Hoe kan mijn moeder opeens een linkedin account hebben?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 07:36
Mijn moeder klaagde vanmiddag dat ze opeens dagelijks updates van linkedin krijgt op haar gmail.
Bij controle van haar mailtjes lijkt het om echte linkedin mail te gaan.

Een snelle controle door mijn vrouw maakte meteen duidelijk: Mijn moeder heeft een linkedin account.

Hoe kan het zijn dat een hoogbejaarde en bijna volledig technofobe vrouw opeens zo'n account heeft? Gewoon met voor en achternaam?

Heeft microsoft een one click sign up gemaakt die je per ongeluk kan aanklikken binnen office voor android?
De enige reden dat ze office for android gebruikt is als pdf reader.
Want voor alle duidelijkheid:
Mijn moeder heeft nog nooit zelf een account aangemaakt, van welke soort dan ook....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Volgens mij kan men LinkedIn toegang geven tot een adresboek van bijvoorbeeld Hotmail, waarbij LinkedIn vervolgens uitnodigingen stuurt aan de mensen die geen LinkedIn account hebben. Misschien heeft een bekende van je moeder dat gedaan en heeft ze op zo'n uitnodiging geklikt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:06

kodak

FP ProMod
Met klikken op een uitnodiging heb je niet zomaar een account. Linkedin omschrijft dat je bij aanmelden ook nog extra handelingen moet doen. Bijvoorbeeld verifiëren van een code.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:36
Als je www.linkedin.com bekijkt en niet ingelogd bent (bijvoorbeeld in een incognito window), dan zie je dat ze inderdaad social login met Google aanbieden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ukW5BcxZnQPmPfX9CYgwNZlu80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yRvFACvZM1VDFwtN3TRcdsii.png?f=user_large

Hele dikke kans dus dat je moeder ergens een keer op die knop gedrukt heeft en niet helemaal door heeft gehad wat ze aan het doen was.

The devil is in the details.