar meestal spreekt men tegenwoordig bij een extra sim over een data-only, deze is gekoppeld aan je databundel maar werkt onafhankelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 18:32
@DukeBox
Kijk, dat wist ik niet, dat dat tegenwoordig anders kan zijn. Weer wat geleerd vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:19
kijk even bij onze groene vrienden bv naar Internet Buitengebied, krijg je een modem met een 4G kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:49
emielbf schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:19:
kijk even bij onze groene vrienden bv naar Internet Buitengebied, krijg je een modem met een 4G kaartje.
Die alleen werkt in combinatie met de Experiabox en de bestaande ADSL lijn. Als ik mijn modem loskoppel doet de 4g modem niet zoveel meer wat betreft de verbinding doorsturen.

Maar bij Odido heb je geen bekabelde modem nodig. bij de 4G voor thuis 'sim-only' dien je zelf een 4G apparaat aan te schaffen/te regelen. Maar voor 43,50 heb je 30 Mbitss download en 5 upload via 4G met 5g-router inbegrepen. Voor 49 euro zelfs 100Mbit/s en 10 upload. Afhankelijk van locatie (bij ons in het buitengebied ging het totaal niet met T-Mobile) is dat normaal geen gekke optie?

Wel heb je wat beperkingen in datalimiet, die je vervolgens wel weer gratis kan laten verhogen, maar daarop moet je wel actie ondernemen. Het mooie van het groene kamp is dat je geen limiet hebt, maar die is dus zinloos als je geen KPN lijn gebruikt.

[ Voor 46% gewijzigd door rscheper op 08-04-2024 11:56 ]

Pagina: 1