Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonwas
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-04 09:40
Mijn vraag
Onderstaande vraag is puur uit nieuwsgierigheid. Wanneer je een nieuwe Windows installatie hebt en deze opstart dan worden printers die zich in hetzelfde netwerk bevinden als de PC automatisch geïnstalleerd.
Deze printers krijgen dan een basis driver van Microsoft.

Nu kun je deze automatisch geïnstalleerde printers verwijderen, waarna ze niet opnieuw geïnstalleerd worden. In de meeste gevallen is dit ook wenselijk, anders zou je nooit een dergelijke printer kunnen verwijderen. Hiervan zijn genoeg voorbeelden te vinden op internet.

Mijn vraag is nu: kun je op de een of andere manier dit soort verwijderde printers wel weer opnieuw automatisch laten installeren? Handmatig lukt uiteraard gewoon, maar het gaat mij puur om het automatisch installeren.

Mijn vermoeden is dat Windows 'ergens' bij houdt welke printers ooit een keer automatisch zijn geïnstalleerd. Mogelijk ergens in het register, alleen ik kan het zelf niet vinden. Daarom mijn vraag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Toshiba Satellite L70-A
Intel Core i7-4700MQ CPU @ 2.40GHz
8 GB RAM
1 TB SSD

Windows 10 Home 22H2 (19045.4170)

Printer: Brother MFC-J890DW

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- In de geavanceerde instellingen van het netwerkcentrum het vinkje Schakel het automatisch instellen in van apparaten die met een netwerk zijn verbonden uit en weer aan gezet.

- PC naam veranderd.

- Netwerk opnieuw ingesteld (softwarematig vanuit Windows)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik moest even nadenken waarom je dit precies zou willen, ik bedoel: verwijderen doe je met een goede reden.

En ik weet niet 100% zeker of dit doet wat je wilt maar het zet je misschien op het spoor:
https://community.spicewo...l-can-i-stop-it/481267/12

Op mijn PC is er een subkey SkipList met daarin diverse uuid's. Dat zouden apparaten kunnen zijn die een keer discovered zijn.

De volgende uitdaging is die uuid's herleiden naar de apparaten die je opnieuw zou willen discoveren:

Die kun je vinden in de eigenschappen van het apparaat, onder webservices, of in apparaatbeheer/devicemanager bij containerID, of basiscontainerID

Anyways, maak even een backup van die key zodat je dingen kunt terugzetten.
Ik heb zelf even geprobeerd wat ID's weg te halen en hierna te autodiscoveren maar het levert nog niets op.
Misschien zijn er wat reboots nodig, maar daar heb ik verder de tijd niet voor om het allemaal te gaan proberen

[ Voor 6% gewijzigd door akimosan op 17-03-2024 03:02 ]