[delphi] forms/tabsheets: hoe kan het nou?

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(Even vooraf: ik ben behoorlijk nieuw in Delphi, ik ken echter wel behoorlijk wat Pascal. Maar die venster is toch ff wennen)

Nu de vraag (over vensters ;) ):

Ik wil een programmaatje maken (een enquete programma) met behoorlijk wat vragen die niet op 1 form passen.

Nu wilde ik onderaan het form knopjes met <vorige> en <volgende> maken. Dus pagina 1 bevat vraag 1 t/m 5, pagina 2 bevat vraag 6 t/m 10, etc. Het is echter niet de bedoeling dat er nieuwe vensters komen, alles moet in 1 venster. De gebruiker klikt op volgende en houdt hetzelfde venster, maar krijg de volgende vragen te zien. Lijkt me wel duidelijk.

Maar hoe kun je dit maken? Ik heb al ff gezocht, en heb al in mijn form1 4 TabSheets gemaakt, maar als ik nu op TabSheet 1 klik, en dan een button erop kwak, dan staat die er nog als ik op TabSheet2 klik, en dat was dus net niet de bedoeling...

Er is vast wel iemand die weet hoe je zoiets wel kan maken. Toch? :)

• banaan-X
  • Niet online
|:(

Je kunt een PageControl dus ook uitrekken... :+

Sorry, ben er dus al uit... (maar ik had een kwartier gezocht, dus nu niet zeggen dat ik niet meteen moet posten...)

• banaan-X
  • Niet online
Jullie kunnen me toch nog ff helpen. :)

Ik heb nu een venster met een pagecontrol met 4 tabsheets. Ik heb de tabsheets unvisible gemaakt, omdat de gebruiker met knopjes "volgende" en "vorige" er door heen moet navigeren.

Het is alleen wel handig als TabSheet1 bij het laden van het programma in beeld komt... Ik heb nu gewoon een leeg scherm bij het starten van het programma (best logisch natuurlijk).

• banaan-X
  • Niet online
Slapen jullie allemaal al? :+

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:19